תקשורת ומדיה

למה עיתונאי הספורט הוותיק כתב אצל המתחרים בשם עט?

לצד עבודתו במקומוני ידיעות, קיבל מוטי חביב אישור לעבוד בשם עט גם בישראל פוסט. לאחר האיחוד עם מעריב, הציבו בפניו בידיעות אולטימטום, וחביב בחר לעזוב. חביב: "ידיעות היו הגונים איתי. לצערי משכורת של עיתונאי לא מספיקה כדי להתקיים"

אלכסנדר כץ |  7
מוטי חביב (צילום ויקיפדיה)
הוא עיתונאי ספורט מוכר, כותב עשרות שנים בעיתונים, הקול שלו בקע מכל מקלט רדיו והוא הפך גם לכוכב על המסך. קרוב לוודאי שכל חובב כדורגל בישראל יכיר את שמו ויזהה אותו ברחוב. אבל לצד התהילה, יש גם פרט שלא כולם יודעים – והוא למעשה סימן למצבה הבעייתי של העיתונות הישראלית.
מוטי חביב בן ה-64, החל את דרכו המקצועית ביומון המנוח חדשות הספורט בשנות ה-70. במשך יותר מ-30 שנים היה אחד משדרי הספורט ב'שירים ושערים' ברשת ב', ולפני כמעט 20 שנה עבר לטלוויזיה - כשהחל לשדר כדורגל בערוצי צ'רלטון. חותמת לתהילת העולם שלו היא החיקוי שלו בגילומו של אסי ישראלוף בתכנית 'בובה של לילה' בערוץ הספורט, שקיבע את דמותו כאייקון.
לצד זאת, הוא עבד במשך כ-25 שנה ברשת המקומונים של ידיעות תקשורת באזור השפלה, ידיעות חולון-בת ים וידיעות איילון (רמלה-לוד). במשך יותר מעשור כתב במקביל עבור החינמון ישראל פוסט של אלי עזור תחת שם העט "מתי בן חיים", ומתחילת השנה תחת אותו שם עט – גם עבור מדור הספורט של מעריב שאוחד בתחילת ינואר עם ישראל ספורט', שנה וחצי לאחר שנרכש על ידי עזור מידיו של שלמה בן צבי.
הסיבה היא בדיוק הסימפטום למצבה העגום של התקשורת ושל העוסקים בה: עיתונאים ותיקים ומוכרים צריכים לעבוד ביותר מכלי תקשורת אחד כדי לסגור את החודש, לצד הרצאות ועיסוקים נוספים. לאורך השנים הוא עבד בשם בדוי ב'ישראל פוסט', באישור מעסיקיו במקומוני ידיעות בשפלה. ואולם בשנה האחרונה מנהליו בידיעות פחות אהבו את זה שהוא כותב עבור האויבים הוותיקים – אחרי שהעיתון אוחד סופית עם מעריב, והציבו לו אולטימטום – לבחור באיזה עיתון הוא מעוניין להמשיך.
גורמים טוענים כי חביב בחר ללא התלבטות לעזוב את ידיעות תקשורת בגלל מערכת היחסים הקרובה עם אלי עזור, המחזיק לא רק במעריב, אלא גם בגופי תקשורת רבים אחרים כמו צ'רלטון בה משדר חביב. גורם סיפר לאייס כי "חביב גידל את עזור כשאלי התחיל להיות כתב ספורט ב'חדשות הספורט', ומאז הם כמו משפחה. חביב נאמן ב-100% לאלי עזור וייתן את הכל בשבילו. לכן כשאמרו לו לבחור בין ידיעות לבין מעריב, הוא בחר במעריב". ואכן, חביב עזב את ידיעות תקשורת, ומדי החל לכתוב בשמו האמיתי במעריב.
חביב אישר את הפרטים לאייס. "לצערי משכורת של עיתונאי אכן לא מספיקה כדי להתקיים", הוא אומר בכנות. "עבדתי ב-2 עיתונים, ידיעות תקשורת וישראל פוסט, בנושאים שונים והיה לי את היושר המקצועי לא לעסוק באותם תחומים. לכן גם קיבלתי אישור לכך. ידיעות תקשורת הוא מקומון וישראל פוסט היה חינמון שבו כתבתי בנושאים אוניברסליים".
לדבריו, "כשאלי עזור רכש את מעריב והעביר את כל צוות העיתונאים מישראל פוסט, גם אני נשאבתי למעריב. ידיעות תקשורת לא הסכימו למהלך. הם היו סופר-הגונים להציע לי את הבחירה, והפרידה הייתה ברוח טובה ובלחיצות ידיים".
"בחרתי באלי עזור מתוקף החברות רבת השנים", אומר חביב. "במקצוע בו אני עוסק, כולם משדרים אצל כולם, מדלגים מאולפן לאולפן, וכל אחד עושה כטוב בעיניו, וכטוב לביתו. לעצם העניין, הגיע הזמן שבאגודות העיתונאים יטפלו בנושא שכר העיתונאים וידאגו שהם לא יצטרכו להסתתר מאחורי שמות".
עורך מקומוני ידיעות תקשורת באזור השפלה, שחר אמאנו אמר לאייס: "אני לא מתכוון להתייחס לכך".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    שחר העורך המוכשר
    Los Angeles 11/2016/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוטי אולי חביב אבל שחר מקצוען. מה אתם מבינים בכלל
    סגור
  • 4.
    עוד כישלון מהדהד של שחר אמאנו
    נאור 11/2016/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שוב העורך החלש ביותר ברשת מפספס, החמצת העונה!
    סגור
  • 3.
    מוטי חביב מותג אמאנו מחרב את המקומונים
    אמאנו כשלון 11/2016/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חבל שהאיש הרדוף שיחרר את חביב שהוא שם דבר בעיתונות הספורט
    סגור
  • אמאנו דווקא הציע לו להישאר
    מתוך המערכת 11/2016/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא דווקא הציע לו להישאר, תלמד לקרוא זה כלל בסיסי לפני שמגיבים. חביב הוא שבחר לעזוב לטובת אלי עזור. הלוואי היה לך בציפורן מחצית מהכישרון והיושרה של אמאנו, שחיבק את חביב לאורך כל הדרך ואפילו נתן לו את אופציית הבחירה - דבר נדיר במקומותינו. אבל תשמיץ ותמשיך לחיות במיץ של הזבל והקנאה
    סגור
  • 2.
    אדם משכמו ומעלה
    ווקי טוקי 11/2016/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מוטי חביב אדם משכמו ומעלה, וגם אם הוא היה צריך לעבוד בשני מקומות במקביל, לא מגיעה לו כתבה כזו. את מי זה מעניין?
    סגור
  • 1.
    טעיתם אפילו בתואר של העורך
    רונן 11/2016/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמאנו הוא עורך הראשי של כל עיתוני השפלה לא של הספורט. אפילו בזה טעיתם
    סגור
  • זו הטעות שהצלחת למצוא בכתבה? תואר העורך? כבוד! (ל"ת)
    אייל 11/2016/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור