תקשורת ומדיה

באזפיד מצטמצם: יפסיק לסקר חדשות בבריטניה ואוסטרליה

אתר החדשות והתוכן הפופולרי הודיע על סגירת זרוע החדשות שלו באנגליה ובאוסטרליה בשל הירידה בהכנסות מפרסום בגלל המשבר. איך האתר, שבשיאו היה שווה 1.7 מיליארד דולר, עומד לשרוד? 
מערכת אייס |  1
BuzzFeed (צילום freepik)
הבאזז ירד: אתר החדשות והתוכן האלטרנטיבי הודיע על סגירת הזרוע החדשותית  שלו באנגליה ובאוסטרליה בשל הירידה בהכנסות מפרסום בגלל המשבר. בשלב זה יוותר האתר על סיקור חדשות מקומיות במדינות אלה ויתמקד בתכנים שעושים באזז ורלוונטיים לקהל קוראיו בארה"ב בלבד. 
האתר, אשר הוקם ב-2006 כיצרן תכני וידאו ויראליים, דירוגים ומבחני אישיות, התרחב בשנת 2011 לתחום סיקור החדשות וקרא תיגר על אתרי החדשות המסורתיים עם כותרות קורקטיות פחות ונגישות יותר אשר פונות לקהל הרחב. במובן זה, באזפיד ודומיו, כמו Vice ו-Vox יצרו אלטרנטיבה לאתרי החדשות ה"מכובדים", אך כעת נראה כי האלטרנטיבה קורסת מול השינוי באקלים הכלכלי.  
באזפיד נכנס למשבר הקורונה במצב כלכלי בעייתי. אף שבשיאו, ב-2016, שווי האתר הוערך ב-1.7 מיליארד דולר, והשלוחה האמריקאית שלו מייצרת 300 מיליון דולר רווח בשנה, האתר הפופולרי עדיין אינו מצליח לעמוד ביעדיו הכלכליים ולהגיע לרווחיות.
השפל הפרסומי חסר התקדים שהביא נגיף הקורונה זירז את הקץ של המודל העסקי של האתר, אשר במידה רבה נשען על פרסומות לבד מתוכן שיווקי ומהכנסות מפייסבוק. בעבר מייסד האתר, ג'ונה פרטי הצהיר על תוכניות להתמזג עם גופי תקשורת דיגיטלית נוספים, ובינואר האחרון, רגע לפני התפרצות המשבר במלוא היקפו, אף פרסם פוסט בבלוג שלו על תוכניות כלכליות עתידיות. כמו כן מ-2018 החל האתר לבקש תמיכה כספית מקוראיו באמצעות תרומות הנעות בין 5 דולר ל-100 דולר, אך נראה כי כעת המשוואה השתנתה. 
בשלב זה יקוצצו העובדים האחראים על סיקור החדשות בבריטניה ובאוסטרליה, כאמור, אך החברה עדיין דבקה בתוכניותיה להשקיע 10 מילון דולר השנה בחטיבת החדשות שלה בארה"ב (מעבר לרווחים) ו-6 מיליון נוספים ב-2021. יחד עם זאת, על פי החברה, ל בכך נסתיימו הקיצוצים באתר, ובקרוב גם המטה בארה"ב ייאלץ לספוג שינויים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אתר פרוגרסיבי דוחה
    ... 05/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו ווקס ווייס. עדיף שיסגר
    סגור