דעות

תקשורתית לפיד לוקח את החרדים בהליכה, אבל כשהוא מגזים?

שר האוצר תוקף את החרדים, סגנו יוצא נגד "הטפילים". אז איך רואים את זה מהצד השני? איש התקשורת החרדי ישראל כהן על התנהלות לפיד ומפלגתו
ישראל כהן |  13
3 חודשים לאחר הבחירות, ומסתבר כי לא סתם שר האוצר בחר לנהל את המלחמות הפוליטיות והתקשורתיות שלו דרך דף הפייסבוק. אין כמו המקלדת והמחשב בהם נחשב יאיר לפיד לאשף מומחה כשמאחוריו ניסיון מצטבר של עשרות שנות כתיבה, על מנת להיאבק באויבים שלו תוך הסתתרות והתחפרות בעמדה מבוצרת המוכרת לך היטב. משם אתה יכול לירות ולשוב בחזרה אל עמדת המסתור הנוחה בה אפשר למחוק סטטוסים של אחרים ולבחור שלא להגיב לשאלות קשות.
אלא שהחיים מורכבים קצת יותר ושר האוצר נאלץ לעמוד מול פנים מעל בימת הכנסת כשהוא משיב לראשונה למספר הצעות אי אמון שהוגשו כנגד המדיניות הכלכלית שלו ושל הממשלה. שוב בחר לפיד את הזירה הנוחה והמוכרת לו משכבר הימים ואולי אף מבית אבא, והחליט לכוון את האש כנגד \"החרדים\". במקום להתמקד בנאומו בתכנית הכלכלית, בגזירות ובפגיעה בשכבות החלשות, העדיף לפיד למצוא את האויב הישן והטוב ולחבוט בו כפי שנוהג לעשות בזירות האגרוף. \"אתם לא תגידו לנו מה לעשות, נגמרו הימים הללו ששלטתם בוועדת הכספים\", הוא סנט בחברי הכנסת החרדים, כשכולם - ובהם מרבית כלי התקשורת - מריעים לו על התעוזה והנחישות.
ואכן, בשלב זה של הדיון הייתי סבור ועדיין אני חושב כך, שהח\"כים החרדים עשו טעות כשהגיבו לו ושיחקו לידיו. לפיד מנוסה מהם בזירה התקשורתית, הוא מדבר יותר טוב, נואם יותר מושחז ותוקף יותר בחריפות. התגובה שלהם גררה לדבריו את הדיון לתחום הנוח והמוכר לו - של האשמת הציבור החרדי בכל הקשיים והחוליים של החברה הישראלית.
אלא שבדיעבד מתברר כי גם שר האוצר עשה טעות כשנגרר לזירה הזו. אמנם בנאומו בכנסת הוא הרוויח נקודות בדעת הקהל כ\"קינג יאיר החדש\", אך לטווח ארוך הוא הפסיד. הוא הפסיד כי סוף כל סוף יצא המרצע מן הדק ואותו יאיר דיפלומטי - שטען כי אינו שונא חרדים ולא מחפש להחרימם אלא בסך הכל לדאוג להם כשהוא מבקש לטשטש את הדמיון בינו לבין דרכו של אביו ז\"ל - חשף לפתע את פניו האמיתיות והתברר כי יפה כוח הבן מכוח האב.
מאחורי המילים היפות מסתתרת אותה שנאה תהומית לאחר ולשונה בפרט אם הוא לבוש שחור לבן ואת זה לפיד כבר לא יכול להחביא ולהסתיר. האמירה האומללה הבוקר של סגן שר האוצר מיקי לוי כי החרדים הם ״טפילים״ (אמירה שממנה חזר בו לבסוף) רק ממשיכה להוכיח את הקו המחשבה הזהה המחבר בין מפלגת \'שינוי\' הוותיקה של אבא טומי לבין מפלגת \'יש עתיד\' של הבן יאיר.
ישראל כהן הוא עיתונאי באתר \'כיכר השבת\'
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מסכים עם כל מילה שלך. לפיד אוליי "הכניס
    מתן 04/2013/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לחרדים" ( זו הדרך בו הוא מודד את ההצלחות של עצמו) אך באותו זמן חשף את פרצופו המכוער ומלא השנאה.
    סגור
  • 6.
    ישראל כהן הוא "איש תקשורת" באותה מידה שאני
    יצחק 04/2013/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראש הממשלה - סתם קשקשן
    סגור
  • 5.
    אני שמאלנית, לא דתיה ומסכימה איתך לגמרי!!!
    נינוצ'קה 04/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאיר לפיד מעורר בי אי נוחות גדולה. לכאורה בן אדם טוב שרוצה להיטיב עם המדינה, אך בפועל - כפי שנאמר בכתבה זו עולה שנאה תהומית ולא מובנת. נכון, יש הרבה מה לעשות בקשר למגזר החרדי- ונראה כי המגזר עצמו מודע לבעיותיו ומעוניין לשנות את המצב בו הוא נתפס כנטל על האוכלוסייה, מצד שהציבור החרדי הגדול אינו אשם בו מלכתחילה אלא מנהיגי המדינה. והנה עולה הדוגמן לשעבר ומטיף לחרדים איך לגדל את ילדיהם ושלוחיו מכנים אותם טפילים. אין לי מילים לתאר את הסלידה והגועל שחשתי לדבריו של לפיד, שכל כולו התלהמות שחושפת את טיבו האמתי. לא הוא מביא הבשורה הגדולה למרות התיימרותו ויהירותו.
    סגור
  • 4.
    הגזמתם, "איש התקשורת". כתב בינוני באתר נחות
    מוטי 04/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשום עיתון רציני לא יעסיקו את איש התקשורת. גם התוכן שיחרר פה לא משהו. בדיוק כמו הח"כים שלו.
    סגור
  • לידיעתך
    נחמי 04/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתר כיכר השבת איננו אתר בינוני אלא מוביל ומקצועי ובנוסף ישראל כהן נחשב לאיש תקשורת בכיר ומוערך מאוד
    סגור
  • טען עוד
  • 3.
    יפה מאוד (ל"ת)
    אפי 04/2013/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הוא צודק במאה אחוזים (ל"ת)
    גרי 04/2013/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כתבה טיפשית ודמגוגית
    ג 04/2013/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכי קל לבכות ששונאים אותך ובזה לסיים את הדיון. הכי קשה להגיב בצורה עיניינית לדבריו של לפיד. אף אחד לא שונא חרדים. כן שונאים את העובדה שהם לא עושים צבא, שהרבה מהם לא עובדים וחיים על חשבון המדינה, לא משלמים מיסים ואין להם שום תרומה למדינה. שחברי הכנסת שלהם סוחטים תקציבי ענק למגזרים דתיים בעוד חייל משוחרר או סטודנט חילוני בקושי מקבלים הטבות. שחתונה וגירושין ולוויה צריכים להיות לפי אמונות שרוב האנשים לא מאמינים בהם. שונאים את הכפייה ואת הלקחנות. לא שונאים חרדים. ואני מקווה שמר לפיד אכן יגרום לכם להיות אנשים מועילים ולא טפילים. נראה לי שזה יוסיף לכם הרבה כבוד
    סגור
  • חרדי שעובד ותורם
    הכי קל להמשיך לשנוא 04/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תבדוק את הנתונים באמת ותגלה כי הרבה חרדים עובדים והרבה מהם תורמים למדינה ולחברה. רבים מהם תוכל למצוא בהתנדבות למערכות הצלה שונות ובתרומה וסיוע לגופי רווחה וסיוע וכן,להרבה מהם איכפת מהמדינה והאמירה כי התקציבים שהחרדים קיבלו גרמו להרעת המצב הכלכלי זוהי הסתה דמגוגית. בדבר אחד לפיד צודק יש הבדל באורח החיים וביישום של האמונה באל ובנקודה הזו צריך למצוא איזו נוסחה מאזנת.
    סגור
  • טקסט מאת אדם שוב. חרדי לשעבר
    שולה 04/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חלקכם יודעים שגדלתי במשפחה חרדית עם לא פחות מ-9 אחים ואחיות. גדלתי בעוני, בצפיפות, בלי טיפת פרטיות ועם תחושת מחסור מתמדת. ממרחק השנים אני חושב שיש לי את מלוא הלגיטימציה לומר בפה מלא: להביא ילדים לעולם כאשר אין לך איך לפרנס אותם בכבוד זה פשע. כך לא מגדלים ילדים. אבל, במדינה דמוקרטית אי אפשר לומר לאנשים כמה ילדים להביא לעולם. לכן, צודק Yair Lapid - יאיר לפיד כשהוא אומר לחרדים: אם בחרתם להביא כל כך הרבה ילדים, תדאגו לפרנס אותם. אם אתם חושבים שמישהו אחר צריך לעבוד ולהזיע כדי לפרנס אותם - טעות גדולה ובלתי נסבלת בידיכם. מנהיגי החרדים הולכים לפתרון הקל: מאשימים את לפיד בשנאת דת ודתיים. האמת הפוכה: אם לפיד יתמיד בדרכו ולא יתפשר הוא עוד ייזכר בספרי ההיסטוריה כמי שגאל את הציבור החרדי מעוני, מבורות, מהתבדלות ומסבל כלכלי. בימים האחרונים יצא לי לדבר עם לא מעט חרדים. רובם המכריע מתפללים להצלחתו של לפיד. הם לא יכולים לומר זאת בקול רם אבל הם מבינים היטב את מה שהמנהיגים שלהם רוצים שלא יבינו לעולם: שתורה ועבודה יכולים ורוצים לדור בכפיפה אחת. אני אישית אגב, ממש לא שוחט חרדים להנאתי לארוחת בוקר. יש לי יותר מפינה אחת חמה בלב למקום שבו גדלתי וגם ה-מ-ו-ן הערכה לחלק מהערכים שהצליחו להכניס לנשמתי - גם אם לעיתים זה נעשה בשיטות חינוך נוקשות ואלימות. אחיי החרדים, אתם חייבים להבין שלא נגדכם ולא נגד התורה אנחנו יוצאים. בעדכם, בעד ילדיכם, בעד ילדינו ובעד מדינה שבה נוכל לחיות זה לצד זה ולא זה על זה ועל חשבונו של זה. יום נפלא! (:
    סגור
  • הכי קל להמשיך לשנוא משני הצדדים
    ג 04/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני יודעת שיש חרדים שעובדים ואפילו עושים צבא. אבל סטטיסטית הם מיעוט. אני גם יודעת שהרבה חרדים מתנדבים, אבל סטטיסטית רובם עוזרים לחרדים אחרים ולא לחילונים. הלוואי והחילונים ידעו לעזור אחד לשני בקהילה כמו שחרדים יודעים. לא דיברתי על הרעת המצב הכלכלי, דיברתי על הסכומים שחרדים מקבלים מהמדינה מול חילונים. למשל הסכום שמקבל תלמיד ישיבה מול הסכום שמקבל סטודנט (=כלום) ומכיוון שאני מתבססת על עובדות זו אינה הסתה דמגוגית. אם הייתי רוצה לעשות הסתה דמגוגית הייתי מדברת על הפשקווילים שקוראים לנהגת אוטובוס זונה או פרוצה או ווטאבר, ומדברת על שורפי עיצי הזיתים של הערבים, אבל אני רוצה להאמין שהם מיעוט קיצוני ושעם רובכם אפשר לדבר בהגיון. זו אני - מדברת בהיגיון ומתבססת על עובדות
    סגור
  • למרות שתכעסו -כך בדיוק אמרו באירופה על יהודים
    קובי 04/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה בדיוק מה שאמרו בעבר באירופה על היהודים. הם שונים, הם לא כמונו, הם טפילים וחיים על חשבוננו. זה בדיוק מה שאמרו על היהודים אז. כפי שהם צדקו אז, כך צודקים מי שאומרים זאת היום על החרדים.
    סגור
  • להיפך
    שלומית 04/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז שנאו יהודים בעיקר בגלל שהם עבדו והצליחו ו"לקחו" את הכסף והעבודה ל"אזרחי המדינה" האמיתיים. להזכיר את השואה זו הדרך הכי נמוכה ודמגוגית שיש. אפשר לעשות וויכוח הגיוני שמתבסס על עובדות ולא על שטויות
    סגור