תקשורת ומדיה

מו"מ למיזוג בין רשת לערוץ 10; דרישה להחשיך אפיקים 10 ו-22

לקראת פיצול ערוץ 2 מתגברים המגעים לאיחוד בין רשת לערוץ 10. הערכות: הפיצול יידחה. במקביל, 3 הזכייניות מבקשות למנוע מ-HOT ומ-yes להעביר שידורים בשנה שלאחר עזיבת אפיקים 22 ו-10
אלכסנדר כץ | 
קשת רשת וערוץ 10 (צילום לוגואים)
האם הזכיינית רשת וערוץ 10 נמצאות על סף פריצת בדרך במגעים ביניהם למיזוג? גלובס חשף היום (יום ב') כי 2 הגופים קיימו מגעים כאלה ואף פנו לרשות ההגבלים העסקיים והודיעו על המהלך. עם זאת, יש לציין כי מדובר על מהלך ראשוני וכי לא הוגשה עד כה בקשה רשמית למיזוג.
אין זו הפעם הראשונה שבין הצדדים מתקיימים מגעים למיזוג. על פי התכנית, שוק הטלוויזיה צפוי לעבור טלטלה בתחילת נובמבר השנה, עם יציאתן של קשת ורשת ל-2 אפיקים נפרדים, ומעבר שוק הטלוויזיה המסחרי ל-3 ערוצים (קשת יוצאת לאפיק 12, רשת ל-13 וערוץ 10 לאפיק 14, כך סוכם בתום מכרז האפיקים שהסתיים לאחרונה, א"כ). מזה שנים שגורמים בשוק מצהירים כי אין מקום ל-3 גופים מסחריים, כאשר מזה שנים 3 הזכייניות שמשדרות ב-2 ערוצים, מדממות פחות או יותר, ומפסידות.
גורם בכיר העריך היום כי לצד המגעים בין הצדדים, אין אף גורם בזכייניות ואף בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו המעוניין בפיצול ערוץ 2, וכי ממש לקראת המועד, יושהה החוק לתקופה מסוימת.
בלי קשר, אבל באותו נושא: לידי אייס הגיע מכתב שנשלח בשבוע שעבר למ"מ שר התקשורת צחי הנגבי, על ידי קשת, רשת וערוץ 10. 3 גופי השידור ביקשו מהנגבי, שבינתיים סיים את תפקידו כמ"מ, למנוע שימוש באפיקים 22 ו-10, כשהן יעזבו אותו בתחילת נובמבר לאפיקים 12, 13 ו-14. באמצעות עו"ד מוהנד נאסר ממשרד קרספין רובינשטיין בלכר, מבקשות 3 הזכייניות משר התקשורת להפעיל את סמכותו ולהורות למועצת הכבלים והלוויין שלא תתיר העברה או שידור באפיקים אלה לפרק זמן של שנה.
על פי החוק, מועצת הכבלים והלוויין לא תתיר לשדר באפיקים 10 ו-22 "שידורי ערוץ המשדר פרסומות המיועדות לציבור בישראל, שידורי ערוץ ששידוריו הם שידורי חדשות ותכניות בענייני היום המיועדים לציבור בישראל, או שידורי ערוץ בעל מאפיינים אחרים ככל שהורה עליהם השר לאחר התייעצות עם המועצות". החוק גם מתיר לשר להורות למועצה כי בתקופה של 3 שנים היא לא תתיר לבעל הרישיון לשידור כבלים להעביר או לשדר באפיקים אלה שידוריו של כך ערוץ כלשהו.
"בבסיס ההוראות החקיקתיות האמורות, עמד רצון המחוקק לנטרל את היתרון הגלום בשימוש באפיקי השידור הוותיקים והמוכרים 10 ו-22, וזאת כדי ליצור תנאים שיאפשרו תחרות שוויונית בין כלל בעלי הרישיונות לשידור טלוויזיה לפי חוק הרשות השנייה", כתב עו"ד נאסר. "בשל פעילותם של ערוצי הברודקאסט במהלך העשורים האחרונים אשר יצרה אצל הצופים הרגלי צפייה אפיקי השידור 10 ו-22 מהווים מוצרים אטרקטיביים, כך שעם סיום שידורי ערוצי הברודקאסט באפיקי השידור, פלח משמעותי מהאוכלוסייה ימשיך ויפנה לאותם אפיקים בעדיפות גבוהה". לדבריו, "נוכח הדברים המתוארים, נבקש כי תפעיל את סמכותך כך שתורה למועצת הכבלים כי במשך קופה של שנה לא תתיר ל-HOT ול-yes להעביר או לשדר באפיק 10 או 22 שידורים של ערוץ כלשהו". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה