דעות

צו גיוס: החקלאות בצפון חייבת לשרוד ואסור להפקירה

החקלאות בצפון חייבת לשרוד, ויידרש יותר מאשר נס כדי לעשות זאת - כולנו צריכים להתגייס בעת הזאת לזעוק את זעקתם של חקלאי הצפון. זה מה שנדרש מאיתנו עכשיו וזה מה שנדרש גם ממשלת ישראל. אסור להפקיר את יישובי הצפון ואת המורשת החקלאית שנבנתה שם
דובי אמיתי (צילום יחצ)
מלחמת חרבות ברזל, חשפה את הפעילות העסקית בישראל, ובפרט את יישובי הצפון והדרום, לאתגרים בתחום הפרנסה, רווחה, חינוך ועוד. עלינו לזכור, כי לא רק הזירה הצבאית נמצאת במלחמה כעת, אלא גם זירות נוספות חשובות, לרבות זירת העסקים.
מתוקף תפקידי כיו"ר נשיאות המגזר העסקי, עם פרוץ המלחמה גיבשנו מתווה כלכלי אחראי, המתייחס למספר תרחישי חירום שעלולים להשפיע לרעה על הכלכלה בישראל והגשנו אותו בדחיפות לעיון הממשלה. בתקופה זו, נשיאות המגזר העסקי, לקחה חלק משמעותי בגיבוש מתווה הפיצויים למגזר העסקי בשל הנזקים שנגרמו להם כתוצאה מהמלחמה. כמו כן, חתמנו על הסכם קיבוצי ביחד עם ההסתדרות במטרה להגן על משרתי המילואים שנמצאים בחזית.
 
בשורה למגזר העסקי: לראשונה מעסיקים יקבלו מהמדינה החזר הוצאות בשווי 20% משכר המילואימניקים. לצד ההסכם הקיבוצי, ולראשונה מקום המדינה, אושרו השבוע בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, התקנות אשר מסדירות את השיפוי למעסיקים. זאת, בגין תשלום ההפרשות הסוציאליות לעובדיהם המשרתים במילואים. החזר זה יחול רטרואקטיבית, לכל אורך התקופה, החל מה – 7 באוקטובר ועד סוף שנת 2024.
עלותו הכוללת של המהלך עומדת על כ- 2.5 מיליארד ש"ח. ההחלטה מהווה תקדים, שכן עד כה מעסיקים מעולם לא קיבלו פיצוי בדבר חלקם בהפרשות הסוציאליות לעובד. מדובר במהלך היסטורי שנועד להסיר נטל כלכלי משמעותי שהוטל שלא בצדק על המעסיקים.
הצפון שומר עלינו.
סבא וסבתא רבא שלי הגיעו למטולה ב- 1896 ומאז משפחתי מתגוררת במושבה. במהלך השנים, פרחה המושבה ושמה נודע למרחקים כמקום של חקלאות, תעשייה תיירות ופנאי. בעקבות האירועים של ה – 7 באוקטובר, נאלצו תושבי המושבה להתפנות ולהשאיר את המטעים, הבתים, מסגרות החינוך והרווחה ריקים. עם פרוץ האירועים גם אני נקראתי לשירות מילואים בחטיבה הצפונית. בדומה לרבים מאזרחי ישראל, אני מוצא את עצמי מתמרן בין המדים הירוקים לבין בגדי העבודה והתפקידים הציבורים שבהם אני מכהן.
 
לצערי, מאז השביעי באוקטובר ואולי יותר מאי פעם, נשמעים בעולם קולות שמכחישים את הקשר שלנו לאדמות המולדת. לפני מספר עשורים כבר כתב אליהו איזקסון, לשעבר נשיא התאחדות האיכרים: "ההישג העיקרי של המהפכה הציונית היה החזרת היהודי לא רק לארצו אלא גם לאדמתו".
החקלאות היא הרבה מעבר למגזר יצרני וחיוני בכלכלת ישראל, היא מבססת את הקשר שלנו לאדמה בצורה שאי אפשר להפריך או לערער עליה. עלינו לזכור, כי עבודת האדמה היא היסוד לקיומנו בארץ, התשתית לכל מה שבנינו בשבעים וחמש שנות קיומה של מדינת ישראל. רובם המוחלט של אזרחי ישראל מבינים זאת. ביטוי לכך ראינו בהתגייסותם המרהיבה והמרגשת של אלפי מתנדבים, אשר הגיעו מכל קצוות הארץ במטרה לסייע לחקלאים שנותרו ללא ידיים עובדות.
בימים אלו, לחקלאי הצפון אין גישה לאדמות. כבר חודשים שאף אחד לא קוטף את הפירות או מטפל בעצים ומגן עליהם מפני מזיקים שיכולים לפגוע קשות בהמשך קיומם של המטעים והשדות. החקלאות בצפון חייבת לשרוד, ויידרש יותר מאשר נס כדי לעשות זאת - כולנו צריכים להתגייס בעת הזאת לזעוק את זעקתם של חקלאי הצפון. זה מה שנדרש מאיתנו עכשיו וזה מה שנדרש גם ממשלת ישראל. אסור להפקיר את יישובי הצפון ואת המורשת החקלאית שנבנתה שם.
בהזדמנות זו, אני פונה לציבור הרחב לצאת ולתמוך בנו בדיוק כפי שעשיתם בתחילת המלחמה. זהו מאבק צודק שנועד להחזיר את הביטחון והחיים המשגשגים שהיו בצפון. תשמרו עלינו עכשיו כדי שאנחנו נוכל להמשיך לשמור על גבולות המדינה.
הכותב: דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי ונשיא התאחדות האיכרים בישראל
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כתבת דובי אמיתי
    מחמוד ע 04/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר דובי אמיתי חבל שכל דבריך אינם אלא פרי הזיותיך!! מדינה זו ובניגוד גמור לדבריך איננה חפצה בכלל בחקלאות אי פעם ובכלל.כל שמטרתה השמדת כל יערך חקלאי של המדינה המקוללת שאתה וחבריך מכרתם את אדמות המדינה תמורת בצע כסף וחבל,שהגעו למצב בו מדינת ישראל משמידה כל יישוב חקלאי כל משבצת חקלאית בכל מקום ובכל שעה למען ,בניה מטורפת שאין ולא היה בה כל הכרח!! במקום לשמר על החקלאות ,מדינת ישראל נותנת פרס לכל מי שמעלה רעיונות להשמדת השטחים החקלאים ואתמול.מר אמיתי מדוע אינך יוצא כנגד הרצון של מדינה להקים בכל מחיר תחנת כח שישראל לא זקוקה לה ומשמעות המעשה השמדת כל יישובי דרום השרון שחלקם עדין חקלאים? מר אמיתי שח אני על דבריך אבל,האומנם יש בהם מעשה לשמור השטח החקלאי בישראלי?שימור החקלאות בישראל?לא!! חוץ מאשר התפארות ומעשים לטובת מקורביך ,מעולם לא היה דברוחבל!!
    סגור
  • 1.
    אנא תנו לנו להקים בית בישראל
    יוסף בכתונת הפסים 04/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרבה אנשים שואלים את עצמם אם כדאי להשקיע את עתידינו כאן ? אם המדינה ורמ'י לא יתנו אדמות ליישוב ושתילה הפרחת הגליל הגולן הערבה והגגב מספיק עם הקבלנים והבנקים החראות עכשיו מייד לתת אדמות לאנשים נשים וטף תפסיקו לישוק אותנו אתם לא נותנים לאזרח את מה ששלו מי אתם בכלל שתחליטו הדם שלנו שפוך על האדמה מיידית לתת אדמות להחזיר חטופים מיידית הארץ תהיה עוד רגע עם חושך על פי תהום חלאות אדם נאחזים בחושך המסמא
    סגור