תקשורת ומדיה

זיכיון קול חי הוארך - אבל התחנה צריכה להגיש הבהרות לגבי מעורבות פוליטית

הזיכיון של התחנה שהוקמה ב-1996, הוארך ב-4 שנים, אבל תוך חצי שנה היא תצטרך להשיב על שורת שאלות, בין הקשר לגבי מעורבות ש"ס ושילוב נשים בשידורים
אלכסנדר כץ | 
רדיו קול חי (צילום אלכסנדר כץ)
זיכיון השידור של רדיו קול חי הוארך ב-4 שנים על פי החלטת מועצת הרשות השנייה מהיום (יום ד'). ואולם, לאייס נודע כי לצד ההחלטה חברי המועצה הציבו גם דרישה: התחנה מחויבת להגיש בתוך מספר חודשים הבהרות לגבי מספר סוגיות.
קול חי הוקמה ב-1996 ובמשך שנים הייתה התחנה החרדית החוקית היחידה שפעלה במסגרת הרשות השנייה. לפני 6 שנים הוקמה קול ברמה וכעבור זמן לא רב – באוגוסט 2012 עקפה אותה מבחינת נתוני חשיפה, על פי סקר TGI. בסקר החשיפה האחרון שפורסם ביולי, הצליחה קול חי לבצע מהפך והחשיפה אליה גבוהה מזו של קול ברמה, ב-2 עשיריות האחוז.
לצד הזינוק בחשיפה, התחזקו הטענות נגד הטיות פוליטיות ומעורבות של אנשי ש"ס בתחנה, שהחלו עם הפיצול בש"ס ופרישתו של אלי ישי לפני בחירות האחרונות. אייס חשף כי את ההחלטה האסטרטגית של ש"ס לטובת קול חי, כולל הפניית תקציבי פרסום של משרדי ממשלה בראשם עמדו אנשי התנועה.
פרסום זה, ופרסומים אחרים כגון מעברם של מקורבי ש"ס אבי מימרן ומוטי לביא מקול ברמה לקול חי, הובילו את המועצה לבדוק עד כמה מעורבת לכאורה ש"ס בתחנה, דבר שמנוגד לחוק.
על רקע התנהלות הרשות השנייה מול קול ברמה לגבי שילובן של נשים בשידורים, הוחלט כעת לדרוש גם מקול חי לקבל פירוט של שילוב כזה של נשים שמגישות ומשתתפות בתחנה, לצד הבהרות לגבי המעורבות הפוליטית. הרשות גם בודקת את ההפרות נגד קול חי, ההתנהלות המשפטית שלה ועוד. את ההבהרות התחנה צריכה להגיש בתוך חצי שנה.
ואולם, בניגוד לקול ברמה, לפחות בכל הנוגע לשילוב נשים המצב טוב יותר. בקאדר המגישים נמצאות בין היתר רחל פסטג, יעל איבר ומירי שניאורסון, אסתי פלד היא עורכת המהדורה המרכזית, נשים עולות לשידור ונשים גם מקריינות פרסומות.
מקול חי נמסר: "טרם קיבלנו כל פניה מהרשות השנייה בנושא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה