תקשורת ומדיה

מבצע החיסונים לנגיף אבעבועות הקוף יחל וינתן לזכאים בלבד

קופת החולים כללים הודיעה כי תצא למבצע חיסונים נגד נגיף אבעבועות הקוף החל מיום ראשון, המצבע יחל בתל אביב ומשם יתפשט לכול רחבי הארץ
מערכת ice |  1
קופ"ח כללית (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, ויקיפדיה)
המלחמה בנגיף אבעבועות הקוף עולה שלב. קופת חולים כללית הודיעה כי חברי הקופה אשר עומדים בקבוצות הסיכון אותן הגדיר משרד הבריאות יועלו לקבוע תור ולהגיע להתחסן. שלא כמו שהתרגלו בחיסוני הקורונה, חיסון אבעבועות הקוף יתאפשר אך ורק בהרשמה מראש לעומדים בקריטריונים. כמו כן פרויקט החיסונים יחל מחר (ראשון) בתל אביב ובהמשך יתפרס אל עבר נקודות נוספות ברחבי הארץ.
 
לפי מסמך רשמי שהפיץ משרד הבריאות, החיסון יינתן לגברים מעל לגיל 18, מתוכם, גברים שנולדו החל משנת 1980 ומקבלים טיפול למניעת הידבקות ב־HIV או גברים שנולדו החל משנת 1980 המאובחנים עם HIV וגם אובחנו החל מתאריך 1.1.2022 עם מחלת מין פעילה מסוג עגבת, כלמידיה או זיבה - יזכו לקבל את החיסון נגד אבעבועות הקוף ובלבד, שהאבחון מתועד בתיק הרפואי של המועמדים לחיסון.
 
כמו כן הזכאים לחיסון יוכלו לזמן תור באזור האישי באפליקציית או באתר כללית. במידה ולא מתאפשר לקבוע תור והפונה עונה לקריטריונים שקבע משה"ב, ניתן לפנות למרכז ייעודי שנפתח לצורך בדיקת הזכאות. המענה ינתן בימים א'-ה' בשעות 10:00-17:00 בטלפון.
 
לדברי ד"ר דורון נצר, ראש אגף רפואה בקהילה בכללית: ״אנו ממשיכים, כארגון הבריאות הגדול במדינה, להוביל את המאבק בהתפרצות אבעבועות הקוף. נערכנו למתן חיסונים בצורה המיטבית תוך מתן דגש על הרגישות הנדרשת בחיסון של אוכלוסיות היעד, ובהתאם להתוויות משרד הבריאות״.
ד"ר רועי צוקר, מנהל תחום רפואת להט״ב ומומחה למחלות זיהומיות בכללית: ״מתן החיסונים לאוכלוסייה שבסיכון היא חלק מהמאמץ לצמצום ההדבקות במדינת ישראל. אנו מעודדים את כל האנשים העונים להגדרת משרד הבריאות להגיע ולהתחסן״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המחסור בחיסונים - מחדל של ניצן הורוביץ
    אזרח ישראל 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במשרד הבריאות של ניצן הורוביץ, לא קנו מספיק חיסונים ולא נערכו בזמן. אחר כך מתפלאים למה מפלגת מר"צ ,מאבדת את כל המנדטים שלה.
    סגור