תקשורת ומדיה

תחושות מעורבות בוואלה - ומי עשוי להיות העורך הבא

על רקע תיק 4000 והאפשרות כי וואלה יימכר, הערכות הן שלאבירם אלעד ימונה מחליף מתוך המערכת על תקן מ"מ. מי עשוי להיות המחליף ומה התחושות במסדרונות האתר?
אלכסנדר כץ |  5
בית וואלה (צילום מערכת אייס)
ההודעה המפתיעה של עורך וואלה, אבירם אלעד היום (יום ג') בצהריים על עזיבתו, תפסה את חלק מהעובדים בהפתעה. וואלה נמצא בחודשים האחרונים בעין הסערה בעקבות חקירת תיק 4000, והוא על המדף כחלק מפירוקה של קבוצת בזק בעידן פוסט שאול אלוביץ', וכעת עוזב העורך הראשי. 
אלעד צפוי לסיים את עבודתו בוואלה מיד לאחר החגים, בעוד כחודש וחצי. הוא מצא בית חדש – כמנכ"ל מיזם הבלוק TV של משה חוגג, כשהשניים חוזרים לשתף פעולה אחרי שאלעד כבר עמד בעבר בראש סטארט-אפ אחר של חוגג, Slant, שנסגר בנתיים. הערכה היא כי אלעד קיבל בשבוע האחרון הצעה מפתה מחוגג, לאחר שזה מינה את מנכ"ל בלוק TV מוני ברוש למנכ"ל בית"ר ירושלים, אותה רכש החודש. לאלעד זו הייתה הזדמנות נהדרת כנראה לסיים קדנציה לא קלה בוואלה, וכמובן - להשתדרג בשכר.
עם עזיבתו של אלעד, הערכות במסדרונות וואלה גורסות כי לא יובא עורך מבחוץ – אלא ימונה מחליף מתוך המערכת, וגם הוא יהיה על תקן של ממלא מקום, ולא עורך קבוע. "זה יהיה בדיוק אותו סיפור כמו עם אבי אלקלעי, שהחליף את ינון מגל שבחר שעזב לפוליטיקה, ושימש בפועל במשך שנתיים כעורך", אמר גורם. "כאן לדעתי זה יהיה פרק זמן קצר יותר, אבל בנתיים ידעו מי יהיה הבעלים הבא של האתר, שיקבע בעצמו את מי הוא רוצה למנות לעורך".
מספר שמות עלו כמועמדים לשמש מחליפים זמניים של אלעד. הבולט הוא שמה של מיכל קליין - ראש מערכת החדשות של וואלה. במרוץ לתפקיד מ"מ העורך, שמצריך בעיקר עיסוק באקטואליה. מי שיחליט על המחליף הוא המנכ"ל אילן ישועה, שמכחיש בתוקף כי הוא אמור לעזוב בעצמו את וואלה בסוף השנה הנוכחית, על רקע פרשת בזק-נתניהו.


אבירם אלעד (צילום יח"צ)
אלעד כתב היום לעובדי האתר: "ברצוני לשתף כי לאחר כ-6 שנים בוואלה, מתוכן שנתיים כעורך ראשי, החלטתי להמשיך הלאה לאתגרים נוספים בעולם ההייטק. אני רוצה להודות לכולכם על החברות, הכישרון, העבודה הקשה והרצון היומיומי לייצר אתר חדשות ישראלי מנצח. עברנו יחד תקופות סוערות יותר וסוערות פחות ומכולן יצאנו חזקים ונחושים יותר לייצר ערך אמיתי לקהל העצום של גולשי האתר. בטוח בהצלחתכם ובהצלחת החברה בהמשך הדרך".
כזכור, במהלך חקירת תיק 4,000 (פרשת בזק-נתניהו), העיד בין היתר המנכ"ל אילן ישועה במשטרה וסיפר כי במקרה אחד דרש ממנו בעלי בזק ו-וואלה אלוביץ' לפטר את אלעד בשל טור דעה שפרסם בוואלה בתמיכה בהסכם הגרעין עם איראן, וזאת לאחר דרישת בני הזוג בנימין ושרה נתניהו. ישועה לא עשה זאת, ובהמשך גם התברר כי הקליט שיחות עם אלוביץ', שעומדות במוקד התיק הזה.
בעיצומה של הפרשה, ולאחר שהעיד אף הוא במשטרה, כינס אלעד את עובדי האתר במטרה להרגיע את הרוחות. דבר זה גם ייאמר לזכותו: אלעד ידע להשרות אווירה נעימה, ולא מעט עובדים מספרים כי מדובר באדם נעים הליכות. אבל לצד זאת – אין קונצנזוס סביב התקופה בה שימש עורך ראשי. מצד אחד זוכה אלעד לפרגון: "התחושה אצלנו באסה", מתאר אחד הכתבים. "אבירם היה עורך ממש טוב. נתן חופש עיתונאי, הכניס סטנדרטים מקצועיים וגבוהים של עבודה, אחרי הקדנציות הבעייתיות של קודמיו, אלקלעי ומגל. יש תחושת דאגה מהטלטלות ואי-הוודאות במקום".
מצד שני, לא מעט עובדים מצביעים על כך שבתקופתו השורות בוואלה הלכו והתרוקנו במה שנראה כמו תכנית התייעלות שקטה (וגם כאן) - כפי שפורסם לא אחת באייס, והתקנים האלה לא אוישו מחדש, מה שפגע לכאורה בתפקוד ערוצי התוכן השונים.
וואלה הפסיד בשנתיים האחרונות כ-50 מיליון שקלים, וגורמים טוענים כי בזק סירבה להזרים כספים, מה שחייב קיצוצים במצבת העובדים.. "האתר סבל מעזיבה גדולה של עובדים בשנתיים האחרונות", מספרת עובדת בוואלה. "לא הכל באשמת אלעד, אבל זה היה במשמרת שלו".
גורמים נוספים אומרים כי בניגוד למה שהצטייר בחודשים האחרונים, בעקבות עדות ישועה על הלחצים לפטר את אלעד, עורך וואלה הנוכחי דווקא נהנה מסביבת עבודה נטולה יחסית מלחצים פוליטיים, בניגוד לשנים עברו, אז הקשרים בין אלוביץ' לנתניהו הובילו להנחות מלמעלה – כפי שפורסם בכמה תחקירים בעיתון הארץ. "אלעד נהנה משקט יחסי בגזרה הזאת, לאחר שאילן (ישועה, א"כ) הצליח לבלום את הלחצים, וגם בלם ניסיונות התערבות במערכת".
מוקדם יותר השנה, מיד לאחר התפוצצותה של פרשת תיק 4,000, הודה עורך וואלה לשעבר ינון מגל בראיון לגל"צ, כי במשך עבודתו כעורך וואלה היה נתון ללחצים מצד לשכתו של ראש הממשלה נתניהו, וכי התבקש לסקר באופן אוהד את נתניהו ואת רעייתו שרה. "הופעלו עליי לחצים כבדים מלמעלה לסיקור בעד נתניהו", ענה לשאלה האם "השראתו של אלוביץ' הייתה נוכחת בחדרי המערכת".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אתר וואלה שקע וטבע
    מיכל ואלעד בדיחה 08/2018/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הגולשים ברחו מזמן למאקו ולוואנט
    סגור
  • 2.
    אז מיכל שלא היתה בחיים כתבת תחליף אותו? מסכנים הכתבים (ל"ת)
    הפתעה 08/2018/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    אדם נעים? זה ציטוט שהוא הביא לכם
    ורטהיים 08/2018/29
    הגב לתגובה זו
    4 1
    עורך בינוני וכוחני שבעיקר ידע למכור את עצמו לממונים מעליו. עבודה אמיתית? חפשו אצל אחרים
    סגור
  • חח
    חחח 08/2018/29
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כרגיל אלכס אוכל את מה שאבירם בישל ומפספס את הסיפור האמיתי
    סגור
  • אל תדאג לו
    פופי 08/2018/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הוא כבר יצליח לעשות לעצמו יחסי ציבור ולהרחיב את הערך שלו בוויקיפדיה כדי להראות לפראייר הבא איזה גאון הוא. פעם אחת כבר עבד אצל משה חוגג, ראינו איזו הצלחה מסחררת זאת הייתה
    סגור