טלוויזיה

כאן 11 הגזימו בדרישות? קשת ורשת לא מעוניינות באירוויזיון

מבוכה גדולה לתאגיד השידור הישראלי, כאשר המועד האחרון להגשת הצעות להפקת האירוויזון ובחירת הנציג הישראלי לתחרות ב-2023 פגע מבלי ששני הערוצים המסחריים הגדולים בישראל הגישו הצעה. מה הסיבות?
מערכת ice | 
אקס פקטור (צילום vecteezy, יחצ רשת 13)
לכזו מבוכה לא ציפו בתאגיד השידור הציבורי כאן 11. קשת 12 ורשת 13 לא ניגשו למכרז על הפקת האירוויזיון 2023 כך פורסם הבוקר (שני) ב״ישראל היום״. זאת כאשר, לאחרונה פרסמו בתאגיד ״קול קורא״ חדש להפקת האירוויזיון ובחירת הנציג הישראלי לשנה הבאה.
יש לציין כי אתמול היה התאריך האחרון להגשת ההצעות למכרז, ושני הגופים המסחריים הגדולים של התקשורת הישראלית, קשת ורשת לא ניגשו. הסיבה על פי גורמים בסביבתם הייתה התנאים והדרישות המוגזמות לכאורה של התאגיד: "על פי גורם המעורה בפרטים, דרישות התאגיד עלו השנה משמעותית ושני הגופים החליטו לא להענות להם ולא הגישו הצעה".
 
בישראל היום הוסבר כי: "כבר בקול הקורא בשנה שעברה הם הגזימו ובכל זאת ניגשו, אבל השנה יש גבול״, הסביר גורם בקשת. ״השנה הם יכלו להמשיך בחוזה ובתנאים המצוינים שהיו להם עם רשת, אבל הגרידיות והחזירות שניהלה אותם, הביאה לכך שהם יישארו בלי כלום".
גורם ברשת הוסיף: ״בדקנו היתכנות כדי להבין מה אפשר לעשות- אם היינו הולכים היינו מפסידים כסף אז החלטנו לא ללכת על זה השנה״. מרשת 13 נמסר בתגובה: ״למרות עונה מוצלחת של ״אקס פקטור לאירוויזיון״, החלטנו לא לגשת למכרז הקרוב לבחירת נציג/ת ישראל לאירוויזיון 2023. ההחלטה נעשתה לאחר בחינת התנאים הכלכליים שהעמיד התאגיד״. תגובת התאגיד טרם התקבלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה