תקשורת ומדיה

אופירה, בנט ויאיר נתניהו: ינון מגל מדבר על הכל בראיון ל-ice

מה הוא חושב על המגישה, המעבר מהבית היהודי לתמיכה בראש הממשלה והדעה על נתניהו ג'וניור. האם מערכת היחסים עם בן כספית גם חברית, השמאל הפוליטי בישראל וגם: הזמר במסכה וההנאה שהוא מוצא בטוויטר. ראיון מסקרן במיוחד
רועי נעים |  28
ינון מגל
פעם עיתונאי - תמיד עיתונאי, פעם חבר כנסת והיום כבר לא, אבל הרשתות החברתיות מציבות אותו בעמדה שבה הוא כמעט תמיד נראה ונשמע. ינון מגל מספר בראיון ל-ice על הכל - ההנאה שהוא מוצא בטוויטר, הבחירות בארה"ב, האיזון בין ימין לשמאל, מערכת היחסים עם בן כספית ואפילו אופירה וברקו והזמר במסכה.
לדעתך טראמפ צריך לשחרר ולקבל את התוצאות או להמשיך להילחם על כל קול?
"צריך להילחם כמה שהוא יכול, ואם זה לא יעזור אז לקבל את התוצאות בהכנעה. זה יהפוך להיות פתטי בשלב שהוא לא יצליח להוכיח את טענותיו".
מה דעתך על ההתערבות של טוויטר ופייסבוק בבחירות? 
"זאת חרפה. הרי ברור שהם לא עושים אזהרה לכל ציוץ של מישהו שלא מדייק בעובדות. הם עושים את זה רק לנשיא ארצות הברית כי זה אירוע פוליטי וזה פשוט כל כך ברור, שזה מביך לכמה אנשים לא מודעים למעשים שהם עושים".

דונלד טראמפ (צילום פייסבוק)
אתה חושב שאנחנו צריכים לחשוש ממהלכים דומים אצלנו?
"זה נתן כוח לשמאל פה לפצוח פיותיו בניסיונות לסתום את הפיות לאנשים שחושבים אחרת ממנו. לאורך כל ההיסטוריה השמאל נהדר בלסתום פיות של מי שחושב אחרת ממנו. שמענו קריאות כאלה, כולל אלדד יניב שאמר לסתום את הפה ולהוריד את ביבי משידור, וראינו גם את דרוקר. כבר עכשיו טוויטר ופייסבוק חוסמים אנשים בצורה מוזרה ומופרכת, שלכל מיני אנשים מהימין סוגרים את החשבונות. אתה רואה הטיה פוליטית לפי עמדות פוליטיות שחוסמים אנשים מהימין. זו חרפה".
"כשנתניהו פה לא ענה לשאלות אמרו שהוא דיקטטור, כשהוא עונה לשאלות אז הם מפסיקים את השידור, הם חושבים שהם יותר מעניינים ממנו באולפנים שלהם. אז הכל פה מגוחך וכל האג'נדה היא רק לפגוע בנתניהו. אם הוא לא מדבר אז תוקפים אותו, אם הוא מדבר אז תוקפים אותו. למרבה השמחה אנשים מבינים את זה".
לגבי האיזון בתקשורת, לדעתך אנחנו הולכים למקום טוב יותר בזכות הרשתות החברתיות או שאין להן באמת משקל מול הערוצים הגדולים?
"דברים משתנים. העובדה שהרשתות החברתיות פה תפסו משקל מטורף שלא היה בעבר, בוודאי שאנחנו מתקדמים ומשתפרים והיכולת של אנשים מהימין לבוא לידי ביטוי השתפרה מאוד מאשר לפני 20 שנה. אני שמח שזה קורה, זה תהליך, עדיין יש עוד הרבה מה לעשות. זה לוקח זמן אבל עובדים על זה".
מה התרומה שלכם בנושא?
"אני משתדל מאוד להביא לידי ביטוי תפיסת עולם שהושתקה במשך עשרות שנים. האנשים האלה שלטו על הברזים של מי עולה לשידור ומי לא עולה באופן קבוע. אני מאוד משתדל להביא קולות ודעות שהושתקו במשך שנים, ואני שמח שיש לי את הפלטפורמות לעשות את זה. וגם כמובן במסגרת יכולותיי להביא קולות כאלה לידי ביטוי. בוואלה זה היה יותר קשה, הייתי אמנם רב חובל, אבל כל המלחים בספינה רצו לשוט לכיוון אחר".
"קשה לסובב ספינה כשאין לך חיילים. אני זוכר שפעם העליתי טור של איתמר בן גביר, בכלל בנושא כלכלי, אז כל הסגנים שלי עשו לי שיחה איך אני נותן לבנאדם כזה לבוא לידי ביטוי. היום איתמר בן גביר הוא כן בא לידי ביטוי בתקשורת. הדברים השתנו. היום זה אחרת, היום אני פובליציסט. אני עושה דברים אחרת, בוואלה זה היה יותר קשה".
 
נחזור למלחמה בין עיתונאי הימין - איך הרגשת להיות בין קלמן לבין אראל סגל?
"זה היה מיותר. היה מעורב בזה הרבה אגו ועניינים אישיים של אנשים שרבים כמו במונטי פייתון, הכוחות הולכים ומתפצלים. זה קצת חבל לי וקצת דעך. אני מקווה שהעניינים יירגעו ונחזור למצב יותר נורמלי שבו מכבדים אחד את השני".
אלדד יניב קרא להשתיק עיתונאים מימין, אריאנה מלמד וזהבה גלאון לא פעם כיכבו אצלך בטוויטר - אתה נהנה מזה והאם יש פעמים שאתה אומר לעצמך עזוב, לא שווה תגובה?
"גם וגם. אני משתדל ליהנות מהדברים שאני עושה, כולל מהפיד שלי בטוויטר. אני מצחיק את עצמי המון. אני הרבה פעמים מוצא את עצמי מצייץ ונקרע מצחוק. אז ברור שהרבה פעמים זה דאחקות וצחוקים ועקיצות וכל מיני שטויות כאלה. לפעמים זה מגיע למקומות פחות נעימים אז זה פחות כיף, אז אני משתדל לקחת את זה בפרופורציה".
מערכת היחסים שלך ושל בן כספית, אתם מתכתשים הרבה בשידור - איך היא במציאות?
"אין לנו מערכת יחסים ביום יום, אנחנו גם לא נפגשים בבוקר כי הוא נמצא בבית ואני באולפן. זה נהדר, זה מה שנקרא יחסים פונקציונליים. למדנו ליהנות מזה, זו זוגיות רדיופונית. אנחנו בעניין של זוגיות מקצועית. לא היינו חברים קודם, באנו לעשות רדיו ואנחנו משתדלים לעשות את זה בכיף". 

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (צילום: מסך קשת 12)
אתה מגיע הרבה לאופירה וברקו - מה אתה אומר על הצמד הזה ועל הרעש שהם יוצרים ברשת אחרי שידור?
"הם אנשים עם יכולות אינטואיטיביות גבוהות. הם כנראה עברו איזשהו גבול במערכת היחסים עם הצופה והיכולת לשחק לפחות איזשהו משחק אובייקטיבי. בזה הם ירו לעצמם ברגל. עובדה שהם הקימו עליהם ציבור גדול".
כיכבת בזמר במסכה וזה היה קאלט רציני ואפילו נראה שנהנית מזה, הציעו לך פעם איזשהו קמפיין או השתתפות בריאליטי?
"ריאליטי, מלא הציעו לי. הישרדות, האח הגדול. הכל. בזמר במסכה לא צריך להיחשף ולריב, אלא רק לבוא ליהנות – אז הסכמתי בשביל החוויה. מה גם שאני אוהב לשיר ולרקוד. מעבר לזה, בכל המקומות האלה שאתה נחשף לתהומות הנפש, גם אם יציעו לי הרבה כסף אני לא אלך".
האם ואיפה לדעתך נתניהו טעה בשנה האחרונה בכלל ובניהול הקורונה בפרט?
"זה ברור שהוא פתח מהר מדי אחרי הגל הראשון למשל. מה עוד? הטיפול שלו במערכת המשפטית היה לא טוב במשך הרבה שנים. יש מספיק אנשים שמבקרים אותו וברור שיש דברים שהוא עושה לא נכון. הוא מקבל כל כך הרבה החלטות ביום אז אין ספק שהוא יעשה טעויות. אבל הקטע של למצוא כל היום איפה הוא טעה והכל רע ומר, ומוציאים את דיבת הארץ ודיבת ראש הממשלה כל היום וכל הלילה, בעיני זה סוג של פתולוגיה. חלק גדול מזה שאנשים מצביעים לו זה בגלל הפתולוגיה הזו – זו תגובת נגד". 

בנימין נתניהו (צילום: ערוץ הכנסת)
מה דעתך על תופעת ה"ביביסטים" שמגנים עליו בצורה עיוורת?
"פתולוגיה נגדית. אלו אנשים שרואים את השליטה של ישראל הראשונה בכל נקודות השליטה בחברה הישראלית, שזה בתקשורת, בבתי במשפט, ובאקדמיה ובתרבות ובאומנות, ששם אין דמוקרטיה וזה חבר מביא חבר ובמשך עשרות שנים שולטים פה על התודעה ועל ההגמוניה. אז המפלט האחרון שנשאר להם שהוא דמוקרטי שבו הם יכולים להשפיע אז הם מצביעים נגד, שמים את ביבי בקלפי".
בעבר תמכת בבנט ועכשיו אתה תומך ביבי מובהק, שכידוע הם לא חברים טובים. מה גרם לשינוי ואיפה אתה בין השניים?
"בבסיס שלי אני יותר ליכודניקי מאשר מגזרי של הציונות הדתית. זה לא שגדלתי בציונות הדתית או משהו כזה. אני סומך על נתניהו, אני אוהב אותו, עושים לו עוול גדול במשך השנים ואני שמח שיש לי את האפשרות לתמוך בו".
התווכחת לא מעט פעמים עם יאיר נתניהו. מה דעתך הכללית עליו ועל ההשפעה שלו ברשתות?
"עם כל הכבוד - כולה בן של ראש ממשלה, לא יותר מזה ולא פחות מזה. בעיני הוא לא ממלא שום תפקיד, אין לו שום אחריות, ואני מתייחס לגמרי בפרופורציה לדברים שהוא אומר. שאם בעיני אלו דברים לא כבילים ולא מקובלים, אז אני אומר אותם וגם אומר לו אותם בפרהסיה. הוא גם עושה נזק לנתניהו, אבל בסוף אני אוהב אותו. הוא בחור אינטליגנט ואני אוהב את המקוריות שלו ואת החוצפה שלו, והאומץ שלו להגיד דברים. אבל צריך לקחת בפרופורציה".

יאיר נתניהו (צילום: טוויטר)
מי לדעתך יהיה ראש הממשלה אחרי נתניהו, האם לבנט יש סיכוי?
"אחרי נתניהו יבוא המשיח. יכול להיות שאני, או אני או המשיח"
עד כמה אתה חושש מהשותפות שנרקמת בינו לבין לפיד?
"לא נראה לי שזה יקרה. בנט שילם על זה מחיר יקר, לא נראה לי שהוא יעשה את זה עוד פעם. אם זה בשביל להיות ראש ממשלה, אנשים עושים מלא דברים. בשביל זה הוא צריך את היכולת להיות ראש ממשלה. סיכוי תמיד יש לו".

יאיר לפיד (צילום: דוברות הכנסת)
היית זמן קצר יחסית בכנסת ויצאת משם בנסיבות לא רגילות - האם אתה מרגיש פספוס והאם יש סיכוי שנראה את ינון מגל שוב בכנסת?
"אני מרגיש סוג של פספוס, בגלל שנהניתי מהתפקיד ועשיתי אותו טוב ונהניתי ממנו, אבל גם היום אני מאוד נהנה ממה שאני עושה, מרגיש שאני מאוד משפיע. ואני מרוויח יותר כסף ועובד הרבה פחות, אז הרצון שלי ללכת ולהיכנס לתוך הלוע הר געש הזה שבו שוחטים אותך כל דקה, ושאתה עובד הרבה יותר קשה ומרוויח פחות כסף, אז אני פחות מתלהב. כשזה המצב אני לא יכול להגיד שאני באיזה דרייב מטורף".
האם יש סיכוי שתחזור?
"תמיד יש. אני חושב שאני יכול להשפיע, יש לי שכל ישר שהרבה פעמים אני מרגיש שהוא לא פחות טוב מהרבה אנשים שנמצאים שם ביכולת לקבל החלטות נכונות וטובות, אבל המחיר הוא מאוד גדול. שילמתי על זה כבר פעם אחת, והרצון שלי ללכת עוד פעם לתוך גוב האריות הזה הוא לא גדול".
 
איך השפיעה הפרשה ההיא על החיים האישיים שלך? 
"זאת הייתה תקופה קשה מאוד. מחיר גבוה מאוד. אני חושב שגם מי שעשה את זה – הבנות שדיברו והעיתונאים שהדהדו בצורה מטורפת את הדברים בחוסר פרופורציה, עשו מעשה נפשע. היו לזה מחירים מאוד גבוהים בהמון אספקטים – אישיים, משפחתיים, כלכליים. לאנשים אין מושג עד כמה הדבר הזה יכול להיות הרסני. ברוך השם שהצלחתי להתגבר גם על המכשול הזה".
לא גדלת בבית דתי ובמגזרים דתיים, ספר קצת איפה זה התחיל?
"התהליך התחיל בהודו, בהתקרבות לרוחניות. כמו הקלישאה של הישראלים שחוזרים בתשובה בהודו. אחרי זה התחזקתי ורציתי להתחתן, אז בחרתי גם במישהי מרקע דתי. ברוך השם שאנחנו משתדלים לשמור על אורך חיים דתי. הילדים במסגרות דתיות, שמירת שבת, אני משתדל ללמוד, תפילין, כשרות. יש לי חברותות של גמרא וגם פרשת שבוע".
תגובות לכתבה(28):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    איזה בן אדם משעמם ומיותר
    רונן 12/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממורמר וחסר בינה
    סגור
  • 24.
    תותח על. אוהבים אותך ינון. (ל"ת)
    מחובר למציאות. 12/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 23.
    מילא שנתתם פתחון פה למטריד מינית
    gri 11/2020/29
    הגב לתגובה זו
    1 4
    אבל לפחות תכתבו בלי שגיאות כתיב - אורח חיים, ולא אורך חיים כפי שכתבתם בעילגות האופיינית לאתר.
    סגור
  • 22.
    יישר כח
    פלוני 11/2020/29
    הגב לתגובה זו
    3 2
    יינון בחור דבש,
    סגור
  • 21.
    בהמה עם בוטוקס
    יהודה בירושלים 11/2020/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אופירה חלאה רחמנות על בעלה
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    שמש העמים
    עמוס 11/2020/28
    הגב לתגובה זו
    1 3
    ריקלון ומגל זה 2 הזקנים מהבובות שמצחיקים אבל מתפרנסים מזה בטוח כמו אישתו של בכר
    סגור
  • 19.
    ינון המלך
    רוניה 11/2020/28
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מזל שהרווחנו את ינון התותח בתקשורת. עושה עבודה מעולה איש תקשורת מבריק
    סגור
  • 18.
    =======
    ========== 11/2020/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אחלה ינון!
    סגור
  • 17.
    חזק האיש הזה
    ירושלמי 11/2020/28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לאחרונה רואה רק ערוץ 20
    סגור
  • 16.
    תגובה
    ימני 11/2020/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ינון אתה תמיד תצליח ותתגבר עת האנשים הרעים כי אתה אדם טוב וערכי.ואגב אחד משמותיושל המשיח הוא ינון רק יבוא במהרה בימנו אבל קודם צריכים אחדות בעם
    סגור
  • 15.
    אתה מקסים. (ל"ת)
    שרון 11/2020/28
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 14.
    ינון מגל אוהבים אותך (ל"ת)
    אני 11/2020/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 13.
    יישר כוח
    עמרם 11/2020/28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    קראתי את כל הכתבה, שנית, אני עוקב אחר התוכנית שלך יחד עם בן כספית, כמעט כל בוקר אני נהנה לשמוע אותך ואת התגובות שלך, תמשיך כך, הערה לגבי השמאל, לדעתי אם היית להם האפשרות להתחבר עם השטן ועם מלאך המוות העיקר להוריד את ביבי מהמפה הפוליטית הם היו עושים זאת, זה מזכיר לי שראיתי פעם סרטון של מטיף איסלאמי במיזגד, שאמר היהודים חושבים שאם הם יחזרו לגבולות 67 או לפני 48 אז נסתפק בכך, והוא ממשיך, אנחנו לא נשקוט עד שהיהודים האחרון ימות ורק אז נהיה רגועים, וזה מה שהשמאל היום עושה ומתנהג, לא ביבי הבעיה שלהם, כל עוד והימין שולט וישלוט הם לא יהיו רגועים, עד שהם ישלטו ורק אז הם יהיו רגועים
    סגור
  • 12.
    חבל על הזמן
    בזבוז 11/2020/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כתבתי תגובה נגד בן כספית ולא פרסמתם. איזה לוזרים. חבל שבזבזתי זמן..
    סגור
  • 11.
    ישר כח (ל"ת)
    בר דעת 11/2020/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 10.
    בחור רציני. חבל שלא נמצא בפוליטיקה.
    רז 11/2020/28
    הגב לתגובה זו
    5 0
    .
    סגור
  • 9.
    בן בן
    קאמבק 11/2020/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני נהנה לשמוע אותך. יש לך באמת שכל ישר. אבל למה צריך לשמוע גם את בן כספית. למה הבאת עלינו את העונש הזה? לא יכולת למצוא שותף אחר? בן כספית כבר מזמן לא עיתונאי. במקרה הטוב אולי פוליטיקאי. אבל גם לזה אין לו מספיק כישרון! פריבילג בינוני מאוד
    סגור
  • נכון. הוא גם משתלט על השידור. (ל"ת)
    כספיתממורמר אובססיבי 12/2020/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    ינון
    שרה 11/2020/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כפרה עליך ינון.אתה מאיר כמו השמש????
    סגור
  • 7.
    מדובר במטומטם!
    אלעד 11/2020/28
    הגב לתגובה זו
    2 3
    איש הזוי ודביל למשל בתוכנית האחרונה עם בן כספית האדיוט צועק שיש לו נושא לעלות לדיון ואז כשבן כספית אומר יאללה הוא נדבר על הנושא שלך הוא המטומטם בכלל לא למד את הנושא ורק כתב את אותו על סדר היום זה הוא ינון מגל הדביל שאתוהים יודע איך בכלל היה בסיירת וסיים שם כקצין ???
    סגור
  • 6.
    תשקורת
    טראלינ 11/2020/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אחלה כתבה אמת לאמתה אוהבים אותך ינון
    סגור
  • 5.
    ינון מגל התותח
    תומר 11/2020/28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תוכנית הפטריוטים היא התוכנית מספר1 בטלביזיה!!! ערוץ 20 הוא ערוץ מצויין עם מגישים מצויינים כמו ינון מגל יערה זרד אראל סגל ליטל שמש שמעון ריקלין!!! הערוץ צריך לשלב יותר בתוכניות שלו את יורם שפטל כנרת בראשי ואלי ציפורי.
    סגור
  • 4.
    ד"ש מרחלי רוטנר (ל"ת)
    בדיחת קרש 11/2020/27
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • המופרעת של המדינה. מתועבת. (ל"ת)
    אריאל 12/2020/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    לא משכנע...אמירות כלליות על הכל
    בר 11/2020/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    טוויטר ופייסבוק מתמקדים בטראמפ כי הוא שליט של מעצמה ויש לו השפעה על חיי רבים והם לא יבדקו כל אחד סתם כך. בנו הפרטי של נתניהו מתוקצב ומאובטח על חשבוני וגר באופן קבוע בבית הרשמי של ראש הממשלה לכן דבריו הם בעלי משמעות לחיינו. הוא מנבל את הפה וכותב בצורה בוטה. חבל שלא מצאת לראוי לבקר אותו
    סגור
  • 2.
    מלך ביופיו מלך בהדרו
    המתבונן 11/2020/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ינון מגל אחד העיתונאים הכי שפויים במדינתינו הקטנטונת מעביר מסרים בטוב טעם ויותר מהכל מפשיט את החרפה הזאת שנקראת השמאל היום בעיקר בנקודת הזמן שרואים איפה ואיפה בין ישראל הראשונה לשנייה אחלה ראיון חבל"ז .!!
    סגור
  • צודק. ינון איש תקשורת מבריק.
    לעומת כספית הבלתי נס 12/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נסבל.
    סגור
  • 1.
    אחד מגדולי הדור
    מזרחי 11/2020/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אישיות ברמה של איינשטיין מינימום. כל מילה בזבוז
    סגור