קריפטו

רוסיה בהצהרה מפתיעה: תאפשר תשלום ביטקוין על הגז ונפט

בצל הסנקציות ההולכות ומחמירות כנגד המדינה בעקבות הפלישה לאוקראינה, יו"ר ועדת האנרגיה הרוסית, פאבל זבלאני, אמר כי ביטקוין יכול להיחשב כאחת החלופות שתסייע לתשלום עבור ייצוא האנרגיה הרוסית
מערכת ice |  1
קריפטו (צילום freepik)
נוכח הסנקציות ההולכות ומחמירות כנגד המדינה בעקבות פלישתה לאוקראינה לפני כחודש, רוסיה שוקלת להסכים לקבל תשלומים בביטקוין תמורת הנפט והגז שלה, כך על פי דיווח שהתפרסם באתר CNBC.
ביום חמישי דיבר פאבל זבלאני, יו"ר ועדת האנרגיה הרוסית, במסיבת עיתונאים מיוחדת, בה הבהיר כי בכל הקשור למדינות ה"ידידותיות", כמו טורקיה או סין, ברוסיה ימצאו פיתרונות חליפיים לתשלום גמיש יותר. זבאלני טען כי ביטקוין אכן יכול להיחשב כאחת החלופות שתסייע לתשלום עבור ייצוא האנרגיה הרוסי. 
זבאלני הוסיף: "כבר זמן מה שאנחנו מציעים לסין לעבור להסדרים במטבעות הלאומיים של רובל ויואן. עם טורקיה זה יהיה לירה ורובל". עם זאת, זבלאני לא הסתפק רק במטבעות המסורתיים והוסיף כי "אפשר לסחור גם בביטקוין".
כזכור, ביום רביעי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין איים לחייב מדינות "לא ידידותיות" לשלם על הגז ברובל, כאשר זבלאני התייחס גם לדבריו של הנשיא: "אם הם רוצים לקנות אז שישלמו או במטבע קשה שהוא כמו זהב עבורנו או בצורה שהכי נוחה לנו, והיא המטבע הלאומי".
ארצות הברית כזכור כבר הטילה איסור על יבוא נפט רוסי, מה שלא צפוי לקרות באיחוד האירופי, שם התלות במקורות האנרגיה הרוסיים גבוהה בהרבה. "רוסיה היא היצואנית המובילה בעולם של גז טבעי" אמר ניק קרטר, ממייסדי חברת Coin Metrics והוסיף: "יש להם משהו שכל העולם זקוק לו".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ניסיון להפוך את מטבעות הקריפו ללגיטימיות. טעות גורלית
    שלום 03/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זאת משום שברגע שהמטבע העולמי יעבור דיגיטליזציה מלאה, תשכחו ממה שאתם מקבלים מובן היום. חירות כלכלית
    סגור