תקשורת ומדיה

חשבתם שפעילי 'הפלס' הפסיקו להטריד בטלפון? עכשיו גם יחצנים התחילו לסבול

כמעט 4 שנים שהעיתון החרדי 'הפלס' סובל מחרם מודעות, ומאידך - פעיליו מפעילים לחצים על בכירי תעשיית הפרסום. כעת זולג הלחץ גם לתחום היח"צ בעקבות קומוניקטים שהועברו למתחרים 
אלכסנדר כץ |  3
משרדי עיתון הפלס בירושלים (צילום: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ))
"150 שיחות קיבלתי ביממה האחרונה", אמר גורם בכיר באחת החברות הגדולות בישראל, והציג לאייס את רשימת המספרים על המסך. "את חלקם חסמתי, אבל כל פעם מופיעים מספרים חדשים".
מסתבר שהטרדת הבכירים בחברות המסחריות ובמשרדי הפרסום לא פסקה, ופעילי העיתון החרדי הפלס ממשיכים לפעול בגזרה, למרות שלפני כחצי הצהירו מקורבי העיתון המזוהה עם הרב שמואל אוירבך כי יקפיאו את פעילות המחאה.
לפני שנתיים חשף אייס בכתבת תחקיר רחבת את הפרשה במסגרתה פועל קו טלפוני באמצעותו מופנים פעילי הפלס לאותם בכירים, שמקבלים עשרות שיחות מדי יום בהם הפעילים מתלוננים אותם בכירים, וזאת לאחר מאבק עיקש שניהל יתד נאמן בהפלס מאז הקמתו לפני 4 שנים, שהוביל לחרם מודעות לכאורה על הפלס.
בעוד בהנהלת הפלס הצהירו כי הם מתנערים משיטת ההטרדות הטלפוניות - שהגיעה אף לחקירת משטרה ולמעצרים של יותר מ-20 פעילים - הרי שבשטח התופעה לא פסקה. הפעילים המשיכו לצלצל לאותם בכירים, ובמקרה אחד אף קיבל מנהל לשכת הפרסום הממשלתית גדי מרגלית איומים על חייו .
השבוע גם התברר כי התופעה זולגת מעולם הפרסום ליח"צ. אשת יחסי ציבור תיארה בשיחה עם אייס מציאות של עשרות שיחות שקיבלה לאחר הודעה לעיתונות שהפיצה ליתד. "זה לא רק פרסום, זה גם יח"צ", היא אמרה. "קיבלתי בכמה שעות 50 שיחות".
אז מסתבר ש"הפסקת האש" כבר לא קיימת בפועל. אברהם טריגר, שהפעיל את קו המחאה שהוקם בעקבות החרם על 'הפלס' ומתקיים נגדו הליך משפטי בשל כך, אמר היום לאייס כי פעילות הקו חזרה לסדרה וזאת לאחר ש"משרדי הפרסום חזרו בהם מהמגעים אתנו להתחיל לפרסם בהפלס. אני כבר הרבה פחות פעיל, אבל הציבור מפעיל את הקו הזה, ומתקשר למי שצריך להתקשר".
בתגובה רשמית שטריגר ביקש להעביר, הוא כתב: "אמרנו זאת בעבר ואנו חוזרים ואומרים בהווה - אנו רואים בזכותנו הלגיטימית להבעת מחאה, אפשרות מלאה להביע את מחאתנו בפני כל מי שנותן ידו לקרטל של החרמה ומניעת מידע מציבור גדול וחשוב. כל המחאות מתבצעות באופן חוקי וכפי שלשמחתנו התיר בית המשפט. היום כבר כולם יודעים כי מדובר בחרם כפשוטו, שבא מתוך לחצים של מתחרים ומרצון למחוק את זכותו של ציבור להתקיים. סקרי TGI שפורסמו ב-3 שנים האחרונות ונתנו לעיתון 'הפלס' אחוזי חשיפה מהגבוהים ביותר במגזר החרדי, עד כדי כפול מעיתונים אחרים במגזר שבהם החברות כן מפרסמים. משרדי הפרסום כבר הודו בעבר כי לא מדובר בשיקול ענייני ולא בשיקול כלכלי אלא בחרם והדרה, שאינו חוקי ותקני במדינה מתוקנת. לצערנו לחרם נותנים יד גם חברות ציבוריות כמו חברת החשמל ומפעל הפיס, שהיחצן שלהם יגאל רווח מונע מהם לנהוג בשוויון. אין שום ציבור בעולם שהיה שותק על התנהלות נפשעת זו, אין מישהו אחר שהיה מהבליג לנוכח זאת. ועל כן, עד שלא תסתיים החרפה הזאת של חרם וקרטל נגד המגזר של קוראי עיתון 'הפלס', נמשיך לנצל את זכותנו החוקית וחופש הביטוי ליידע או לחילופין למחות באופן ראוי, בחברות שנותנים לזה יד, בזדון או בשגגה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בושה למשטרת ישראל
    יצחק 05/2016/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עיתון הפלס שתפוצתו פחות מאלפיים יחידות מסית נגד חיילים חרדים בכלל וצה"ל בפרט ומחנך את קוראיו לכנות את החיילים בתואר "נאצים". לא מבין איך המשטרה לא עושה לזה סוף? נוצר פה לנגד עינינו "חמאס חרדי" אלים ותוקפני ולא עושים עם זה כלום!!! למה ממתינים? שיהיה כאן רצח של חייל חרדי? המשטרה לא רואה את ההפגנות האלימות בכבישים שעיתון הפלס מעודד בריש גלי?
    סגור
  • 2.
    מי הם פעילי הפלס? לידיעתכם.
    רענן 05/2016/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדובר במיעוט קיצוני והזוי המסית ואף פוגע פיזית בחרדים המתגייסים לצה"ל. עיתון הפלס מעודד הפגנות אלימות והרבנים הגדולים ביותר במגזר החרדי החליטו לעשות סוף לקבוצת המטורפים הללו ולמנוע מהם להמשיך את ההסתה הפראית הזאת ע"י איסור גורף לקרוא או לפרסם בהפלס. טריגר הוא עבריין וכלל הציבור החרדי מצפה ומייחל להושבתו בכלא לתקופה ארוכה.
    סגור
  • 1.
    חרם ומחאה
    200 05/2016/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתם צודקים. הילחמו בחרם עד חורמה. אם היה חרם כזה בציבור החילוני השמים והארץ היו מזדעקים... אבל כשזה קורה במגזר החרדי כולם מגלגלים עינים לשמיים ושותקים...אני לא קורא הפלס ולא יתד נאמן אבל אני בעד תקשורת חופשית שנהנית מפרסומת חופשית..
    סגור