תקשורת ומדיה

אז מי מנצח באינסטגרם: בר רפאלי או אסי עזר - X פקטור או 'הכוכב הבא'?

למי יש יותר עוקבים, לאיזו תכנית יש מעורבות גולשים גבוהה יותר, ומי העלה יותר קטעי וידאו. לצד הטלוויזיה, באינסטגרם יש תחרות לא פחות חשובה. בדיקה של חברת VIGO מגלה מי עשה את זה טוב יותר - קשת או רשת
התחרות בין תכניות הריאליטי שירה של רשת וקשת: X פקטור והכוכב הבא נמדדת בסוף בנתוני הרייטינג שמתורגמים להכנסה הכספית של רשת וקשת, אך לא רק. זירה לא פחות חשובה שבה 2 הזכייניות משקיעות מאמץ רב, כדי לשפר בסופו של דבר את החשיפה והעניין סביב התכניות, היא עולם הרשתות החברתיות. הפעילות בפייסבוק ובאינסטגרם: תמונות, תגובות, לייקים, עוקבים, שיתופים ועוד הופכת מאוחר יותר לחשיפה על בסיס המעורבות של הגולשים.
במסגרת מחקר של חברת VIGO נבחנה פעילות חשבונות האינסטגרם של הפקת הכוכב הבא והפקת X פקטור ישראל. המחקר התפרש על פני 12 יום, והתקיים בתקופה שבין ה-11 ל-22 לחודש דצמבר 2013. בבדיקה נמצאו הבדלים במעורבות הגולשים ובשיתוף הפעולה שלהם עם התכנים שהועלו מטעם שתי התכניות.
X פקטור מובילה בעוקבים
בסוף תקופת הבדיקה מספר העוקבים אחר החשבון של X פקטור גבוה בכ-10,000 איש (32,984 לעומת 23,948), והתנודות בחשבון של X פקטור מועטות יותר: לאורך כל תקופת המחקר מספר העוקבים של X פקטור הלך וגדל עם ממוצע הצטרפות של 423 אנשים ביום בממוצע, בעוד בפרופיל של הכוכב הבא נמצאו תנודות, וממוצע השינוי במספר העוקבים שלהם ליום עומד על 15 בלבד.
הפרופיל של הכוכב הבא עוקב בעצמו אחר 22 חשבונות אינסטגרם של אחרים. יש לציין, שמדובר בעיקר בפרופילים של חברי הפקה ומתמודדים בתכנית ולא של מעריצים. הפרופיל של X פקטור, לו יש 50 נעקבים, גם הוא עוקב אחרי אנשים מהתכנית, אבל מלבדם אפשר למצוא ברשימת המעקב של התכנית גם את החשבונות של עונות מקבילות ממקומות אחרים בעולם, החשבון של קוקה קולה ועוד.
המדד הקריטי: רמת מעורבות גבוהה יותר בחשבון של X פקטור
ממוצע האינטראקציות בעמוד של הכוכב הבא הוא 2138 לייקים ו-45 תגובות, ואילו בעמוד של X פקטור מספר התגובות של הגולשים אמנם דומה, ועומד על 53 בממוצע, אבל הגולשים נותנים הרבה יותר לייקים לפוסטים, 3746 בממוצע וכמעט פי שניים מאשר אוהדי הפרופיל של הכוכב הבא. בתקופת המחקר הפקת כוכב הבא העלתה 43 פוסטים, לעומת 95 תמונות, יותר מכפול, בחשבון של X פקטור.
רמת המעורבות היא מדד הבודק את המידה בה אוהדי הפרופיל משתפים פעולה עם תכנים שהוא מעלה, והיא מושפעת מכמויות הלייקים והתגובות וכן ממספר האוהדים לכל פרופיל. אחוז המעורבות בפרופיל של X פקטור גבוה יותר: 13% לעומת 9% בלבד בפרופיל של הכוכב הבא.
העוקבים של התכניות השונות מגיבים באופן אחר ובזמנים אחרים: היום בו הגולשים של הכוכב הבא ניהלו עם הפרופיל את מירב האינטראקציות הוא יום ראשון, לעומת יום רביעי, שהיה היום הפעיל ביותר אצל X פקטור. השעה בה האוהדים של הפרופילים היו הכי פעילים בפרופיל של הכוכב הבא היתה 11 בצהריים, לעומת השעות 19:00 ו-20:00 בערב בפרופיל של X פקטור.
וידאו ופילטרים
הפרופיל של הכוכב הבא העלה קטעי וידאו פי שניים מאשר הפרופיל של X פקטור (16% לעומת 9%). בהתאם, הוידאו בפרופיל של הכוכב הבא מוביל ל 15% מהאינטראקציות, בעוד בעמוד של X פקטור הוידאו מוביל ל 8% מהאינטראקציות בלבד.
בכוכב הבא לא אוהבים להשתמש בפילטרים, וכ 42% מהפוסטים היו תמונות ללא פילטר. ב-X פקטור רק רבע מהתמונות היו נטולות פילטר. על פי מעורבות העוקבים, לא ניכר שיש סוג מסוים של פילטר שהם מעדיפים לעומת הפילטרים האחרים.
5 סוגי הפילטרים המובילים
ובסוף היום: בר מנצחת את אסי ואסתי
בסיכום הממצאים, קובעת חברת VIGO כי X פקטור מובילה בכל המדדים שנבדקו, ועולה על פעילות האינסטגרם של הכוכב הבא. כמות העוקבים נמצאת בעליה מתמדת לעומת תנודות במגמת העוקבים של הכוכב הבא, יש לה יותר לייקים, יותר תגובות ומעורבות יותר גבוהה של האוהדים בכל פוסט ופוסט. הנוכחות המתוקשרת של אסי עזר ובר רפאלי באינסטגרם, שניהם חברי צוות התכניות, הועילה יותר ל-X פקטור מאשר לכוכב הבא.
חברת VIGO מתמחה בפיתוח מערכות טכנולוגיות למדידת אפקטיביות לפעילות במדיה החברתית. הפלטפורמה החדשנית של החברה עוסקת בניתוח מדדי איכות בעמודים או ערוצים שמנהלים מותגים. Vigo נהנית מגישה לנתונים ייחודיים מתוך פייסבוק המאפשרים ליצור דוחות המכילים תובנות כדוגמת: זמני תגובה לגולשים SLA, מועדים (שעה ויום) האפקטיביים ביותר להוצאת פוסטים, חברים דומיננטיים בתוך העמוד ומדדים נוספים.
הערך המוסף המשמעותי ביותר במערכת הינו באפשרות לקבל מידע חלקי מתוך ה-INSIGHT של המתחרים. כלומר, מנהל העמוד יוכל לקבל גישה חלקית ל\"קופסא השחורה\" של המתחרה, למרות שאינו אדמין של העמוד. בנוסף, היא מציעה חיבור ייחודי למאגר התמונות של GETTY, היודע לזהות תוכן ולהציע למנהל העמוד תמונות רלוונטיות מהמאגר, תוך כתיבת הפוסט, להעלאת הוויראליות של הפוסט ומדדי המעורבות של הגולשים.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    רק יגאל רביד בערוץ הראשון אני מצביעה בשלט (ל"ת)
    בלה פחמן 12/2013/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    בר מנחה מעולה,חיננית,מחויכת,נינוחה,לא צורחת (ל"ת)
    בר בעלת כישורים רבים 12/2013/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אור דניאל הלוהט
    רמי 12/2013/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אור דניאל הלוהטת איתה צריכה להנחות הכוכב הבא היא אינטליגנטית יש לה כושר ביטוי יוצא מהכלל יפיפייה שהיא אפשר להסיר ממנה מבט היא המחליפה של בר רפאלי
    סגור
  • אוס
    פני 01/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ךיאהטכצם םגרען סגימ
    סגור
  • 1.
    בר רפאלי המנחה מס 1 בארץ (ל"ת)
    רמי 12/2013/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בהתחלה הייתה כמו צנון אך השתפרה משמעותית (ל"ת)
    רועי 12/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בר מדהימה,נינוחה,זורמת,מעורבת,בינלאומית (ל"ת)
    אין על בר המולטיטאלנ 12/2013/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור