שיווק ופרסום

תשובה ממשיך לממש: מוכר 20% מ-IDE תמורת 170 מיליון שקל

הלחץ מצד נושיו ממשיך לאלץ את הטייקון שעסקיו מצויים בחובות של כ-2 מיליארד שקלים למכור נכסים שבבעלות קבוצת דלק. אחרי מכירת אלעד מגורים, הוא מוכר עכשיו (ב-45% פחות מהמחיר שבו מכר בשנה שעברה 30% נוספים) גם את האחזקות שלו בחברה להתפלת מים
רביב שכטר | 
הלחץ על קבוצת דלק של יצחק תשובה ממשיך לגרום לה למכור נכסים שבבעלותה, והבוקר מתברר כי היא ממשיכה לממש ומוכרת את  20% שנותרו בידיה מקבוצת IDE, המתמחה בהנדסת התפלה.
דלק מוכרת את 20% תמורת 170 מיליון שקלים, מה שמשקף שווי חברה של 850 מיליון שקל. המחיר הנמוך שבו מכר תשובה את חלקו בחברה מצביע שוב על הלחץ שבו הוא מצוי, מפני שרק לפני כשנה, בפברואר 2019 הוא מכר את 30% האחרים שהיו בבעלותו לפי שווי חברה של 1.5 מיליארד שקל. 
למעשה, בעקבות הלחץ מכר תשובה את 20% האחרונים במחיר שנמוך ב-45% מהערך שהיה לחברה לפני שנה. מי שרוכשת את המניות היא קבוצת משקיעים בראשות יו"ר IDE, אבשלום פילבר, ואמיר לנג.
המימוש הנוכחי אינו הראשון של תשובה, שחובותיו לשלושת הבנקים הגדולים (פועלים, לאומי ודיסקונט) נאמד בכ-1.5-2 מיליארד שקל. בשבוע שעבר מכר תשובה 70% ממניות אלעד מגורים לחברת ישראל קנדה בשליטת אסי טוכמאייר וברק רוזן תמורת 205 מיליון שקלים. 
את המימושים החל תשובה עוד בדצמבר 2019, לפני שחלה הקריסה הגדולה של מניית דלק, שאיבדה מאז ינואר 2020 כ-90% מערכה, עם מכירת 22% מדלק רכב לאלטשולר שחם ולגיל אגמון בסכום של 404 מיליון שקלים.
IDE היא חברה ותיקה (הוקמה בשנות ה-60') שעוסקת בהקמת מתקנים להתפלת מים. עד היום הקימה החברה מאות מתקנים ברחבי העולם, והיא לוקחת חלק כעת בהקמת מתקן התפלה ענק בדרום אמריקה יחד עם עוד חברות בינלאומיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה