דיגיטל וטק

ויקיפדיה תחטוף תביעה מרוסיה? זה הערך שהיא נדרשת להסיר

רוסיה דורשת מוויקיפדיה להסיר מידע על מלחמת אוקראינה וטוענת כי אם הדבר לא ייעשה בתוך שבוע, היא תדרוש 4 מיליון רובל
מערכת ice | 
רוסיה מאיימת לחסום את ויקיפדיה (צילום ויקיפדיה/ Kremlin.ru)
רגולטור התקשורת הרוסי איים על ויקיפדיה בקנסות של עד 4 מיליון רובל (כ-49,000 דולר) אם הוא לא תמחק מידע על פלישת רוסיה לאוקראינה החורג מגרסת הקרמלין לאירועים, בניסיון האחרון של ממשלת רוסיה להגביל את מה שהציבור הרוסי יודע על המלחמה.
סוכנות הצנזורה הרוסית לתקשורת Roskomnadzor דרשה מהאנציקלופדיה המקוונת המנוהלת בהתנדבות להסיר כל מידע על הפלישה ש"אינפורמציה שגויה" לרוסים, לפי הצהרה. עורכי ויקיפדיה הרוסית אמרו ל-Vice מוקדם יותר החודש כי רוסקומנדזור איימה לחסום את ויקיפדיה על כך שהיא כוללת מידע מהממשלה האוקראינית על אבדות אזרחים אוקראינים וחיילים רוסים ב"הפלישה הרוסית ל-" אוקראינה”, ערך בשפה הרוסית.
 
קרן ויקימדיה, ארגון האם של ויקיפדיה בסן פרנסיסקו, לא הגיבה מיד לבקשתו של פורבס להגיב, אך אמרה בהצהרה ב-3 במרץ כי היא "לא תיסוג לנוכח המאמצים לצנזר ולהפחיד את חברי התנועה שלנו".
כזכור, ביום שלישי, Roskomnadzor איימה על גוגל בקנסות של עד 8 מיליון רובל (כ-98,000 דולר) או 20% מההכנסות השנתיות שלה ברוסיה על אי מחיקת סרטוני YouTube שהסוכנות ביקשה. יוטיוב היא פלטפורמת המדיה החברתית האמריקאית הגדולה האחרונה ששומרת על שירות ברוסיה, לאחר שממשלת רוסיה חסמה את הגישה לפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר בעקבות תחילת הפלישה לאוקראינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה