תקשורת ומדיה

יוסי מזרחי סירב להתנצל בפני הנמל - ופרש מרדיו חיפה

לפני שבועיים תקף העיתונאי בתכניתו המשותפת עם הקולגה אלי לוי, את נמל חיפה - עליו פרסם בעבר מספר תחקירים. מנכ"ל הנמל שלח מכתב התראה. מזרחי: "הצעתי להנהלת הרדיו שאפסיק לשדר בשל התנהלות תמוהה שלא יכולתי להסכים לה"

אלכסנדר כץ |  13
יוסי מזרחי ברדיו חיפה (צילום עומרי שטיין, באדיבות רדיו חיפה)
איום בתביעת לשון הרע ודרישה להתנצלות, הובילה את יוסי מזרחי לפרוש מהתכנית הזוגית שלו עם אלי לוי ברדיו חיפה. הסיבה: דברים קשים שאמר על ההתנהלות בתוך נמל חיפה לפני שבועיים. כבר מחר מצטרפת לתכנית מגישה חדשה, לצידו של לוי - ענבר דותן.
'זירה חופשית' משודרת כמעט 4 שנים במתכונתה הנוכחית, עם מזרחי - אז כתב חיפה של חדשות 2 והיום כתב מגזינים ותחקירים בחברת החדשות, ולוי – כתב הצפון של חדשות 10. התכנית בת השעתיים, משודרת מדי שישי ועוסקת בענייני היום, עם התמקדות על אזור חיפה. בכנס הרדיו 2016 של כנס העיתונות באילת, זכתה התכנית בפרס לתכנית האקטואליה הטובה ביותר ברדיו. לפני כחודש עלה שמה של התכנית לכותרות לאחר ראיון עם החקיין יוסי וידר, שהתדרדר לחילופי האשמות וצעקות.
בתכנית לפני כשבועיים עסקו מזרחי ולוי בסוגיית בזכייתו של יו"ר ועד עובדי נמל חיפה היוצא מאיר תורג'מן, בתפקיד חדש בנמל. מזרחי אמר בין היתר שמדובר ב"נמל כושל" לעניין סעיף הרווחיות ביחס לנמל אשדוד וכך גם לעניין הוצאות שכר. היחסים בין הנמל למזרחי קרירים במיוחד בעקבות מספר תחקירים שפרסם לוי בחדשות 2. 
מספר ימים לאחר מכן שלח מנכ"ל הנמל מנדי זלצמן למנכ"ל רדיו חיפה דני נישליס מכתב התראה לפני תביעה, עם דרישה להתנצלות של מזרחי בשידור. נוסח ההתנצלות הועבר לנישליס, שפנה למזרחי והציג לו את דרישתו של זלצמן. מזרחי סירב להקריא את הנוסח הנוכחי, העביר את המכתב לעורכי דינו - לאחר שלא סופק לו ייעוץ משפטי מטעם התחנה, ובשעות הלילה המאוחרות של יום חמישי שעבר, הודיע לנישליס כי לא יגיע לתכנית יום למחרת, וכי אינו מתכוון להתנצל על הדברים משום שהם הבעת דעה לגיטימית, אבל הוא מוכן לא לשדר עד שהעניינים יסתדרו. בראשון בבוקר הוא קיבל הודעת מייל על פיה ההתקשרות עם רדיו הסתיימה.
מחר כבר תצטרף לתכנית ענבר דותן, שהגישה בעבר תכנית מצליחה ברדיו החיפאי בשם 'אמא עצבנית'. לפני כחודשיים שידרה חד-פעמית לצידו של לוי ב'זירה חופשית' לאחר שמזרחי היה בחופשה, וגורמים בתחנה אומרים כי השידור המוצלח הוליד את ההחלטה לצרפה כעת באופן קבוע במקומו של מזרחי.
מנכ"ל רדיו חיפה דני נישליס סירב להגיב. יוסי מזרחי אמר לאייס: "הצעתי מיוזמתי בשבוע שעבר להנהלת הרדיו שאפסיק לשדר בשל התנהלות תמוהה שלא יכולתי להסכים לה או לשתף עמה פעולה. במשך 19 שנות עבודתי כעיתונאי השתדלתי מאוד להימנע מלהתקפל בפני פוליטיקאים אנשי עסקים או מקושרים למיניהם בוודאי כשאין כל סיבה לכך. לא חושב שאשתנה בקרוב".
לשאלה האם המהלכים המשפטיים נגד רדיו חיפה, גם ללא מזרחי, לא התקבלה תגובת נמל חיפה. 
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    קרית משה (ל"ת)
    דודו 01/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    אחד הכתבים המשובחים ביותר
    י.ש. 10/2017/05
    הגב לתגובה זו
    11 0
    רדיו חיפה הפסידו בגדול בגלל שיקולים כלכליים ופופוליסטיים ויתרו על כתב שנון ומבריק, בזכות מזרחי זכו בפרס. טעות גדולה ועלובה
    סגור
  • נכון מאוד (ל"ת)
    מלכה 10/2017/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מדוייק ?? (ל"ת)
    טל 10/2017/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    נותר אלי לוי הלקקן
    מירלה 09/2017/14
    הגב לתגובה זו
    5 3
    האיש שקורא לעצמו עיתונאי, שעסוק כל היום בחיפוש אחר במות להנחות בהן ארועים בתשלום, או כמו שמזרחי עצמו אמר לו בשידור" אתה הרי עובד אצל כחלון"....
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    בושה וחרפה (ל"ת)
    רדיו של פחדנים 09/2017/10
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 7.
    מזרחי ממציא דגול, רשומות על שמו המון המצאות הזויות (ל"ת)
    נמלה 09/2017/08
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • 6.
    מזרחי היה מאז ומתמיד בעל אינטרסים, עיתונאי הוא לא. (ל"ת)
    עמרם 09/2017/08
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • 5.
    ישר כח מזרחי
    כבוד עיתונאי 09/2017/08
    הגב לתגובה זו
    5 2
    חזק ואמץ עיתונאי ישר והגון!
    סגור
  • 4.
    ביזיון
    עובד נמל 09/2017/08
    הגב לתגובה זו
    5 6
    מזרחי הוא כתב ממורמר שאת כל המירמור היומיומי שלו מהבית מהסביבה או השד יודע מהיכן הוא מוציא עלינו המאזינים. די בגלל "עיתונאים" שכאלה אנשים מהשורה מתעבים את העיתונאים. תפסיק להוציא את התסכולים עלינו!!!! ותפסיק לחפש בביוב סקופים לא נכונים!!
    סגור
  • 3.
    כך מתנהג עיתונאי אמיתי. שאפו, יוסי! (ל"ת)
    שי 09/2017/07
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • 2.
    רדיו חיפה. רדיו ??
    גיא 09/2017/07
    הגב לתגובה זו
    14 1
    דני נישליס התחיל את דרכו "העיתונאית" כבעלים של תחנת רדיו פיראטית, שידעה לתת מיקרופון לראש העיר עמרם מצנע וכך לקנות לעצמו לגיטימציה. לאחר שקיבל מהמדינה רישיון, כבר לא היה צורך במעצורים. הבן, דולב נישליס, מנהל ביד רמה את התכניות ומוביל פאנל ספורט, שעסוק בליקוק תמידי לקבוצה מסוימת בעיר, קבוצה בה למרבה הפלא, אשתו של דולב משמשת כמנהלת שיווק. אז אין כאן צוללות, ואין שמפניות ורודות, אבל סירחון יש עד השמיים.
    סגור
  • 1.
    הוא תוקפן
    אני 09/2017/07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    איני מכיר את המקרה הספציפי, אבל ראיתי בפייסבוק וידאו של ראיון שלו עם החקיין של ברק שהפיל את אברמוביץ, והוא היה מראיין גס רוח ולא נחמד. היה לי קשה לראות את זה. אולי לא מתאים לראיין...?
    סגור