תקשורת ומדיה

במקביל לדיונים בין ההנהלה לוועד: עובדי 'חדר החדשות' החליטו לשבות עצמאית

בעוד שב'קודה' נפגשים עם ועד עובדי החדשות המקומיות, ב-3 המערכות החליטו לשבות הערב, יממה לפני הדד-ליין. חלק מהאשמה מופנה לעבר לנדס
הפגנת עובדי החדשות המקומיות מול הכנסת, בשבוע שעבר (צילום פנימי)
בעוד הנהלת קודה תקשורת מקיימת ביממה האחרונה פגישות ארוכות עם נציגות העובדים, הרי שהעובדים עצמם החליטו להביע את מחאתם באופן עצמאי, ולמעשה לעקוף את נציגיהם. לאייס נודע כי בתום ישיבות שהתקיימו בצהריים (יום ג\') ב-3 המערכות - תל אביב, קריית שמונה ובאר שבע, החליטו העובדים להשבית את המהדורה הערב.
כאמור, כפי שנחשף לראשונה באייס, קודה נדרשה לאחרונה לשלם מע\"מ בסכום של יותר מ-3 מיליון שקלים על סכומי ההקצבה 18.5 מיליון שקלים שנקבעו לה ב-2 פעימות לשנת 2013, מה שהוביל את החברה לא לבטל את מכתבי הפיטורים שהוציאה לעובדיה לפני כחודש, אז עוד לא הוחלט על העברת התשלום השני ל-5 החודשים הנותרים. מחר תופסק הלכה למעשה עבודתם של כ-100 עובדי המהדורות, שמופעלות בפועל על ידי קבלני משנה של קודה.
\"אנחנו לא מעוניינים להיות יותר כלי משחק של \'קודה\' שעדיין לא משכה את מכתבי הפיטורים שלנו למרות שחוק ההסדרים והתקציב הועבר\", אמר לאייס אחד מעובדי המהדורות. \"הסוגיה של המע\"מ לא צריכה להיות על גבנו ובהתחשב שהפיטורים בתוקף לא ברור לעובדים למה המכתבים לא נמשכים על אף הדיונים עם \'קודה\'\".
העובדים עצמם חשים על סף ייאוש, כשמחר אמור להיות היום האחרון לפני סיום עבודתם. \"אמרו לנו שיהיה בסדר, שהכסף יגיע, ולמעשה מחר אנחנו מפוטרים - בלי שאף אחד חיפש עבודה אחרת\", אמר גורם במערך החדשות המקומיות.
העובדים משבחים בעיקרון את הפעילות של הוועד עצמו ומנסים לשמור בכבודו, אבל מלאי ביקורת על \'קודה\' והעומד בראשה - רם לנדס. \"מי שרוצה להחזיק את החדשות המקומיות, לא ממשיך להחזיק את העובדים \'בביצים\' בזמן שהוא מנסה להשאיר את הרווח על כנו\", אמר גורם. \" יש כבר גורמים שמעוניינים להמשיך את קיום המהדורות עם התקציב הקיים. אנחנו לא יודעים אם הוא יכול חוקית לא למשוך את מכתבי הפיטורים, כי העילה לפיטורים הייתה היעדר העברת החוק, והלילה חוק ההסדרים אושר. אם זה כל כך חשוב ללנדס, אז שיעתור לבג\"צ ויטען כי עשו עליו מהלך חוקי עם הדרישה הפתאומית הזאת לתשלום מע\"מ במיליונים, ורטרואקטיבית\".
אגב, בתחילת השבוע כבר הושבתו המהדורות, אולם אז זו הייתה בהחלטת ועד העובדים וארגון העיתונאים שמייצג את הוועד. היום מדובר על יוזמה עצמאית כאמור של העובדים עצמם, בעוד נציגיהם הרשמיים מקיימים פגישות עם לנדס\".
בכל מקרה, נכון להיום טרם גובש הסדר לפתרון בעיית המע\"מ, שדרישת התשלום עומדת על כ-3.3 מיליון שקלים עבור 18.5 מיליון השקלים שקודה אמורה לקבל לאורך כל השנה. מרשות המסים מסרה: \"הסוגיה נבחנת בימים אלה ברשות המסים והיא תעביר את התייחסותה לגורמים הנוגעים בדבר בתקופה הקרובה\".
מוועד עובדי החדשות המקומיות נמסר לאייס כי \"קשה להאשים עובד שלא יוצא לצלם אייטם, כשמכתב הפיטורים בכיסו ועוד 24 שעות הוא יהיה מפוטר\". תגובתו של רם לנדס טרם התקבלה.
הוועד ללנדס: בטל את מכתבי הפיטורים
עם סיום סדרת הפגישות עם לנדס, שלח לו ועד העובדים מכתב בו דרישה לבטל את מכתבי הפיטורים. \"עילת הפיטורים של העובדים כפי שהופיעה במכתב אותו קיבלו ב-1 ביולי 2013 הייתה אי אישורו של תקציב החדשות המקומיות, תקציב שאושר הלילה בכנסת בקריאה השנייה והשלישית במסגרת אישור חוק ההסדרים. עילת הפיטורים כפי שהופיעה במכתב, אם כך, התבטלה ואינה בתוקף עוד\".
\"נדגיש\", נכתב באותו מכתב, \"כי ברור לכל העובדים שעניין המע\"מ שצץ לו לפתע אינו אלא ניסיון של האוצר לקצץ בתקציבי החדשות המקומיות בשיטת \'מצליח\'. העובדים יעמדו לצד ההנהלה, כמו תמיד, כדי למנוע את הקיצוץ הזה. עובדי החדשות המקומיות הראו לויאליות מוחלטת למקום העבודה, נלחמו למענו ועליו – מגיע להם להמשיך לעבוד בו\".
בהודעה שהועברה לעובדים, נכתב כי \"ביומיים האחרונים עשינו מאמץ להביא למצב בו ניתן יהיה להמשיך לשדר את החדשות המקומיות גם אם קודה תבחר לפרוש מהפקתן: באמצעות העובדים. מאמצים אלו למצוא גורם מממן שיאפשר לעובדים לשדר את החדשות המקומיות בהרכבן הנוכחי נשאו פרי. לא נוכל להרחיב מעבר לכך. אנחנו חייבים לומר שההנהלה לא פסלה את האפשרות הזאת\".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בהצלחה לעובדים
    שרון 07/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומקום העבודה שלכם בעייתי
    סגור