משפט

פילבר סיים את עדותו: "זה נגמר, לא מעוניין לשוב"

לאחר שלושה חודשים של עדות ממושכת, עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר, סיים את עדותו, ואישר כי פגישת ההנחיה היתה לאחר המינוי שלו
מערכת ice |  1
שלמה פילבר (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
עד המפתח בתיק 4000, עד המדינה שלמה פילבר, סיים היום (רביעי) את עדותו בבית המשפט המחוזי בירושלים. כזכור, לפני כשלושה חודשים החלה עדותו, ומאז התהפכה והסעירה את המשפט, ובאמצע אף נשקל להכריז עליו כעד עוין.
רוב העדות מבוססת על אותה פגישת הנחיה עם אותה תנועת יד מפורסמת של נתניהו, וההגנה הצליחה להוכיח, כי אותה הפגישה בין רה"מ דאז נתניהו לבין פילבר, נערכה בכלל לפני שמונה פילבר לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת, ולא כפי שנכתב בכתב האישום. בעקבות זאת, ביקשה הפרקליטות לתקן את כתב האישום, כך שמועד הפגישה היה בסמוך להחלטה על המינוי של פילבר, ולאו דווקא לאחר אישור המינוי בממשלה ב-7 ביוני 2015.
היום, נערכה לפילבר חקירה חוזרת בה התובעת, עוה"ד יהודית תירוש, ניסתה לצמצם את נזקי החקירה הנגדית, שבה התביעה טענה כי העד 'התמסר' להגנה. כעת פילבר נתן בעדותו סימנים דווקא לכך שהפגישה נערכה לאחר מינויו כמנכ"ל משרד התקשורת, ואחד מהם הוא אישור חופשה שהוא נכנס עימו לפגישה כדי שנתניהו יחתום עליו בשבתו כשר התקשורת.
 
עו"ד תירוש: "בחקירה הנגדית הוצגו לך נתונים שראו אתה לא פעיל באותו יום בטלפון בין 19:43 ל-23:36 הסנגור הניח בפניך שאז הייתה כנראה פגישה שלך במשרד ראש הממשלה בנושא רשות השידור עם נתניהו. הוצג לך שזו הייתה פגישה וממושכת של 4 שעות. אני רוצה להציג לך עוד נתונים. ניתן לראות שאתה מודיע לאשתך 'הוזמנתי להערב לבלפור בשמונה'. הפגישה הייתה במשרד ראש הממשלה אין חולק".
עו"ד תירוש המשיכה והציגה נתונים מיומנו של ראש הממשלה: "ב-19:30 אני רואה פגישה עם ח"כ דוד ביטן ובין שמונה לתשע פגישה מושחרת. אנו רואים ביומן שלא קבועה ישיבה ארוכה ארבע שעות איתך יש פה שתי פגישות אחרות, האם לא בהכרח בכל השעות היית אצל מר נתניהו?".
 
פילבר: "הייתי בעשרות מקרים מהסוג הזה. אתה מגיע ללשכה מחכה לפגישה, לפעמים יש פגישה אחת ארוכה ואתה סוגר הטלפון, מתחילתה ועד סופה. ויש מקרים שלפעמים היו יושבים ומחכים קצת. זה יכול להיות כך וזה יכול להיות כך. לגבי פגישת ההנחיה אם היא אכן התרחשה ב-20:00 בערב אין סיבה שעד 23:00 בערב לא יהיה לי את הטלפון, כי פגישת ההנחיה הייתה 20 דקות. בוודאות פגישת ההנחיה אין לפניה ואין אחריה. ואני חושב שהיא התקיימה אחרי כניסתי לתפקיד. גם אם היינו דנים על הפרק זמן הזה יש פה בעייתיות למה אני לא ניגש לטלפון שעה וחצי אחרי הפגישה. בפגישת ההנחיה יצאתי וחזרתי".
עו"ד תירוש: "נוכח עוד נתונים שהצגתי, שזה היה אחר אישור המינוי בנציבות, בשעות הערב, בלשכת רה"מ שהיה בתקופה שנפגשת מספר פגישות עם מר נתניהו בנושאי תקשורת, נוכח כל אלו אתה לפחות לא יכול לשלול שפגישת ההנחיה הייתה שם?".
 
פילבר: "אני העדתי על הפגישה בצורה ברורה בכל הפעמים מהזיכרון. מהיום הראשון אמרתי שזה היה בשבוע הראשון לאחר המינוי. כי אני זוכר את כל הסיטואציה שהיתה עם המינגלינג והמכתב של משרד התקשורת, לכן יכול להיות שמתקיימים פה הסימנים אבל הפגישה היתה אחרי".
לאחר מכן עו"ד ז'ק חן אמר כי הוא מתנגד לטענות שאינן נכתבו בכתב האישום, ועלול לבקש חקירה נגדית נוספת. השופטת פלדמן-פרידמן שאלה האם הם מעוניינים ביום חקירה נוסף לעד המדינה, ופילבר השיב, "אני לא אסכים", וכך נגמרה עדותו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שורה תחתונה: פילבר מאשר שפגישת ההנחיה היתה לאחר המינוי
    אביהו 06/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה כל מה שהיה צריך. תודה על שירותך למען הצדק.
    סגור