תקשורת ומדיה

הממונה דורשת מהערוצים מידע על הסחר מול חברות המדיה

החקירה בשוק המדיה מעמיקה ומגיעה לערוצים. הממונה על ההגבלים העסקיים  תשווה את המידע מהערוצים עם זה מחברות המדיה כדי "לסגור את הלולאה" בין הצדדים 
משה בנימין |  2
חקירת שוק המדיה בטלוויזיה בישראל על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים עולה שלב באופן רשמי. לאייס נודע כי מצד הממונה הועברה דרישה לערוצי הטלוויזיה: קשת, רשת וערוץ עשר להעביר לידיה מידע שנוגע לסחר בזמן האוויר מול חברות המדיה בישראל.
חקירת הממונה שהחלה לפני מספר חודשים בעקבות הבקשות למיזוג בין חברות המדיה יוניון ו-TMF ובקשה לפטור מהסדר כובל בין חברות המדיה מדיה-קום וזניט, הופכת לרחבה ומעמיקה יותר עם פניית הממונה לערוצי הטלוויזיה. ההשערות בדבר הפניה לערוצי הטלוויזיה החלו כבר לפני מספר שבועות עת הגורמים בשוק המדיה הבינו כי הפעם מדובר בחקירה יסודית יותר של הממונה לעומת פעמים קודמות שהנושא נידון. גורם בכיר בשוק אומר לאייס כי "נראה שהממונה נעזרת ביועץ מומחה מתוך השוק, איננו יודעים מי, אבל על פי נוסח השאלות נראה שמעורב בחקירה גורם בעל ידע וניסיון".
לפני שבוע פורסם באייס כי בשוק מעריכים שמדובר בשאלה של מתי ולא האם, ואכן כך, בערוצי הטלוויזיה מאשרים כי הממונה פנה אליהם עם דרישה למידע על קשריהם העסקיים מול חברות המדיה. ההערכה כי הפניה אליהם נעשית כדי "לסגור את הלולאה" מול הדיווחים של חברות המדיה לממונה. 
חברות המדיה נדרשו לספק מידע מפורט מאוד שנוגע לכל אספקט מסחרי בעבודתם, לרבות המסחר מול ערוצי הטלוויזיה ומנגד מול הלקוחות. במסגרת זו הן נדרשו לספק לממונה נתונים על העמלות שנכנסו לכיסן, מחזורי הפעילות, הבונוסים, חשבוניות על תשלום לערוצי הטלוויזיה ושיטת העבודה באופן כולל - עבור אילו משרדים ולקוחות הם קונים מדיה ותחת אילו הסכמים. בנקודה זו לאחר שיתקבל המידע מהערוצים תבוצע השוואה של מחיר קנייה שדווח מול מחיר מכירה שדווח וכך תתבהר התמונה ואתה גם ההטיות, אם ישנן.
מהממונה על ההגבלים העסקיים נמסר בתגובה: "הוגשו לרשות גם בקשת פטור וגם בקשת מיזוג. בקשות אלו מחייבות בדיקה מעמיקה ולכן נשלחו דרישות נתונים לגורמים הרלוונטים בשוק ובכלל זה ספקים ולקוחות".
מערוץ עשר נמסר בתגובה: "קיבלנו את הפניה מרשות ההגבלים ונענה בהקדם". תגובות רשת 13 וקשת 12 לא התקבלו עד למועד פרסום הידיעה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הבלוף של יוניברסל ייגמר (ל"ת)
    סוף סוף 03/2018/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • זה לא בלוף אלה פשעים (ל"ת)
    אבי 03/2018/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור