דעות

מאתגרים את חוקי העולם הישן בפרסום: שימוש בפרזנטור - איך עושים זאת נכון?

איש הפרסום ויועץ התקשורת אורי גנות בסדרת טורים שמבקשת לאתגר את חוקי העולם הישן בפרסום ולהגדיר את העולם החדש. מתחילים עם פרזנטורים
אורי גנות |  25
אורי גנות (צילום: יח"צ) (צילום יח"צ)
אחד מאבות המזון הבסיסיים ביותר של עולם הפרסום הישן הוא שימוש בפרזנטורים (ורצוי שיהיו כמה שיותר מפורסמים) כדי לקדם קמפיין/מוצר/חברה. פרזנטור מפורסם נחשב במשך שנים לקיצור דרך מצוין לליבו וכיסו של הצרכן.
נניח שהחלטתם להעלות לאוויר קמפיין עם פרזנטור. אתם עומדים להוציא סכום כסף לא מבוטל עבור מדיה, הפקה, עלויות ועמלת משרד הפרסום, ובנוסף לכל, עבור הפרזנטור עצמו שהעלויות שלו יכולות להגיע לפעמים עד למחצית מעלות הקמפיין כולו. האם יש דרך להעריך האם זה עדיין צעד נכון גם בעולם השיווק של ישראל 2014?
חלק גדול מהמוסכמות והקלישאות של עולם השיווק והפרסום הישן לא מחזיקות מים בעולם החדש. ברשותכם אני רוצה לעשות קצת סדר ולתת לכם כמה טיפים מקצועיים לשימוש נכון בפרזנטור בעולם התקשורת החדש.
במקרים מסויימים השימוש בפרזנטור יכול לקדם את הקמפיין/מוצר/חברה שלכם. במקרים אחרים זה לא רק בזבוז כסף נוראי אלא גם משהו שמחליש ומטשטש את המסר אותו אתם רוצים להעביר בסופו של יום לצרכן. בחרתי לבדוק את הסוגיה ע\"י בחינה של כמה דוגמאות, כולן מהשנים האחרונות, חלקן משחקות לפי הכללים של פעם, חלקן בחרו לשבור אותם לחלוטין.
לפניכם שני סרטונים עם אותה פרזנטורית: בר רפאלי. הראשון מצויין בעיני השני מפספס לחלוטין את מטרת הקמפיין
GO DADDY
דוגמה מצויינת לשימוש עכשווי בפרזנטורית. הנה הסיבות שמסבירות למה
1.הפרזנטורית רלוואנטית לסיפור ולא להיפך: גו-דאדי היא חברה עם הבטחה פרסומית כפולה. מצד אחד יש לה צד טכנולוגי מרובע וחכם מצד שני יש לה צד של עיצוב אתרים מלא בסקס אפיל. לכאורה שני הערכים הללו מתנגשים ולא יכולים להתקיים בהרמוניה באותו מותג אבל מטרת הפרסום היא להעביר את המסר שבגו-דאדי החיבור הזה דווקא עובד. הפתרון - חנון (שמייצג את הצד הטכנולוגי) מתנשק עם בר (שמייצגת את הסקס אפיל של החברה).
2.הסיפור והמסר באמת עוברים טוב יותר עם בר כפרזנטורית: אם היינו מחליפים את בר בבחורה יפה, אבל לא סלב מוכר בקנה המידה שלה, המסר עדיין היה עובר, אבל בצורה פחות מובהקת. למה? כי המסר וגם הקריאייטיב מבוססים כאן על הניגודיות שבין שני הצדדים של חברת גו-דאדי. השימוש בקונטראסט ובניגודיות העצומה שבין החנון לבחורה היפה הוא משל פשוט שמעביר את המסר הזה. בחורה יפה שמתנשקת עם חנון זה חיבור בין שני ניגודים אבל בר רפאלי שמתנשקת עם חנון זה חיבור בין שני ניגודים גדולים פי מיליון, ולכן מעביר את המסר בצורה יותר מובהקת ויותר ברורה. בר משרתת ומעבירה כאן מסר חד. יש לבר תפקיד שהוא הרבה יותר משמעותי מלהיות דוגמנית יפה ומפורסמת וזהו בדיוק ערכו של פרנטור בעולם החדש. היא חלק מסיפור גדול וחשוב יותר של מותג עם מוצר בעל שני ערכים שכביכול אמורים להתנגש, אבל בפועל הם חיים בהרמוניה מושלמת זה לצד זה.
3.למרות שבר היא כביכול הגיבורה הראשית וזו שמקבלת את מירב תשומת הלב לאורך כל הפרסומת היא לא באמת הגיבורה. הגיבורה היא חברת גו-דאדי. החוק הכי ישן בעולם הפרסום הוא שהפרזנטור - גיבור התרבות והסלב נותן למותג את ההצדקה לקיומו. בלעדיו למותג אין זכות קיומית. שימו לב שהחוק הזה נשבר כאן לחלוטין. בר בסה\"כ מעבירה כאן מסר.
4. לא נוצרה כאן שום תלות בין בר ובין חברת גו-דאדי. הם יכולים מחר לעלות עם סרט אחר שמעביר את המסר שלהם בצורה אחרת עם או בלי בר. בר נתנה שירות לגו-דאדי ולא להיפך.
5. בניגוד למה שמקובל הרבה פעמים במחוזותינו (ולמה שכ\"כ מייצג את העולם הישן) קודם כל חשבו על קונספט, ורק אח\"כ חשבו שכדאי אולי לשלב בו את בר כפרזנטורית ולא להיפך.
6. אחד החוקים המובהקים ביותר של העולם הישן שנשברים כאן הוא שהפרזנטור חייב לפרסם קטגוריה שמתאימה לו, ולהתנהג בדיוק כפי שהיינו מצפים ממנו (דוגמנית צריכה להיות יפה ולהסתובב עם אנשים יפים, רופא שיניים חייב להמליץ על מוצר לשיניים וכו...) בעולם הישן היה מקובל שסלב תורם למותג אך ורק את מעמדו החברתי הרם או את עולם התוכן המיידי והברור שלו, ולא שום דבר מעבר לכך. השימוש שנעשה כאן בבר הוא מפתיע ומאוד מאוד לא שגרתי. בר עושה בפרסומת את הדבר האחרון שאתה מצפה שהיא תעשה ולכן הפרסומת מייצרת בולטות וזכירות גבוהים במיוחד.
7. בשורה התחתונה, העלות של בר מצדיקה את עצמה בגדול כאן, גם כשבוחנים את הפרסום תחת פילטר האפקטיביות של העולם החדש.
CAROLINA LEMKE
דוגמה לשימוש לא נכון בפרזנטורית המבוסס כולו על חוקי המשחק הישנים. הנה הסיבות שמסבירות למה
1. חוסר רלוואנטיות מוחלט של הפרזנטורית לסיפור. האמת שאין כאן בעצם קונספט או סיפור (בר רפאלי עושה ריקוד מוזר מחופשת לארנב. זה לא ממש עלילה, ובטח שלא קונספט שבונה מותג) וחבל שכך מכיוון שקרולינה למקה הוא בהחלט מותג עם סיפור ייחודי. החברה מנסה להעניק לצרכן מותג אופנתי במחיר נמוך במאות אחוזים מהמקובל בקטגוריה. מה הקשר בין בר מחופשת לארנב מצולמת בשחור לבן לבין משקפי הראיה של קרולינה? הקשר הוא שבעולם החוקים הישנים פרזנטור מאוד מפורסם הוא משהו שיכול לחיות ללא סיפור מותג וללא עלילה.
2. הגיבורה היחידה בכל הפרסומת הזו היא בר רפאלי. בגלל ש\"העלילה\" שבפרסומת לא קשורה לסיפור המותג בשום צורה שהיא, הגיבורה היחידה של הפרסומת היא בר. קרולינה למקה כמותג הוא הדבר האחרון שנשאר בראשו של הצופה אחרי שהוא ראה את הפרסומת. לא רק שהמותג כאן הוא לא הגיבור, הוא אפילו לא דמות משנית. זה שבר לובשת את המשקפיים של קרולינה לאורך כל הסרטון תורם ורלוואנטי למותג בדיוק כמו תחפושת אוזני הארנב שהיא לובשת...
3. נוצרה כאן תלות מוחלטת בין המותג לבין בר. מאחר שהמסר היחיד שהמותג בחר להעביר זה שלקחנו את בר כפרזנטורית, זה הנכס היחיד שהוא מרוויח. למעשה אין כאן שום בניית מותג אלא רק שימוש חלול בפרזנטורית. תחשבו אגב כמנהלי שיווק האם אתם מעדיפים לעשות משא ומתן כספי עם פרזנטור שאתם תלויים בו, או עם פרזנטור שאתם לא באמת תלויים בו. ברור שיש לכך השלכות כספיות...
4. כפי שקורה בדרך כלל במחוזותינו וכפי שמקובל בעולם החוקים הישן עושה רושם שקודם כל החליטו שלוקחים את בר כפרזנטורית ורק אח\"כ חשבו מה לעשות (או במקרה הזה מה לא לעשות איתה).
5. השימוש בבר הכי לא מפתיע, הכי צפוי, הכי שגרתי, והכי משעמם שרק יכול להיות: אנחנו מותג שמחפש לגיטימציה ואתם קהל הצרכנים תתנו לנו את הלגיטימציה שאנחנו מחפשים כי דוגמנית בקנה מידה של בר היא הפרזנטורית שלנו.(סממן מובהק לפרסום של העולם הישן ...) - חברים, אנחנו ב-2014 וזה פשוט כבר לא עובד ככה. מותג (גם מותג אופנה) צריך תוכן אם הוא רוצה לשרוד. (זה אגב אחד הכללים הכי בסיסיים של העולם החדש).
6. בשורה התחתונה: העלות של בר כפרזנטורית חד משמעית לא מצדיקה את עצמה במקרה הזה. בואו נחשוב רגע על החלופה: סרט פרסומת בלי בר, עם קונספט שבאמת מספר את סיפור המותג הייחודי, שנמצא באויר הרבה יותר זמן כחלופה לעלויות של בר. מה דעתכם?
הנה שתי דוגמאות נוספות לסרטי פרזנטורים. הראשונה מצויינת השניה הרבה פחות
HONDA: דוגמה נהדרת לשימוש נכון בפרזנטור. הנה הסיבות
1. רלוואנטיות: במונחי החוקים של העולם הישן ברוס וויליס הוא הדמות הכי לא רלוואנטית בעולם כפרזנטור שאמור לייצג בטיחות, אבל כל הקונספט נשען על הנקודה שדוקא ברוס וויליס כוכב סרטי האקשן שמרסק בסרט ממוצע עשרות מכוניות יהיה הפרזנטור של הונדה בכל מה שקשור לבטיחות. מכיון שהקונספט היה בואו נביא את האיש הכי רחוק מבטיחות כדי לדבר על בטיחות, השימוש בברוס הוא הכי רלוואנטי בעולם. כך בדיוק עובדים חלק מהפרזנטורים של העולם החדש...
2. למרות שברוס מקבל 100 אחוז מזמן המסך של הפרסומת ולמרות שעל פניו הוא גם הגיבור של הפרסומת, הגיבורה האמיתית כאן היא הונדה שהעזה לקחת גיבור תרבות בסדר גודל של ברוס וויליס, להוציא אותו לחלוטין מעולם התוכן שבו אנו רגילים לראות אותו, ולהכניס אותו לעולם תוכן שמתאים לה כחברה שרוצה להעביר מסר. ברוס וויליס משרת כאן את הונדה ואת סיפור המותג שלה ולא להיפך. שורה תחתונה: לא נוצרו כאן שום יחסי תלות בין החברה לבין הפרזנטור. (וזהו חוק נוסף של העולם הישן שנשבר)
3. מקוריות: השימוש בברוס וויליס בהקשר של הסרטון הספציפי הזה הוא מקורי, מפתיע, מעורר עניין זכיר ומצחיק. האהדה והזכירות של הפרסומת יהיו כמובן בהתאם.
4. בשורה התחתונה העלות הגבוה של ברוס וויליס ללא ספק מצדיקה את עצמה במקרה הזה.
תכשיטי רויאלטי: דוגמה לשימוש לא מוצלח בפרזנטורית. שימו לב שהפרסומת עומדת בכל כללי העולם הישן
1. רלוואנטיות: יש רלוואנטיות אבל מהסוג הישן והכי שטחי שיכול להיות. מירי בוהדנה, דוגמנית מפורסמת - רויאלטי, חברת תכשיטים. דוגמנית שלובשת תכשיטים. ברור שיש קשר בין השניים אבל זה הקשר ג\'נרי חלול וחסר כל מסר אמיתי.
2. תלות מוחלטת בין החברה לפרזנטורית. היות שלא משתמשים כאן במירי להעברת מסר מטעם המותג או כדי לספר סיפור מעניין כל מה שנשאר זו המשוואה הפשוטה: תכשיטי רויאלטי שווה מירי בוהדנה. אנחנו חברת רויאלטי לקחנו את מירי בוהדנה המפורסמת כדי שתייצג אותנו. היות שאין כאן ערך מוסף מעבר לכך הנכס היחיד של רויאלטי הוא מירי.
3. מקוריות: דוגמנית שלובשת תכשיטים זה הקשר צפוי, משעמם, בנאלי, ולא מקורי.
4. בשורה התחתונה: השימוש במירי כאן הוא מיותר כאן לגמרי. תחשבו רגע על האלטרנטיבה: אסטרטגיה אמיתית שתבדל את רויאלטי בתוך הקטגוריה בה היא פועלת, קריאייטיב מבדל ללא פרזנטור שישרת את האסטרטגיה הזו, וסרט פרסומת בלי מירי, שיעלה לאויר ליותר זמן כחלופה לעלויות של מירי. חוקי העולם הישן מול האלטרנטיבה של העולם החדש. מה עדיף לדעתכם?
הלוטוגוצים של הלוטו - דוגמה מעולה לשימוש בפרזנטורים. שימו לב שכל חוקי העולם הישן נשברים כאן
1. רלואנטיות. הפרזנטורים כאן הכי רלוואנטים בעולם. משרד הפרסום שלא חיפש קיצורי דרך שטחיים, בחר באמת לשבת, לחשוב ולטרוח קודם כל על תובנות ועל אסטרטגיות שיכולות להתאים לעולם התוכן של הגרלת הלוטו, ורק לאחר מכן להתאים לזה פרזנטורים שניבנו במיוחד עבור המשימה.
התובנה שהם מצאו מאוד מאוד נכונה: הרבה פעמים החיים מאלצים אותנו לעמוד קצת חסרי ישע מול מגוון טיפוסים מעצבנים שיודעים שאנחנו תלויים בהם מבחינה כלכלית ולכן מרשים לעצמם להתנהג בנבזות (מנהל בנק שחצן, בוס מתעלל וכו...). אדם שזוכה בלוטו, מוצא את עצמו לראשונה בחייו חופשי לחלוטין מכל אותם אילוצים כלכליים שמכריחים אותו להבליג לכל אותם טיפוסים נאלחים. הלוטוגוצים (אותם כדורי מספרים חביבים המככבים בכל סדרת פרסומות הלוטו) הם דימוי מדליק ומדויק לרגע הזה בוא אתה יכול ללכת למנהל הבנק/ לבוס שלך שלך ולהחזיר לו על כל מה שהוא עשה לך כשהיית תלוי בו כלכלית. כנ\"ל לגבי כל שאר הטיפוסים הנאלחים המופיעים בסדרת הפרסומות המצויינת הזו.
2. תתפלאו לשמוע אבל למרות שיש כאן סדרת פרסומות ארוכה ומתמשכת הבנויה כולה על הלוטוגוצים אין כאן תלות בפרזנטורים. תאורטית הלוטו יכול להחליט מחר שהוא מחליף כיוון קראטיבי ולא משתמש יותר בדמויות הלוטוגוצים אבל נשאר באותה אסטרטגיה: תן ללוטו לשחרר אותך מהאנשים המגעילים ששולטים לך בחיים, רק כי אתה תלוי בהם כלכלית. זה מה שקורה כשיש אסטרטגיה מוצקה מאחורי מותג - הכוח נשאר בידיים של המותג ומנהל השיווק, ולא עובר לידיים של אף אחד אחר.
3. מקוריות: מאוד מאוד מקורי. ככה זה כשקודם כל חושבים על קונספט ורק אח\"כ בונים דמויות של פרזנטורים שנתפרו במדוייק עבור צרכי המותג במקום להתפתות ולקחת פרזנטור \"מוכן\" רק כי הוא מפורסם וכי מישהו התעצל לעשות עבודה רצינית.
4. בניית מותג: דמויות הפרזנטורים כאן בונות מותג ומשרתות אסטרטגיה. מעבר לכך יש להן אופי, עולם תוכן ייחודי, שפת ג\'בריש מדליקה, ויש אפילו סרטי פספוסים שלהן. נעשתה כאן עבודה מעמיקה, רצינית ומקצועית. אני מבטיח לכם שאם תראו ברצף את כל סרטי הפרסומת של הלוטו מאז יום היווסדו תיווכחו שקמפיין הלוטוגוצים עשה עבודה יותר טובה, יותר זכירה ויותר משמעותית מבחינת בניית מותג מכל קמפיין אחר שנעשה ללוטו עד היום. שאפו!
לסיכום: פרזנטור מפורסם הוא אף פעם לא תחליף לאסטרטגיה
- מותג של העולם החדש יקח פרזנטור רק אחרי שגיבש אסטרטגיה וקריאייטיב, והגיע למסקנה שיש לפרזנטור בכלל מה לתרום לו (ובניגוד למה שמקובל בארץ, זה נכון שבעתיים דוקא בקטגוריות האופנה, ובכל מה שקשור ללייפסטייל).
- בעולם החדש פרזנטור מפורסם ונחשק ככל שיהיה הוא בשום פנים ואופן לא תחליף לאסטרטגיה, לסיפור מותג, או לקריאייטיב. כשאחד משלושת אלו חסר או לא מספיק טוב הפרזנטור הופך להיות חזות הכל, וזו תעודת עניות - שיווקית למותג.
- מותגי העולם החדש צריכים לשאוף תמיד (בניגוד גמור לדעה הרווחת בישראל) להשאר חופשיים עד כמה שניתן ולא תלויים בפרזנטור כלשהו. פרזנטורים יכולים לבוא וללכת, אסטרטגית המותג היא זו שצריכה להשאר.
- שימוש בפרזנטור היא בהחלט אופציה גם בעולם החדש אבל בתנאי שהשימוש בפרזנטור הוא לא פחות ממבריק! זכרו שהחלופה לעולם תהיה המרה של העלות הגבוה של הפרזנטור, ליותר מדיה ויותר זמן אויר עבור הקמפיין.
- קהל הצרכנים של העולם החדש מחפש הקשרים יותר אינטליגנטים, מקוריים ומפתיעים מאשר שימוש בפרזנטור רק כי הוא מתאים לכאורה לקטגוריה אותה הוא מפרסם. (מנפח שרירים לחדר כושר דוגמנית לבושם וכו...) ברור שהבסיס לפרסום עם פרזנטור הוא התאמה לקטגוריה אבל ההבדל הוא שבעולם החדש זה רק הבסיס. בשום פנים ואופן לא המהות עצמה.
-בעולם החדש החלופה לרוב הקמפיינים (גם בחו\"ל ובטח שבישראל) עם פרזנטור, היא קמפיינים טובים יותר ללא פרזנטור. אל תפחדו מהחלופה הזו. קמפיין ג\'נרי ומטופש עם פרזנטור הרבה יותר מסוכן למותג שלכם מאשר קמפיין מקורי וחכם ללא פרזנטור.
- אל תסתנוורו לעולם מזה שמנסים למכור לכם שיש כרגע כמה פרזנטורים \"חמים\" שקשורים לעולם התוכן של המותג שלכם. מותגי העולם החדש יכולים לחיות מצויין גם בלי פרזנטור ואפילו במבחן ההיסטוריה (אתם מוזמנים לבדוק את זה) ת\'כלס כמעט ואין מותגים ישראלים שבאמת בנו את ה-DNA שלהם בצורה אמיתית ולא מאולצת ע\"י פרזנטור. (אני עומד מאחורי האמירה הזו במיוחד כשמדובר בקמפיינים של אופנה ש\"בנו\" את עצמם ע\"י זה שפרזנטור/ית כזה או אחר הסכימו ללבוש את הבגדים שלהם). גם אם דוגמנית -על תקבל מיליונים כדי שבסה\"כ תלבש בגדים מסוימים, זה עדיין לא אומר כלום על המותג שהיא \"בונה\". פרזנטור הוא לא קולב וחלק ממותגי האופנה הכי חכמים, הכי גדולים והכי מענינים בעולם בעבר ובהווה - בנטון, דיזל - כמעט ולא, או בכלל לא משתמשים בפרנטרים בצורה חלולה וריקנית כפי שהיה מקובל בעולם הישן. זיכרו, אם אין קונספט ואין אסטרטגיה אז אין כלום, ושום פרזנטור לא יעזור במקרה כזה. אם יש קונספט ויש אסטרטגיה, יש הכל, עם או בלי פרזנטור.
- הנקודה האחרונה לא שייכת לשיווק או לפרסום, היא שייכת לערכים. כאבא ל-4 ילדים הייתי שמח אם רגע לפני שאתם מאשרים ליהוק נוסף ולא רלוואנטי של פליטת ראליטי ליגה ד\' עבור משחת השיניים שלכם, שתעצרו רגע ותחשבו על זה שהמסר שאתם מעבירים לקהל הצעיר הוא בעצם שאם אתה מפורסם אתה יכול להיות טיפש, שחצן, ולא רלוואנטי ועדיין תרוויח הרבה כסף, ותהפוך לגיבור תרבות. ומכאן שהדבר היחיד החשוב בחיים זה להתפרסם, וכל הדרכים כשרות לכך. אני מאחל לי ולכם קמפיינים מבריקים בהמשך הדרך. בהצלחה לכולנו!
הכותב הוא מנכ\"ל ובעלים של סוכנות פרסום עצמאית, יועץ תקשורת, ומרצה לארגונים וחברות
תגובות לכתבה(25):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    משהו
    מישהו 08/2014/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברים וחברות, היום אתם מטנפים כאן על אורי, מחר יטנפו כאן עליכם. מספיק עם התגובות המרושעות. מה עובר עליכם? זה בן אדם עם אישה וילדים וחברים והורים ואחים. תתאפקו. תקחו אוויר. תזכרו שיש קארמה בעולם ואגב, אני לא מכיר את אורי ומעולם לא עבדתי איתו. (בלי קשר ניתוח מאוד מעניין ונכון).
    סגור
  • 22.
    קבל טיפ של אלופים - בעולם החדש כתוב מה כן (ל"ת)
    עובד 08/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    ענף פרסום חדש
    אני 08/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברים צוק איתן מאחורינו ואיתו גם״אחדות העם״ הכל כך יפה ומרגשת שתקפה אותנו. אולי מספיק לטנף, לקטול ולבטל? כתב כאן אורי שזכויות רבות לו בענף. כנראה גם חובות כי מי שלא עושה לא טועה. אהבתם? ספרו לחבריכם. לא אהבתם? סתמו, או כתבו ביקורת בונה. יש לי חלום. בואו נשנה את הטון והסטייל של השיחה. מה יש לכם?
    סגור
  • 20.
    ניתוח נכון ומדוייק -
    שי מל 08/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זה משנה ארוך או קצר? בתור מישהו ששונא פרזנטורים ומעולם לא בחר (כמובן שהיו הנחתות של הלקוחות) - העיקר השורה התחתונה והוא צודק, לא יודעים לבחור פה פרזנטורים.
    סגור
  • 19.
    ארוך, שטחי ומיושן
    אחי 08/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איש קריאייטיב בינוני, מנהל לקוחות כושל, מפיל משרדים סדרתי ומנכ"ל של עצמו בקושי. וזה בקטע של לפרגן מאוד! יפה שהו מנסה ללמוד, למרות הקצב האיטי וההבנה הכושלת אוהבים אותך החברים מ.....
    סגור
  • טען עוד
  • 18.
    יפה רהוט ואינטלגנטי (ל"ת)
    אמיר 08/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    כתבה מאוד מאוד מעניינת. לייק. (ל"ת)
    היידי 08/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    אחלה טור מאחלה בנאדם
    כשמקנאים - מטנפים 08/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלי קשר לעולם ישן/חדש - מעניין לקרוא. יאללה - מחכים לעוד טורים!
    סגור
  • הוא אחלה בנאדם כמו שחומוס אחלה הוא אחלה
    אחלה 08/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ליצן בינוני
    סגור
  • 15.
    שורטי (ל"ת)
    קצר.... 08/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    העולם החדש של אורי מדהים
    מושון 08/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזל שהתעוררת לעולם החדש. הדבר החדש היחיד בסיפור הזה, שהפנמת מה זה שימוש נכון בפרזנטור ומה לא. כנראה זה חדש לך. למרות שהבחינה היא ברמת המיקרו ולקמפיין הבודד ואיזה מסתכל ת על היבטים רחבים יותר כנדרש מאיש תקשורת ושיווק. נ.ב. תבדוק את ה"אינטרנט" זה עולם חדש בקטע של וואג' תחתוך.....
    סגור
  • 13.
    מנכ"ל ובעלים - רוצה לומר: פרילאנס יושב בבית
    אליעזר טוב-לב 08/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי ששרף את עצמו כמעט בכל הענף התיישב ב"ענבר מרחב ניסן" לקדנציה קצרצרה, וכשגם הם קלטו את הבלוף הפך ל"מנכ"ל ובעלים".
    סגור
  • 12.
    ב"עולם החדש" לא קוראים טקסטים ארוכים
    פיהוקי 08/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד מומחה מטעם עצמו ל"עולם החדש". ג'יזס, תפסיקו לחזור על עצמכם
    סגור
  • 11.
    ארוך וקולע
    אורן מאיר 08/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארוך וקולע
    סגור
  • 10.
    מאמר יפה ומעניין (ל"ת)
    עדי 08/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    לדוגמה הפועלים מבזבזים כספי ציבור על ארז טל (ל"ת)
    לדעתי פרזנטור = בלוף 08/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    עולם חדש
    עולם ישן 08/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואוו. עכשיו הבנתי. בעולם החדש צריך אסטרטגיה וקונספט... ורק אז לבחור פרזנטור! ואללה. איך לא חשבו על זה קודם. אולי כי בעולם הישן אנשים כמו אורי היו סתם אנשי קריאייטיב ובעולם החדש הם מנכ"לים עצמאיים ויועצים. אולי מזל שהארת את עיננו אדון גנות
    סגור
  • 7.
    איש הפרסום ויועץ התקשורת?!?!?!
    אחד שעבד איתו... 08/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עבר יותר מחצי ממשרדי הפרסום בארץ, ומכולם פוטר!!!! לא הייתי נותן לו לייעץ למכולת של יעקב בשינקין....
    סגור
  • 6.
    הוא מפוטר סדרתי (ל"ת)
    עוד ״יועץ״ בשקל 08/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    לפתוח חזית עם חברים שלך מהענף (ל"ת)
    זה חוק ישן או חדש? 08/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ויש לו הרבה "חברים" מהענף
    יש ויש 08/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי ש"מצליח" להחזיק חצי שנה בכל משרד ולדלג לבא-בתור (לפעמים כמנהל לקוחות), יש לו הרבה "חברים".
    סגור
  • 4.
    זה טוב אבל זה ארוך (ל"ת)
    לאללללה :( 08/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    פרזנטורים אמיתיים או סלב לרגע..
    איציק 08/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מסכים איתך כי עולם הפרסום והמציאות בכלל עברו סוג של זילות נוראית בעשור האחרון. במקום שפרזנטור ייבחר על סמך התאמתו למותג והערכים המוספים שהוא מסוגל לייצר עבורו, הולכים על הסוג הכי נמוך של פליט ריאליטי כלשהי שמחר כבר יישכח ומחרתיים ייתכן ואף יגרום נזק לחברה בשל התנהלות כזו או אחרת וכבר היו מקרים. אין ספק שעולם הפרסום לוקה ביהירות ובהקשבה יתרה ללקוח במקום להוביל את הלקוח למקופ איכותי מקצועי ואפקטיבי ליצירת פרסום בעל זכירות ונוכחות.
    סגור
  • 2.
    חיים איציקוביץ 08/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל האמת על הפרזנטורים יוצאת סוף סוף לאור
    סגור
  • 1.
    אתה בעצמך דגלת בשילוב כושל של פרזנטורים
    שטות 08/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מאיפה הידע פתאום לבוא ולהגיד מי צדק ומי טעה? ואתה טועה בהנחה שלך שקרולינה למקה טעו, כי החברה צמחה ברמה מטורפת בעקבות השימוש בבר רפאלי כפרזנטורית. כך שהנחת היסוד שלך כי הפרסומת או השימוש בפרזנטורית כשלו היא שגויה מן היסוד.
    סגור