תקשורת ומדיה

מסתמן: הפסקת אש מול עזה החל מהערב ב-20:00

לפי דיווחים ב"רויטרס" וב"אל ג'זירה", נרקמת הפסקת אש בין ישראל והג'יהאד האיסלאמי, שצפויה להיכנס לתוקף הערב החל מהשעה 20:00 (או מ-22:00). עם זאת, לארגון הפלסטיני דרישות נוספות ובכיר ישראלי מזהיר משאננות
מערכת ice | 
ירי לעזה (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
מבצע עלות השחר: מספר מקורות מדווחים בדקות האחרונות על הפסקת אש שנרקמת בין ישראל והג'יהאד האיסלאמי, שצפויה להיכנס לתוקף הערב החל מהשעה 20:00 או מהשעה 22:00.
לפי דיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס", גורם פלסטיני אישר כי הצדדים הלוחמים הסכימו על הפסקת אש שתיכנס לתוקף כבר הערב בשעה 20:00. בערוץ אל-ג'זירה דווח כי יש הסכם ותצא הודעה ממצרים על הפסקת אש בשעה 20:00. גם ברשת אל ג'זירה נטען שגם חמאס נמצא בסוד המגעים ומאשר את הפסקת האש. 
גורמים מדיניים ציינו את המאמצים הניכרים של גורמים מדיניים ודיפלומטיים ממצרים שדחפו להפסקת אש עוד הלילה. עם זאת, גורם בטחוני ישראלי בכיר טוען הערב כי המגעים עדיין לא הסתיימו, וכי יש להיזהר משאננות.
נציג תנועת הג'יהאד האיסלאמי בלבנון, איהסאן עטאיה מסר לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית: "לא תהיה הפסקת אש אם הכיבוש לא יקבל את התנאים של תנועת הג'יהאד האסלאמי." מדובר בהפסקת אש "שלא מטעמים הומניטריים", שאותה ככל הנראה ייאלץ הג'יהאד האסלאמי לקבל.
 
המגעים לרגיעה נמשכים על רקע המשך הירי מהרצועה ומטחים כבדים מאוד שנורו לעבר שטח ישראל, מעוטף עזה ועד ראשון לציון. 
היום בצהריים פרסם ראש הממשלה יאיר לפיד בטוויטר פרסום יחסי ציבור על הערכת המצב אשר ביצע בפיקוד דרום. "ביקרתי היום בפיקוד דרום קיימתי שם הערכת מצב עם שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, המזכיר הצבאי אלוף אבי גיל, מפקד פיקוד דרום האלוף אליעזר טולדנו, מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ וגורמים נוספים".
גם לפיד וגם נתניהו מנסים לנצל את המצב הנוכחי לטובת הרווח הפוליטי. היום התקיים תדרוך בטחוני ראשון בין ראש הממשלה ליו"ר הקואליציה. בפגישת ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ויאיר לפיד הראו כי השניים מצליחים לדון על הנושא הביטחוני באופן הראוי. אבל בסוף הפגישה, הליכוד בחר להוציא תמונה מחויכת ונינוחה, בלשכת לפיד בחרו תמונה חמורת סבר. שתיהן צולמו על ידי חיים צח מלע״מ.
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ רם בן ברק, דיבר היום בתוכניתם של  גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ואמר "אני חושב שמטרות המבצע הושגו. לא הכרזנו מלחמה על עזה. ראינו כוונה ברורה ומיידית לפגוע באזרחי ישראל והלכנו לסכל את הפיגוע הזה - תוך שאנחנו פוגעים במשלחים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה