תקשורת ומדיה

לא רק מוזס: גם ברנע משוכנע שנתניהו ניצח ב-96 בזכות 'ידיעות'

ב'המקור' נשמע מוזס אומר לנתניהו כי הוא ניצח אז בשל כותרת מפרגנת בעיתון לאחר העימות עם פרס. לפני מספר שנים שפך נחום ברנע בראיון לרדיו ת"א אור על אותו אירוע. האזינו
אלכסנדר כץ |  3
נחום ברנע ברדיו תל אביב (צילום רדיו תל אביב)
במהלך שיחות ביבי-נוני שהושמעו במוצאי שבת בתכנית 'המקור' ברשת 13, אפשר היה לשמוע את נוני מוזס, מו"ל ידיעות אחרונות, אומר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי את הניצחון שלו בבחירות 1996 על שמעון פרס, אפשר לייחס לכותרת שניתנה בידיעות אחרונות יום לאחר העימות שנערך בין 2 המועמדים לראשות הממשלה.
"אתה רק נהיית ראש ממשלה בגלל הכותרת הזאת", אמר מוזס כשהוא מתייחס לכותרת שנתן העיתון לעימות 'נתניהו ניצח בעימות'. "הייתי ראש ממשלה גם בלי", ענה נתניהו, אבל מוזס לא ויתר: "בוודאי, אבל אפשר לא לתת כותרת 'ביבי ניצח בעימות'. שזה נתן לך בדיוק את ה-0.3 או 0.5 (אחוז, הפער הקטן שהביא בסופו של דבר את הניצחון לנתניהו, א"כ). אתה יודע שאני הייתי בשלושה חודשים האלה העורך בפועל?". השיחה בין מוזס לנתניהו נסובה סביבה חוק הגבלת כוחו של ישראל היום והרגעת היחסים בין נתניהו לידיעות.
בתכנית 'תעודת עיתונאי' של רדיו תל אביב ששודרה בדצמבר 2013, נזכר העיתונאי נחום ברנע בשיחה עם המראיין רועי כ"ץ, באותה מערכת בחירות: "היו כאן ב-1996 בחירות אישיות מאד דרמטיות לראש הממשלה. המועמד של... כולם... היה שמעון פרס - כולם פרט לליכוד - שהיה ראש ממשלה רק כמה חודשים אחרי רצח רבין, וחובק על ידי כל העולם. המועמד ממול היה צעיר, לא בכיר בפוליטיקה, היה רק סגן שר, בנימין נתניהו שמו. היה ביניהם עימות בפעם הראשונה בהיסטוריה בין 2 מועמדים (לראשונה התקיים עימות טלוויזיוני בישראל בין מועמדים לראשות הממשלה, א"כ)".
 
"העימות התקיים בבוקר בהקלטה. באולפן ישבו כמה עיתונאים שהוזמנו, ביניהם גם אני... שובצו כל מיני חבר'ה של המטות. ואלה בזמן שהייתה ההקלטה, נורא הפריעו... אמרו – 'הוא הכניס לו', כל אחד למען המועמד שלו. כשנגמרה ההקלטה, שאלתי האם אני יכול לראות את ההקלטה. זה היה לא ערוך. עמדו לשדר את זה בערב לא ערוך. עליתי לקומה החמישית, הם הסכימו, וראיתי את זה".
כאן מספר ברנע על יחסי הכוחות במהלך העימות בין 2 האישים שלקחו בו חלק, ובעיקר – הבכיר שבהם, ראש הממשלה פרס: "פרס נראה יותר רע ממה שהוא נראה בפעם הראשונה (במהלך הצילום עצמו, א"כ). ביקשתי לראות את זה עוד פעם - פרס נראה יותר רע ממה שהוא נראה בפעם השנייה. ביקשתי לראות את זה עוד פעם - ופרס נראה עוד יותר רע. אמרתי - זה מה שיראה הצופה בבית. הוא לא היה באולפן, הוא לא שמע את רעשי הרקע, אין לו אג'נדה".
לדברי ברנע, הוא חזר למערכת העיתון וסיפר על כך לעורך הראשי משה ורדי, "והוא מיד הזמין סקר ממינה צמח לגבי תגובת הציבור על העימות, לא על מה הציבור יצביע. למחרת הכותרת הראשית בידיעות אחרונות הייתה 'נתניהו ניצח את העימות'. יתכן מאד שזה מה שהכריע את הבחירות. התחושה לפני זה שנתניהו אין לו שום סיכוי לנצח, שהסיכוי שלו לנצח הוא אפס. מה, פרס הגדול...". 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ביבי ניצח כי רבין נרצח. אם רבין היה עומד
    יובל 10/2019/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מול ביבי הוא לא היה מפסיד ומדינת ישראל היום הייתה במצב הרבה יותר טוב. אבל... ההסתה עבדה והאסון קרה וביבי הוביל את ישראל לאובדנה.
    סגור
  • 2.
    ברנע לא אמין
    מלכה 10/2019/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברנע גם כתב מביקורו בעיר סיגט - טרנסילבניה רומניה, שהרבי מסאטמר הראשון, מייסד החסידות קבור בעיר "סיגט" שהיא ברומניה היום. זה לא נכון, הרב קבור בהונגריה בעיר "אויהל". בדיקה בגוגל, תגלה זאת לעיתונאי הרשלן.
    סגור
  • 1.
    הציבור יותר חזק מהנוכלים השמאלנים (ל"ת)
    הציבור 10/2019/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור