תקשורת ומדיה

החרם הישראלי על פסטיבל הקולנוע בפריז הגיע ל'וראייטי'

אתרים בעולם מסקרים את מלחמתה של שרת התרבות ב'פוקסטרוט' וההחרמה פתיחת הפסטיבל בגלל הבחירה להקרינו. פניה ליועמ"ש: מנע מרגב להתערב בתכני אמנות
אלכסנדר כץ | 
פוקסטרוט (צילום פוסטר הסרט)
מלחמתה של שרת התרבות מירי רגב בסרט פוקסטרוט, וההחלטה של ישראל להחרים את אירוע הפתיחה של פסטיבל הסרטים הישראלי בפריז, הצליח להגיע גם לאתרים ברחבי העולםף, בהם מגזין הבידור הנחשב וראייטי.
"ממשלת ישראל מחרימה את פתיחתו של פסטיבל הסרטים בפריז שאותו סייע לממן,  בגלל זעם על כך שהמארגנים בחרו להציב במוקד האירוע את הסרט השנוי במחלוקת שעוסק בצבא", נכתב באייטם שפורסם על כך.
בכתבה בווראייטי צוין כי רגב הודתה שמעולם לא צפתה בסרטו של שמוליק מעוז במלואו, וצוטטה אחרי הזכייה של הסרט בפסטיבל ונציה: "כשסרט ישראלי זוכה בפרס בינ"ל, הלב מתמלא בגאווה, וברצוני לחזק ולעודד את ההצלחה הישראלית. לכך יש חריג אחד - כאשר החיבוק הבינ"ל הוא תוצאה של הלקאה עצמית ושיתוף פעולה עם הנרטיב האנטי ישראלי".

רגב פועלת מול משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה, במטרה לשלול מפסטיבל הסרטים הישראלי בפריז את התמיכה הכספית בו, שנעמדת על פי פרסומים, בכ-8,000 אירו בלבד. משרד החוץ הורה אתמול לשגרירת ישראל בפריז שלא לקחת חלק באירוע הפתיחה, בשל החלטת המארגנים להקרין את הסרט בערב הפתיחה. 
בתוך כך, פנה היום ח"כ ד"ר נחמן שי במכתב ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, בבקשה להנחות את השרה רגב "כי אין זה מתפקידה, מאחריותה ומסמכותה להתערב בתכני האמנות והיצירה ולהעניש אמנים שאינם נושאים חן בעיניה באמצעות שלילת תקציבי המדינה". 
שי כתב במכתבו: "לקראת השקת פרויקט השותפות בין צרפת וישראל, במימון משותף סיפרו גורמים רשמיים ב-2 המדינות כי הם חוששים מפני הפגנות והתנגדויות תומכי BDS בצרפת לאירועים הישראליים. הם לא ציפו כי מי שתקשה עליהם תהיה דווקא שרה התרבות מישראל. להתערבותה הבוטה של שרת התרבות בתכני האמנות והתרבות אין מקום במדינה דמוקרטית. ניסיונותיה להפסיק את המימון לאמנים, ליוצרים ולמוסדות שאינם מתאימים את אופי יצירתם לקו הפוליטי של מפלגת השלטון מייצגים פוליטיזציה של תחום האמנות והיצירה, כנהוג במדינות טוטאליטאריות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה