תקשורת ומדיה

יעד נחשק למפרסמים: מה המחזור הכספי החודשי של גל"צ וגלגלצ מפרסומות?

יפעת בקרת פרסום מגלה כי זמן האוויר בפרסומות בגלגלצ גבוה ב-60% מגל"צ. ההכנסה הריאלית של גלגלצ בחודש עומדת על כ-400 אלף שקלים, ומי הם משרדי הפרסום והמפרסמים המובילים?
משה בנימין | 
גל"צ (צילום: אייס) (צילום אייס)
במונחי רייטינג, תחנת הרדיו הצבאית גלגלצ היא המקבילה של ערוץ 2, ברמת החשיפה ומעמדה בקרב הציבור. יחד עם אחותה הבוגרת גלי צה"ל, 2 התחנות הצבאיות שולטות על נתח שוק במונחי האזנה שעומד על כ-45%, מה שהופך אותן ליעד נחשק בקרב מפרסמים, לצד הכוכבית על מגבלות הפרסום בתחנות אלו. 
בעוד שבתחנות אזוריות ותחנות קול ישראל אין סייגים על הפרסום המסחרי, בתחנות הצבאיות לא ניתן לשדר פרסומת לגוף מסחרי פרטי, אלא בפורמט של חסות בלבד, שזמנה מוגבל ל-6 עד 10 שניות. לחברות ממשלתיות, משרדי ממשלה, עמותות ומוסדות אקדמיים באישור המל"ג, ישנה האפשרות לשדר פרסומת באורך מלא ומטבע הדברים אלו הם גם הגופים שמרכזים בידיהם את מירב זמן האוויר לפרסום.  
ממחקר שערכה חברת יפעת בקרת פרסום, שהחלה השנה בניטור הפרסום בתחנות הצבאיות, נחשפים לראשונה המפרסמים הציבוריים והחברות הפרטיות בתחנות הצבאיות. מהשוואה של 2 התחנות הצבאיות מתחילת 2016 ועד ל-9 במארס, עולה כי גלגלצ מובילה בזמן אוויר פרסומות הגבוה בכ-60% מגל"צ ועם הכנסה מפרסום הגבוהה בכ-80%, המתורגמת להכנסה ריאלית מוערכת של כ-900 אלף שקלים לעומת כ-500 אלף שקלים בגל"צ.
בחישוב יחסי עולה שהיקף הפרסום החודשי בגלגלצ עומד על כ-400 אלף שקלים לעומת כ-220 אלף שקלים בחודש בגל"צ. בתקופת המדידה (1 בינואר - 9 במארס 2016) משרד התחבורה הוא ללא ספק המפרסם הגדול בתחנות הצבאיות, עם השקעה מוערכת של כ-400 אלף שקלים, ולא פחות מ-37 ג'ינגלים שונים. במקום השני, משרד הביטחון עם השקעה של כ-45 אלף שקלים ופרסום לאגף השיקום אונליין, ובמקום השלישי נמצא אורט ישראל עם כ-34 אלף שקלים וערב פתוח להנדסאים.
בעוד שההשקעה בפרסום בתשדירים רגילים המיועדים לגופים ציבוריים מהווה כ-85% מכלל הפרסום בתחנות, ניתן לראות כי פרסום החסויות נקנה על ידי חברות מסחריות לכל דבר ועניין, כדוגמת בנק הפועלים עם חסות ל"יום העסקים הקטנים", ביטוח ישיר עם הצעה לביטוח דירה, TheMarker המפרסם את אתר "דהמרקר FINANCE" החדש. מפרסמי חסויות בולטים אחרים הם AIG, KSP, AEROFLEX ועוד.
בהתאם לאופי המפרסמים, המשרד שמרכז בידיו את היקף הפרסום הגבוה ביותר שמופנה לתחנות הצבאיות היא לשכת הפרסום הממשלתית. לפם שמטפלת בקמפיינים של משרדי הממשלה אחראית ל-57% מהפרסום ב-2 התחנות הצביות בתקופת המדידה. במקום ה-2 ובפער אדיר נמצא  משרד הפרסום אדלר חומסקי עם 3% בלבד. את החמישייה הראשונה סוגרים LEAD במקום ה-3, EXPERT וראובני פרידן
לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "לאחרונה עלתה דרישה לניטור הפרסום בתחנות הרדיו הצבאיות עקב הפיכתן לחלק מתמהיל הפריסה של מפרסמי הרדיו מהסקטור העיסקי. מהנתונים עולים כי הרכב המפרסמים בין גל"צ לגלג"צ חופף בכ-80% וכי לפ"מ רוכש כמחצית מזמן האוויר של התחנות הצבאיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה