מדיה

אחרי 16 שנים: מקאן מאבד את תקציב yes לאדלר חומסקי

התקציב שעומד על למעלה מ-20 מיליון שקלים יעשה את דרכו לאדלר חומסקי שנהנית מהעובדה שרן גראון ואילן סיגל הם מקבלי ההחלטות בחברה כיום
משה בנימין |  6
קמפיין קומסי קומסה של yes (צילום מסך)
16 שנים לאחר שהשיקו בישראל את אחד ממותגי התקשורת המובילים, קבוצת מקאן מאבדת את תקציב yes מקבוצת בזק לטובת אדלר חומסקי.
לאחר הליך שהובהר לשני הצדדים כי אינו הליך מכרזי, קבוצת בזק מעבירה לידי אדלר חומסקי את תקציב הפרסום של yes שעמד בשנת 2018 על למעלה מ-30 מיליון שקל וצפוי לרדת לאזור ה-20 מיליון שקל בשנה הקרובה. ההערכות בשוק הפרסום היו שאדלר חומסקי ייקח לידיו את התקציב, בראש ובראשונה בעקבות העובדה ש"אנשיה" של מקאן ב-yes, שבחרו במשרד לאורך השנים לטיפול בתקציב, אינם עוד בחברה, ואילו המנהלים הבכירים שעובדים שנים רבות עם אדלר חומסקי: רן גוראון ואילן סיגל הפכו למקבלי ההחלטות בחברת הלווין.
כזכור, השקת yes בישראל הופקדה בתחילה בידיו של משרד הפרסום ראובני פרידן, אולם זמן קצר לאחר מכן, בחברה החליטו להעביר את התקציב למקאן-קשר-בראל (דאז) שהפך במרוצת השנים למקאן אריקסון ומקאן תל אביב כעת. במקאן השיקו מחדש את המותג לאחר מחיקה מלאה של המותג כפי שנבנה בראובני פרידן. בשנה שעברה המותג הגיע לאחד משיאיו התקשורתיים עם קמפיין קומסי-קומסה בכיכובו של הזמר-רקדן סטפן לאגר לצידה של אלנה פלונקה, הילדה הצרפתייה שמגלמת את דמותה של אמלי בן סימון בהמשך לסרטוני "הצרפתים" של המותג. לשפה זו קדמו הסרטים המרהיבים בסגנון "הגדול מהחיים". 
 
 

במרוצת השנים מקאן תל אביב הספיקה לעבור 3 מנכ"לים שהתחלפו בחברת הלווין: איתן רוב, מומו לירן והאחרון רון אילון, לצד סמנכ"לי שיווק רבים שהתחלפו. סיגל וגוראון שלהם הסטוריה משותפת עם אדלר חומסקי מתקציבי הקבוצה כגון פלאפון, בזק בינלאומי ובזק עומדים מאחורי ההחלטה להעתיק את התקציב וזו קיבלה את ברכת הדרך של יו"ר בזק שלמה רודב, בעצם אי התערבותו בהחלטה, כמו גם של המנכ"ל דודו מזרחי
הפגיעה הכספית במקאן, גם אם אינה מהותית, מורגשת ללא ספק. המחזור של המשרד מתאזן עם קבלת הנתח מיוניליוור בשבוע שעבר אבל מעבר להיבט הכספי מדובר בפגיעה מוראלית לאחר שנים של עבודה אסטרטגית וקריאייטיבית שבכירי המשרד השקיעו במותג. כעת, עם הבור שנפער בתחום התקשורת במשרד הגדול בישראל, אפשר להעריך שהמשרד ימפה את השוק ויחפש את מותג התקשורת שאותו הוא יכול לפתות עם ניסיון רב שנים ויכולת מוכחת של רכישת מדיה באמצעות הגב של יוניברסל מדיה
מצבה של yes, יש לציין הוא מהרעים שהיו בתולדות המותג. בשבוע שעבר עדכנה בזק על ירידת הערך הצפויה בשווי yes, עם 2 חלופות אפשריות, למחיקה בסכום לא מהותי ועד למחיקה של כ-1.5 מיליארד שקל בגין ירידת ערך הפעילות. לאחרונה הנהלת yes ו-ועד העובדים חתמו על הסכם עובדים חדש למשך 3 שנים, במסגרתו יפוטרו 325 מכלל 1,500 עובדי החברה. הסכם זה מגיע על רקע השינוי האסטרטגי המשמעותי עליו הודיעה החברה, במסגרתו היא תעבור בשנים הקרובות משידור באמצעות לוויין, לשידור על גבי רשת האינטרנט. 
על פי דוחות החברה מנובמבר 2018, לאחר ירידה קבועה במספר המנויים שלה, רשמה yes עלייה שנייה ברציפות, כך שמצבת המנויים שלה עמדה בתחילת אוקטובר (2018) על 584 אלף בתי אב, מול 582 אלף בסוף הרבעון השני, ו-580 אלף בסוף הרבעון הראשון של השנה. ההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכמו בכ-367 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 375 מיליון שקל ברבעון קודם, ירידה של כ-2%. ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (ARPU) עמדה על 210 שקל, מול 215 שקלים ברבעון השני של השנה, ו-226 שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הכניסה של השירות המוזל STINGTV מסבירה את הירידה בהכנסה מכל לקוח, מול העלייה במספר לקוחות החברה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ללמדך כמה חשוב קריאטיב איכותי -
    מיכה 24/03/2019 20:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא חשוב
    סגור
  • 3.
    Merde (ל"ת)
    אלדד 24/03/2019 14:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    חומסקי חומסקה (ל"ת)
    עידו 24/03/2019 14:07
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 1.
    משיח עדיין זחוח? (ל"ת)
    יואב 24/03/2019 13:53
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • מה קשור משיח הוא בסלקום (ל"ת)
    אחד שלא הבין 24/03/2019 14:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • נראה לי התכוון לעמית משיח (ל"ת)
    ורדרדה 25/03/2019 10:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור