תקשורת ומדיה

רביב דרוקר שילם מאות אלפים לריאיון? "מטורף, פשוט חרפה"

הקלטות נדירות מלשכת נתניהו ייחשפו הערב. השאלה היא, האם המהלך העיתונאי של רביב דרוקר לא שובר את כללי המשחק יותר מדי?
מערכת ice |  10
רביב דרוקר (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
שבועיים לפני הבחירות, ייחשפו הערב (רביעי) בתוכנית 'המקור' בערוץ 13 הקלטות נדירות של עד המדינה ניר חפץ מתוך לשכת ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. חוץ משאלת העיתוי הקרוב מאוד לבחירות, יוצר התחקיר רביב דרוקר חושב שההקלטות היו שוות לגמרי את הכסף ששילמה חדשות 13. על פי הפרסום בוואלה ברנז'ה, שולמו לחפץ כ-300 אלף שקלים.
"אני לא התלבטתי בכלל, אני יזמתי את זה", אמר דרוקר הבוקר לענת דוידוב וגולן יוכפז ברדיו 103. "חשבתי שזו הזדמנות חד פעמית להשיג 2 דברים - אחד זה אוצר ההקלטות שלו, שמהרגע ששמעתי עליו אני מודה ששנתי כמעט נדדה. קננו מאות דקות של הקלטות, אנחנו נשמיע מתוכן הקלטות, 40־30 דקות של הקלטות".
 
"אין בעיה מוסרית לשלם?", שאל יוכפז, ואילו דרוקר השיב: "ממש לא". אודות מועד הפרסום, נוכח הבחירות הקרובות, הבהיר: "דוגרי הייתי מעדיף שזה לא יהיה. מה שקרה הוא נורא פשוט, הוא גמר להעיד בסוף דצמבר, אנחנו עשינו פה הליך סופר תקדימי שבכל פעם שסיימנו לצלם אותו כרטיס הזיכרון של המצלמה נשאר אצלו בגלל הסכם עד המדינה שהוא היה נחוש לעמוד בכל אות שבו. זה חסר תקדים, בחיים לא שמעתי על דבר כזה, עשינו משהו שהוא תקדימי".
 
על תוכנן של ההקלטות סיפר דרוקר, "אני חושב שתיפול לך הלסת. זה לא קשור לתיקי נתניהו, זה מה שיפה, ההתנהלות בלשכת נתניהו, איך מתקבלות החלטות, מי מקבל את ההחלטות. אני לא אוהב את העמדה של לקדם באופן בוטה, אני מוכן לסכם איתכם שביום ראשון ניפגש. לדעתי, לפחות אני ראיתי את זה אתמול בפעם המי יודע כמה, ונופלת לך הלסת. מאות דקות, כמה אפשר לשים? זה דבר אחד. דבר שני שחשבתי שהוא חסר תקדים, כשאתה מלווה דוקומנטרית עד מדינה, בתיק הכי מתוקשר במדינה, אתה מלווה אותו תוך כדי התהליך, שנתיים וחצי".
בוואלה ברנז'ה פורסמה גם ביקורת של עורך בכיר בכלי תקשורת אחר שאמר, "זה מטורף, מדובר בקניית ראיון. פשוט חרפה. ועוד עם חפץ. מעבר לקוד העיתונאי, יש כאן גם עניין של מראית עין. דרוקר הוא סוג של מגדלור בעיני רבים וזה יזנה את כל העסק, של שיחוד המרואיינים."
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    אנשים צריכים לדעת מי האיש שמצביעים לו.
    רובש 10/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכיצד מתקבלות אצלו ההחלטות. ומה שראינו מאד מאד מעציב. שראש ממשלה (בזמנו).אסור לו לפתוח את הארון לבחור עניבה.
    סגור
  • 8.
    גיבובי שטויות
    אפי 10/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עד לבחירות יהיו עוד פלצנים שיפיצו דברי הבל שלא מעניין את אף אחד
    סגור
  • 7.
    החולה דרוקר מנסה הכל לפני הבחירות - לטרפד ולהכפיש ….. ל
    אחד העם 10/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דרוקר תקשיב ! בעוד שבועיים ממשלת ימין נטו ! תתמיע ! תתרגל ! ואתה תמשיך להתבכיין עם הבעה של אחד ששתה ליטר משקה מר
    סגור
  • 6.
    הפרזנטור יהיר לפיד מצליח עם קול סמכותי- להגיד כלום
    ארנון תל-אביבי 10/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מאז 23 בספטמבר אין דיווחים על תקיפות בסוריה (שמיוחסות לישראל). המשטר באירן ממשיך לשלוח טילים ונשק מדוייק לחיזבאללה , דרך סוריה. ישראל לא תוקפת. האם בגלל הפ-ט-פ-ט-נ-ו-ת וה-י-ה-י-ר-ו-ת של הפרזנטור לפיד - מאיימת רוסיה לפגע במטוסי חיל-האויר בדרכם (לכאורה) להפציץ בסוריה ? האם זה חלק מהסכם הכניעה ללבנון ?
    סגור
  • 5.
    מגדלור? חחח בעיני כת הרלב בטוח
    בבה בובה 10/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האיש כמו כספית מזמן עברו כל קוד אתי, אם אי פעם בכלל עבדו תחת קוד אתי כספית מלבד תייוג עיתונאי הוא מקור מודיעיני של המשטרה,שטינקר
    סגור
  • 4.
    שוחד בחירות
    rchc 10/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אין הבדל לשוחד
    סגור
  • 3.
    מה הבעיה? על תוכן איכותי משלמים... ופה התוכן פצצתי.
    שמחה 10/2022/19
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אם האיש שופך את כל הסודות שביבי לא רוצה שנדע, מה הבעיה עם זה? חשוב שאנשים ידעו למי הם מצביעים. עוד אף אחד לא ניזוק מקבלת מידע נוסף.
    סגור
  • השאלה למה עכשו ולא פורסם לפני חן מה מניעה מאחורי כול זה (ל"ת)
    י 10/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    תגובה
    אליריס 10/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עיתונאי קטן שחושב שהוא הממליך מלכים והכל קשר בשביל להשחיר את ביבי ולא היא כי הוא איש קטן ומקווה שיבוא על עונשו כי הוא לא מסוגל להוציא דברים טובים מהפה שלא רק ליכלוך
    סגור
  • 1.
    פלא
    רוני 10/2022/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ברוכים הבאים ליקום המקביל של הארץ. בעולם הזה, ארצות הברית היא סרח עודף של כנופיית אבו מאזן, בירת ישראל היא נטל שחובה להיפטר ממנו, וסליחה שאנחנו נושמים. בשאר העולם, לעומת זאת, לעמדת ארצות הברית יש משקל לא מבוטל. ההכרה האמריקאית בירושלים היתה סטירת לחי לפרויקט הפלסטיני, שהושק בידי ברית המועצות אי אז ואומץ בחום בידי מדינות אירופה המערבית ובראשן גרמניה. היוזמה הזאת התנהלה במקביל להסכמי אברהם, ארבעה הסכמי שלום עם מדינות ערביות, שאף אחד מהם לא הותנה בשום דבר שקשור לפלסטינים. אתם יכולים לכתוב שירי הלל לדחליל על כתב הכניעה ללבנון. אפילו את עצמכם אתם לא משכנעים
    סגור