תקשורת ומדיה

המלחמה של מכבי חיפה ב-ONE: אין ראיונות, אין שאלות במסיבת עיתונאים

במועדון טוענים לסיקור לא אתי מצד ONE שרכש את הזכויות לשידור משחק הגומלין של הקבוצה. הקולגות מבקרים את החרם, ואיך לוזון קשור לסיפור?
מאמן הקבוצה אריק בנאדו יחד עם השחקן גוסטבו בוקולי (צילום: באדיבות עמוד הפייסבוק של מכבי חיפה) (צילום באדיבות עמוד הפייסבוק של מכבי חיפה)
היחסים בין מועדון הכדורגל של מכבי חיפה לבין אתר ONE, הולכים והופכים לעכורים יותר. אחרי שאתמול (יום ד\') לא אפשרו לכתב האתר דורון בן-דור לשאול שאלות במסיבת עיתונאים, במועדון לא שוללים את האפשרות להחריף את הטון כלפי ONE.
בחודש האחרון זכו מכבי חיפה ובעלי הקבוצה יעקב שחר לסיקור לא מחמיא במיוחד באתר ONE. אחת הסיבות לכך היא סירובו של שחר להתראיין מזה תקופה ארוכה ל-ONE ולתכניות הרדיו שלו ברדיו תל אביב.
אולם לאחרונה נוספה גם סיבה נוספת: המאבק ש-ONE ומנהלת התוכן שלו אופירה אסייג מנהלים נגד יו\"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון. שחר תומך בעמדתו של לוזון כלפי הטוטו, ואילו ONE התייצב לימין המועצה להסדר ההימורים בספורט - הטוטו, שנמצא בסכסוך עסקי עם ההתאחדות. אחד הכתבים בעיתונות הארצית, סיפר לאייס כי \"ONE הולך חזק נגד אבי לוזון, ויענק\'לה עם אבי לוזון, אז הם פשוט נכנסים ביענק\'לה\".
אגב, היום פורסם ב-TheMarker כי המועצה להסדר ההימורים בספורט - הטוטו, מעבירה נתח נכבד מתקציבי הפרסום שלה לקבוצת \'ידיעות אחרונות\', המחזיקה באתר ONE, כך שגם האתר זוכה לתקציב פרסום נכבד.
אין ראיונות, אין שאלות
בעקבות החרפת הטון כלפי מכבי חיפה, בהנהלת הקבוצה הוחלט - יחד עם הדובר דודו בזק, להגיב על ההתנהלות של ONEבמעין \"חרם\" - מניעת ראיונות מהאתר, ועוד.
השלב השני הגיע אתמול כאשר עם תחילת מסיבת העיתונאים לקראת משחק הליגה האירופאית הערב נגד אסטרה ג\'ורג\'יו הרומנית, הודיע בזק כי לנציג ONE לא תתאפשר לשאול שאלות. במכבי חיפה, אומרים גורמים, כבר שוקלים אלו צעדים נוספים יינקטו נגד ONE, במסגרת השלב השלישי במאבק, אולם בשלב זה מתאפשר לבן-דור להיכנס ליציע העיתונות, ולהיות נוכח באימונים.
ואגב, לכל הסיפור הזה מצטרף גם פרט פיקנטי: ערוץ ONE רכש את הזכויות לשידור משחק הגומלין בשבוע הבא בין חיפה לבין אסטרה ג\'ורג\'יו.
\"תתנהגו ביותר פאסון, אל תיגררו\"
למרות ש-ONE זוכה לא אחת לביקורת מצד הקולגות על התנהלותו האתית, הפעם גם הקבוצה זכתה לביקורת. במהלך הלילה כתבי ספורט ביקרו את ההחלטה בהתכתבויות בפייסבוק: \"הייתי מצפה ממועדון כמו מכבי חיפה להתנהג ביותר פאסון ולא להיגרר למקומות כאלו\", כתב אחד מהם. \"מה שלא יגידו, מה שלא יטענו, החרמת עיתונאי, או שאלות עיתונאי באופן מוצהר, רק נותן לגיטימציה להמשך העניין ורחוק מלשרת את המטרה\".
דובר מכבי חיפה דודו בזק, הגיב לסטטוסים הללו וכתב כי \"יש רגעים שכלי תקשורת הופך ללא רלוונטי, כשהוא מנסה בכל דרך לפגוע במועדון, להכפיש, לפגוע בראשיו, בשל העובדה שבעל הבית לא מוכן להתראיין אצלם אזי הוא לא רלוונטי. הגרוע מכל הוא לתת לו לגיטימציה לשאול שאלות בזמן שהוא משתמש במסווה של עיתונות לפגוע ללא משוא פנים... אני חותר בכל הכוח לחופש העיתונות והביטוי אבל שזה הופך לחופש הביזוי אני לא אשתף פעולה... העיתונות לא נקייה אני יודע אבל גם לה גבול אדום\".
אגב, לפני כחודש הצליח מועדון מכבי תל אביב להפיל את ONE בפח כששתל מידע מוטעה, ו-ONE פרסם אותו, וזאת בעקבות סדרת פרסומים נכונים באתר שהביכו את המועדון. בשבוע שעבר ניסו אוהדי מכבי חיפה להפיל בפח את ONE כשפרסמו בפורום שלהם כי שחקן הכדורגל היפני יוהי טויודה בדרך למועדון מהכרמל, וזאת במסגרת מאבקם ב-ONE ובבן-דור. מי שנפל בפח בסופו של דבר היה ישראל היום שפרסם את המידע מבלי לבדוק אותו, וזכה לביקורת קשה.
תגובת ONE טרם התקבלה. לדברי דודו בזק, \"הסיקור כלפינו היה לא הוגן. מותר לבקר וחשוב לבקר, ברגע שהכתיבה והסיקור הוא לא אתי, אתה לא נחשב לכלי תקשורת ואין לך זכות לשאול שאלות. מכבי חיפה יכולה להתמודד עם כל ביקורת, אבל לא עם ביקורת מלאת אינטרסים. מבחנתנו ONE לא רלוונטי\".
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    ברור שלמכבי חיפה נוח עם כתב חצר שהוא אוהד (ל"ת)
    מבין ענין 08/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    דודו בזק זה בושה.מלמעלה תקבל את העונש
    אילן 08/2013/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .ההתנהגות שלך כלפי דורון בן דור תעלה לך ביוקר.יש מי שלמעלה רואה .אתה דודו חתיכת אפס.במקום לכבד עיתונאי שמלווה את הקבוצה ולא פגע בה אתה פוגע בו.טיפש אחד.ותגובת 6 צודקת איפה כל החברים של בן דור שבטח לא קמו מהכסא.ארץ אוכלת יושביה אנחנו
    סגור
  • 9.
    המועדון היחידי בארץ.
    חיפאי 08/2013/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המועדון היחידי בארץ שמאורגן ומסודר לאורך של למעלה משני עשורים, בענף מבולבל ובזבזני. זאת אודות לניהול מחושב ומושכל, של חיפה. מכבי חיפה הינה מודל ומושא לקנאה של התל-אביביות.
    סגור
  • 8.
    בושה שלא נתנו לדורון בן דור
    רענן 08/2013/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם יש כתב אחד שמביא לנו אוהדי מכבי חיפה הכל זה בן דור.בושה וחרפה שלא נתנו לו לשאול או לפחות היו אומרים לו לא לשאול כי יש בלגן.
    סגור
  • 7.
    וואן אגו
    יאיר 08/2013/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאז שאיציק קורנפיין לא הסכים להתראאין אצל אופירה היאמנהלת קמפיין מרושע ומסית נגדו ברמה הכי נמוכה. חופש העתונות לא אומר שמי שמאחורי מיקרופון יכול לעשות חשבונות אישיים
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    כל עיתונות הספורט היא לא אתית !! אבל לדובר
    עיתונאי לשעבר- אק 08/2013/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכבי חיפה: אתה לא יכול להחרים עיתונאי. זה יחזור לך לפנים. ולעיתונאים המסקרים את מכבי חיפה: ברגע שמנעו מהכתב לשאול שאלות הייתם צריכים לעזוב את מסיבת העיתונאים!! איפה הקולגיאליות?! שפנים!
    סגור
  • 5.
    שחר הוא שמעון מזרחי של הכדורגל (ל"ת)
    דון 08/2013/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    בושה לחיפה- מישהוא מבפנים
    BIZ 08/2013/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה! כל מילה של ONE בסלע. הכל קומבינה בחיפב
    סגור
  • רואים שאתה מהמוגבלים של וואן (ל"ת)
    יוראי 08/2013/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אצל אופירה הכל נובע מאינטרסים אישיים
    יוסי 08/2013/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא יכולה באותה מידה להתהפך ולשנות את יחסה לשחר אם זה ישרת אותה ואת one
    סגור
  • 2.
    אתר לא אמין, עם הרבה בעיות. מישהו צריך
    שונא את וואן 08/2013/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעמוד מולו ולהגיד לו את האמת. דיי כבר
    סגור
  • 1.
    מגיע לוואן (ל"ת)
    שילי 08/2013/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור