תקשורת ומדיה

הארץ יפצה את ענת קם ב-345 אלף שקל

בתום תביעה משפטית שנמשכה 7 שנים, הגיעו עיתון הארץ וענת קם להסכם פשרה על גובה הפיצויים המגיעים לקם בשל חשיפתה כמקור 
עינת שחק | 
ענת קם (צילום: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)
היום (יום ב') הסתיימה התביעה בין ענת לקם לעיתון הארץ עם הסכם פשרה, לפיו העיתון יפצה את קם בסכום של 345 אלף שקל. לפני שבע שנים הגישה קם תביעה על סך 2.6 מיליון שקל נגד הארץ וטענה כי התרשל בחשיפתה כמקור של העיתונאי אורי בלאו.
הסכם הפשרה שהוגש היום בין הצדדים לבית המשפט העליון, יבטל את החלטת בית המשפט המחוזי מדצמבר 2018, לפיה העיתון ובלאו אחראים לנזקים שנגרמו לקם בגין חשיפתה כמקור עיתונאי.
פרשת ענת קם החלה ב-2008, כאשר במסגרת שירותה הצבאי כפקידת לשכת אלוף פיקוד מרכז, קם מסרה לידי בלאו 1,500 מסמכים מסווגים על גבי דיסק און קי. בעקבות כתבות שפרסם בלאו, המתבססות על המסמכים, רשויות הביטחון גילו כי קם היא מקור ההדלפה.
קם הודתה והורשעה בעבירות של ריגול חמור ומסירת ידיעה סודית. נגזרו עליה 4.5 שנות מאסר בפועל, אולם בעקבות ערעור שהגישה קוצר העונש, וקם ריצתה מאסר בפועל של 3.5 שנים. בית במשפט המחוזי קבע כי מלבד החובה שלא למסור מידע מסגיר אודות מקורותיו, על עיתונאי ליידע את המקור מהם הסיכונים הכרוכים בפרסום המידע.
לאור פשרה זו, הרכב השופטים המונה את שופטי בית המשפט העליון דפנה ברק-ארז, יעל וילנר ואלכס שטיין לא ייאלצו לכתוב פסק דין עקרוני, אשר לו יהיו השלכות הרות גורל על היחסים שבין עיתונאים לבין מקורותיהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה