קבוצת קו מנחה אייס Bizportal תפוז flix טאבו ישיר תקדין חשבים מגמות רשם החברות

דעות

תשע"ג: התחזית

הצרכן משתף את כולם: השתמשו בכלי הזה לשיווק שלכם - זה מהר וזול יותר

יועץ השיווק והאסטרטגיה אבי זיתן על מגמות בשיווק בתשע"ג: להיות אמיתי זה ערך משמעותי שכולל העצמה, דיאלוג ואמון מול הלקוח. טור רביעי בפרויקט
 |  14
הצרכן משתף את כולם: השתמשו בכלי הזה לשיווק שלכם - זה מהר וזול יותר
לא הרבה פעמים אנו עדים לכתיבה מחדש של ספרי השיווק. אין ספק שבשנים האחרונות זה קרה יותר פעם אחת ואנשי השיווק נדרשים כל מספר חודשים לאמץ את השינויים הבאים עלינו לטובה. אלא שמה שקרה בשנת 2011 הוא שלא מעט חברות התחילו לפעול במדיה החברתית ללא הגדרות ברורות ו/או מתודולוגיה סדורה. לא אחת שמעתי לקוחות מבקשים "תעשה לי פייסבוק". אז זהו. שאין דבר כזה.

אסטרטגיית תוכן
חברים, פייסבוק כאמצעי יחידני ו-SCO בנפרד לא מספקים יותר את הסחורה. לא אחת טענתי שאסטרטגיה היא לא מפחידה, מאיימת ותיאורטית מידי, היא דווקא מאוד פרקטית. היא שומרת על כוכב הצפון ומגדירה את קהלי המטרה, המוצרים והשירותים, המיצוב בכדי שנמקד את כל הפעילות להשגת המטרות שלנו.

ב-2013 כל החברות ידרשו לבנות אסטרטגית תוכן. הפריצה תהיה חיבור של כל מרכיבי הזהות הדיגיטלית של המותג באופן טוטאלי. פעילות טקטית של אביזר כזה או אחר לא תצליח. לעשות עמוד אוהדים לחברה כלשהי ולבקש מלקוחות לעשות "לייק" משול לשילוב בין הכלכלה הישנה לכלכלה החדשה. למה שאני אהיה חבר של חברת מזון? רק התרגום המנצח של סיפור המותג לכל המרכיבים הדיגיטליים הוא מה שיהיה ההבדל בין הצלחה לכישלון.

החיבור בין הפיזי לדיגיטלי
היום זה די ברור, אם כשעשינו מהלך בטלוויזיה בדקנו את האפקטיביות ובסוף גם כמה התקשרו למוקד. תארו לכם עולם שבו הלקוח נפגש עם המוצרים והשירותים הפיזיים. אפשרנו לו לעשות לייק ולעדכן את דף הפייסבוק שלו באונליין דבר שיוצר זכירות אמוציונלית. באופן הזה כל החברים שלו ראו שהוא עשה check in. הגברנו מודעות...וגם מכירות... זה
הקמפיין החדש!.

אחת הדוגמאות המצוינות היא מכונת הלייקים של קוקה קולה. קמפיין "מכונת הלייקים" נוצר לקידום כפר הנוער קוקה-קולה וילאג' לפני שנתיים. במסגרת הקמפיין, המבקרים קיבלו צמיד, שהתבסס על טכנולוגיית RFID, שאיפשר להם לעשות "לייק" לכל מתקן פיזי שבו נתקלו במתחם, ולעדכן את פרופיל הפייסבוק שלו בזמן אמת.

מובייל - שיווק מבוסס מיקום
אין ספק שהעתיד הוא במובייל וגם השיווק נמצא שם. רוב האפליקציות החדשות מתבססות על שיווק מבוסס מיקום - מזהות את מיקומו של הלקוח, ומציעות לו דילים/ מבצעים/ מכוונות אותו לבתי עסק ברדיוס קרוב למיקומו הנוכחי.

השילוב של:
1. דאטה מקומי, לדוגמא: מידע מכתובות
2. מטה - דאטה מעסקים, כגון: מחירים מעסקים מקומיים
3. דאטה מאנשים, לדוגמא - צ'ק אין בפייסבוק

מאפשר להציע ללקוח ערך מוסף אינסופי והמון אפשרויות חדשות לייצר רווחים למותג. לדוגמא: הצגת מסעדות ודירוגים, פרסום סלולרי, קופוני הנחות על בסיס מיקום, פרסום אירועים מקומיים, מידע מוויקיפדיה על בניניים ואתרים ועוד.

אותנטיות שיווקית - עוד לפני שביקשת
בעולם של היום להיות אמיתי ואותנטי זה ערך משמעותי שיוצר חיבור רגשי חזק בין הלקוח לחברה. שלושת הכללים לבניית אותנטיות שיווקית הם:
העצמה - חברות יותר ויותר מבינות שהן צריכות להתאים את עצמן לצרכן. לפיכך, הן יכולות להשתמש במידע שיש להם על הצרכן וליזום הענקת מידע מותאם אישית ללקוח ב- push עוד לפני שהוא ביקש... ברגע שהצורך מתעורר.

אחת הדוגמאות היא "כללית לידיעתך". שירות של שירותי בריאות כללית שמספק מידע ללקוח ברגע שיצאה אבחנה על מחלה או טיפול שהוא צריך לבצע ישירות אליו למייל.

דיאלוג/ ערוצי שיחה - פתיחת ערוצים לתקשורת עם הלקוח. למשל: דיאלוג עם הלקוחות באמצעות הפייסבוק/ באמצעות בלוג, מוקד פניות הציבור ועוד

אמון - התנהלות ארגונית שקופה מול הלקוח. לא להסתיר מהלקוח, אלא לחשוף בפניו את האמת על ההתנהלות בארגון.

חכמת ההמונים - WOM
בשנה הקרובה, צרכנים ימשיכו וישפיעו על ההמצאות/ המוצרים של החברות, מתוך ההבנה כי התבססות על הצעות הצרכנים (הנובעות מהצרכים שלהם) תורמת גם לצרכנים וגם לחברה. הצרכנים ימשיכו לשתף ביניהם על דילים והנחות ברשת ועוד יותר מזה.

אחת המגמות המתחזקות היא ה- word of mouth. הצרכן בשירות המותג. לטוב או לרע. הצרכנים משתפים על שירות ייוצא דופן...על ארוחה טובה שאכלו, על מוצר זול שקנו ובעיקר איך דפקו את המערכת. השתמשו בכלי המדהים הזה עבור השיווק שלכם. הוא יעבוד מהר וזול יותר מכל כלי אחר.

הכותב הוא שותף בחברת ההשמה של קודקס שיווק ובעל חברת ייעוץ שיווקי אסטרטגי



הגב לכתבה

יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
14 תגובות
14.
אבי תודה השכלתי
אבי היקר דש חם ליאור
ליאור דגן | 15/11/2012 11:51
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
13.
נשמע כמו www.comversation.co.il
ובהחלט מענין לשמוע את זה ממנו. אחלה כתבה
יניר אלתר  | 23/09/2012 14:15
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
12.
מה יוליד יום?
האם יודעי דבר יידעו להגיד במה יש להשקיע יותר??
יוסי יוסף | 20/09/2012 09:42
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
11.
מאמר מקצועי מאוד!
כרגיל אתה יודע לקחת ולזקק את התובנות לנקודות קצרות בהירות ונהירות. תודה!
מור | 20/09/2012 09:38
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
10.
שיווק מבוסס מיקום
העתיד הוא במובייל!! יפה אמר אבי שטוען שהשיווק הפך לסוג של שילוב פלטפורמות. מה שמצריך כוח אדם איכותי יותר. או ספקים מעולים שמבינים את העבודה...
זוהר | 19/09/2012 19:31
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
9.
כתבה מצויינת .במיוחד בזמן הזה
ובמצב השוק הנוכחי.
שירי ברג | 19/09/2012 17:53
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
8.
אבי אתה כותב נהדר ומרתק
נהדר
דנה שי | 19/09/2012 16:51
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
7.
כתבה מרתקת
הכתבה מרתקת והכותב מביא דוגמאות אמיתיות ששווה להתייחס אליהם וכל ארגון צריך לחשוב איך גם הוא מיישם זאת
תמי | 19/09/2012 16:10
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
6.
נקודה למחשבה
מדוייק וברור
רון נווה | 19/09/2012 15:46
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
5.
כתבה מצויינת ונכונה , יש כבר הרבה חברות
שפועלות בשיתוף פעולה הדוק מאוד עם הצרכן מזה תקופה
רונית שי | 19/09/2012 14:59
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
4.
יופי של מאמר!
מקצועי ואפקטיבי...
רותם | 19/09/2012 14:40
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
3.
הבעיה בשיווק באינטרנט בישראל היא העילגות.
כאן הדגימו אותה יפה העורכ/ת או הכותב.
 | 19/09/2012 10:18
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
2.
mouth ולא mouse (ל"ת)
Dan | 19/09/2012 07:48
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
1.
SCO? word of mouse? זו פארודיה? (ל"ת)
 | 19/09/2012 02:38
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש

אייס דרושים

+ לכל המשרות
תפקיד חברה איזור
יועץ תקשורת משעל-ורניק... המרכז שלח קו”ח
יועצ/ת תקשורת פרסי צדוק-ק... המרכז שלח קו”ח
תקציבאי/ת חסוי השרון שלח קו”ח
יועצ/ת תקשורת גל תקשורת ראשון לצ... שלח קו”ח

הכי במדור

הכי נקראות
הכי מטוקבקות
הכי ויראליות
היום
השבוע
החודש
אין מאמרים להצגה

הרשמה לניוזלטרים

עליך לאשר את תנאי השימוש לשם הרשמה לניוזלטרים
הרשם
הרשמתך עברה בהצלחה