תקשורת ומדיה

ניצן הורוביץ מודאג: "קללות שכבר הרבה שנים לא שמעתי"

כשבוע לאחר הבחירות לכנסת ה-25, שר הבריאות היוצא ניצן הורוביץ מגיב לראשונה על התוצאות, ומתייחס לתגובות ההומופוביות שהחל לקבל מתומכי מפלגות הימין הקיצוניות. זה המסר שלו לנתניהו
מערכת ice |  3
ניצן הורוביץ, שר הבריאות (צילום יונתן זינדל, פלאש 90)
הבחירות לכנסת ה-25 התקיימו לפני שבוע וכעת שר הבריאות ניצן הורוביץ מגיב לראשונה. למרות הציפיות, הורוביץ לא הגיב לתוצאות הבחירות בפני עצמן אלא דווקא לתופעה מדאיגה אותה הוא חווה מהרגע שתמו הבחירות והמנצחים התפרסמו.
בפוסט חדש בפייסבוק הורוביץ חושף כי בימים האחרונים הוא חווה מקרי אלימות מילולית הומופובים חסרי תקדים: ״יא הומו״, ״קוקסינל״, ״בן גביר יזיין אתכם״… משהו רע קורה פה בשבועות ובימים האחרונים. האלימות והקללות ההומופוביות מתגברות. בהתחלה לא התייחסתי, חשבתי שאלה מקרים בודדים, ואז עוד אחד ועוד אחד. עכשיו אני נתקל בזה כמעט כל יום. קללות שכבר הרבה שנים לא שמעתי, עם הומופוביה קשה. ואני שומע על זה מעוד להט״בים. יש תחושה אלימה יותר, תחושה של שחרור רסן. לכן החלטתי להתייחס בצורה פומבית".
הורוביץ ממשיך וכותב כי ישנם רבים מהציבור שמודים על צעדיה של ממשלת השינוי בזמן כהונתה הקצרה אך זה גם תקין כשיש אלו שלא מסכימים עם ההחלטות שהתקבלו ולכך הוא מוסיף: "אפשר גם לא להסכים. אבל התגובות השליליות עכשיו נגועות בשנאה לקהילה הגאה. אני לא אחזור על המילים, אבל אין להט״ב שלא מכיר את הביטויים האלה".
 
הורוביץ מרחיב ואומר כי התברר לו שאין זו חוויה אישית שלו מעצם היותו פוליטיקאי שגם שייך לקהילה הגאה אלא לפי דבריו ישנם להט"בים שמדווחים על חוויה דומה בכל הארץ ואף בתל אביב.
בהתאם לכך, הורוביץ מזהיר כי יש להתייחס ל"נורות האזהרה" ומתייחס לראשונה גם לתוצאות הבחירות: "אסור להתעלם מהתופעה הזו, ואסור לתת לה להרים ראש. הממשלה החדשה תהיה מבוססת על שותפים מהימין הקיצוני. בקואליציה המיועדת יש מפלגה שנושא הדגל שלה הוא שנאת להט״ב. זה נותן רוח גבית לגזענים והומופובים שמרשים לעצמם להוציא את הרעל".
לבסוף הורוביץ פונה באופן בלתי ישיר לרה"מ המיועד נתניהו בבקשה לגנות את גילויי ההומופוביות: "הדבר המתבקש עכשיו הוא שראשי הקואליציה החדשה ייצאו בקריאה ברורה וגינוי גורף לכל אלימות – מילולית ופיזית – נגד כל קבוצה בישראל. האם הם יעשו את זה? ספק גדול. ובכל מקרה, לא צריך לסמוך עליהם. הוכחנו שאנחנו חזקים יותר מכל ההומופובים, שאנחנו נאבקים ומשנים מציאות. כך יהיה גם בשנים הבאות. אף אחד לא ייקח אותנו אחורה. אף אחד לא ישפיל אותנו, ואף אחד לא יחזיר אותנו לארון".
הורוביץ הינו כאמור שר הבריאות בממשלת השינוי היוצאת ואינו עתיד לשבת בממשלה הקרובה כלל לאחר שמפלגת מרצ, בראשות זהבה גלאון, לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    איפה הוא מתחבא?!- יודע יפה להתחמק מהאחריות
    ו 11/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לממשלה החדשה סיוט הדזה וו בריבוע הזה... כאילו הוא לא ישב בממשלה כמו פודל והרס את מרצ עוד יותר
    סגור
  • 2.
    הנושא היחיד שהתעסק בו "שר הבריאות"- כפיית טרור להט"בי.
    שר בריאות עלק 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ברוך שפטרנו ממך וממפלגתך, לא ואל תחזור!
    סגור
  • 1.
    חוסר הבנה
    למה ככה 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריך להבין שציבור הלהט"ב, שנפגע, הביא זאת על עצמו. בכל מה שקשור במצעדי הגאווה למשל, אם הייתם מבינים את גודל הפגיעה בציבור החרדי לא הייתם מקיימים את המצעד. אבל אם אתם מבינים ולהערכתי חלקכם מבינים אז יש כאן התרסה, בדיוק כמו שראינו בשנה וחצי האחרונות את הממשלה דורסת את החרדים כי לא הסכימו לפרק את גוש הימין, איפה הייתם כשדרסו את זכויותיהם, שתקתם, תמשיכו לשתוק, בממשלה ישבו אנטי להט"בים מוצהרים, מילה לא נאמרה כנגדם כדי לא להפיל את הממשלה, תתקדם ניצן אתם בישלתם את היחס שתקבלו ואני בספק אם תקבלו באמת מה שמגיע לכם כי לציבור הימין אין רצון לדרוס אף אחד אפילו לא אנשים שכנים אותם נאצים..... תחשבו על זה
    סגור