תקשורת ומדיה

מכתב לחברי דירקטוריון רשת: היזהרו מביזיון בית המשפט

אחרי שבית הדין לעבודה קבע כי על רשת להימנע מפיטורים בחברת החדשות עד יולי, דירקטוריון הערוץ יתכנס היום להצביע בכל זאת על תכנית הקיצוצים. ארגון העיתונאים קורא לדירקטורים להצביע נגד הנהלת רשת
איתי פת-יה |  3
קיצוצים ברשת (צילום מערכת אייס, freepik)
ארגון העיתונאים קורא לבעלי המניות של רשת לבלום את הקיצוצים בחדשות 13. לקראת ישיבת דירקטוריון הערוץ שתערך היום, הארגון שיגר אמש (ב') מכתב לבעלי המניות בו הוא מפציר בהם להצביע נגד תכנית הקיצוצים שרשת מנסה לקדם בחברת החדשות.
"בכדי למנוע ביזיון של החלטת בית הדין", כותבים בארגון העיתונאים, "על דירקטוריון רשת להימנע מלקבל החלטה שמשמעותה המיידית היא פיטורי עובדים". זאת, בהתייחס לקביעתו האחרונה של בית הדין לעבודה משלשום (א'), לפיה ההסכם הקיבוצי שנחתם מול עובדי חברת החדשות רק בסוף פברואר עומד בעינו, ועל כן אין לפטר עובדים מחברת החדשות לפחות עד ה-1 ביולי.
הארגון ממשיך ומזהיר כי הצבעה בעד הקיצוץ "לא רק שתפגע אנושות בחברת חדשות 13, היא גם תעמיד בסכנה של ממש את חברת 'רשת' עצמה, ואת רישיון השידור עליו נשענת פעילותה העסקית של החברה". הכותבים אף מתריעים מפני אחריות משפטית בה עלולים לשאת הדירקטורים באופן אישי, ובמסגרת כך מציינים כי קבלת תכנית הקיצוץ "תותיר אותה (רשת – א.פ) ואת חברי הדירקטוריון שלה חשופים לתביעות משפטיות כבדות".
קראו עוד ב-ice
ברשת מבקשים להחיל קיצוץ של 35% בתקציב חברת החדשות בשל קשיים כלכליים שנקלעה אליה החברה, לטענתה, כתוצאה ממשבר הקורונה. כחלק מתהליך הצמצום, הודיעו בערוץ על הוצאתן לחל"ת של הפקות מקור ושל רצועות אקטואליה מבית חדשות 13, בהן התוכניות "חדשות היום" עם מירי נבו ואלי אילדיס, "מאסט" עם שי-לי שינדלר ועמית קוטלר, "מהדורת חמש" עם יעקב אילון ו"הדו"ח היומי".
עם זאת, ההנהלה והוועד הגיעו להסכמות כי שישה עובדים שהוצאו לחל״ת לאחרונה יחזרו לעבודתם בתוך 17 יום. ככל שהחברה תרצה להאריך את תקופת החל״ת, היא תצטרך לנהל על כך מו״מ נוסף עם הוועד.
לאחר שנחשף לנתוניה הכלכליים של החברה, פרופסור ירון זליכה, אשר התגייס למאבק עובדי חדשות 13 בקיצוצים בשבועות האחרונים, מסר לבית המשפט חוות דעת כלכלית מטעמו. זליכה טען: "הנהלת ׳רשת׳ הציגה לעובדים תמונת מצב מניפולטיבית על הנתונים הכלכליים של החברה. ההכנסות והתזרים שלה אינם מצדיקים או מסבירים את הקיצוץ הדרמטי בחברת החדשות, שיגרום לה נזק בלתי הפיך. אם המהלך ייצא לפועל, קיים איום ביצירת מונופול של חדשות 12 בענף התקשורת, כששני השחקנים האחרים בשוק יתחרו על פירורים בלבד״.
מרשת 13 נמסר בתגובה: ״רשת 13 לא מנהלת דיאלוג בתקשורת, אלא ישירות מול חברת החדשות״.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בן טל עובדים עליך
    לסגור את הערוץ 05/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש המון שומנים במהדורה. תתעורר
    סגור
  • 2.
    לפטר את כולם (ל"ת)
    חיסול 05/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הועד שולט בערוץ
    אני 05/2020/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ערוץ רצוץ
    סגור