דעות

טור תגובה לעטרה בילר: "פרסומת קרולינה למקה סוללת דרך לצריכת זנות"

מנהלת המכון למאבק בזנות בתגובה לעטרה בילר על פרסומת קרולינה למקה. "לא יודעת אם עטרה ביקרה במועדון חשפנות אבל המציאות שם אכזרית"
עידית הראל שמש (צילום יח"צ)
דבריה של עטרה בילר בגנות \"הפמיניסטיות\" מסיתה ופוגענית. כפי שעטרה מביעה את מחאתה על הקריאות להורדת הפרסומת, כך גם ראוי שישמע הקול ההפוך. זו הפריבילגיה שמעניקה לנו הדמוקרטיה ומימוש הזכות הזו, לא הופכת אותנו למתלהמות, מתנפלות או נרגנות.
זאת ועוד ההתייחסות הפוגענית \"לפמיניסטיות\", גובלת בהסתה, מאחר ונאמרת בנימה רווית שנאה. פמיניזם עוסק בשוויון הזדמנויות לנשים ובקידום מעמדן, שתי מטרות שאני בטוחה שעטרה וכל הציבור כולו נהנים מהם בתחומי חיים רבים מאוד. האם עטרה אינה מאמינה בערכים אלו?! האם יש בקרבנו א/נשים שאינם פמיניסטים?!
אותן \"פמיניסטיות\" הן נשים (וגם גברים) המקדישים את חייהם לקידום נשים מוחלשות, פגועות ומנוצלות. כשאנחנו מטפלות ומשקמות נשים, תמיד בתקציבים מינימליים, מקדישות את חיינו וחיי משפחותינו - זה בסדר, יש מי שעושה את \"העבודה\", אבל אם אנחנו רואות שהמאמצים הרבים אותם השגנו ביזע ובדמעות, נמעכים באבחה על ידי פרסומות כמו הפרסומת של חברת המשקפים המדוברת, ומוחות על כך, אז אנחנו הופכות למתלהמות ומתנפלות?!
ולעצם העניין, עטרה כותבת: \"במקרה הזה הזרם הפמיניסטי מדכא חופש ולא מקדם אותו. איך אפשר בכלל לחשוב שריקוד המוט של בר רפאלי העצמאית והדעתנית קשור בכלל להחפצת גוף האשה כאובייקט מיני מנוצל?\"
אני לא יודעת אם אי פעם עטרה ביקרה במועדון חשפנות, אבל המציאות שם קשה ואכזרית. הריקוד על העמוד הוא רק \"תפאורה\". הנשים שם נדרשות לשבת על ברכי הלקוחות ולבצע לאפ דנסינג שמשמעותו להתחכך באיבר מינו של הגבר כאשר הוא רשאי לגעת בכל הגוף חוץ מבואגינה. הוא נוגע בחזה, בישבן בירכיים, איפה שירצה. כל זה נמשך שתי דקות תמורת עשרים שקלים.
בשביל לראות את ה\"הכסף הגדול\" שהבטיחו לה, היא צריכה לשבת על עשרות גברים. מציעה לכל אחד/ת לנסות לדמיין את עצמה/ו בסיטואציה כזו.
זאת ועוד, הן מבצעות מין אוראלי וישנם מקומות שמתקיימים אקטים מלאים. תגידו: \"היא סטודנטית שבחרה בזה\", אבל זו לא המציאות, 90% מהנשים שנשאבות לזנות חוו התעללות מינית בילדותן. בשביל לשרוד את הפלישה הקשה הזו לגוף נשים בזנות במועדוני חשפנות מפעילות מנגנונים דיסוציאטיביים (ניתוק) שהורסים את נפשן ומקרבים את השימוש בסמים.
העובדה שריקוד על מוט הפך לענף ספורט, אינה קשורה לדיון כי מה שחשוב הוא הקונטקסט הכללי. הפרסומת לא מציגה את הדוגמנית בבגד גוף בסטודיו כשחברותיה לאימון מביטות בה מזיעה על העמוד, הסיטואציה היא ריקוד ארוטי לעיניו של גבר. זו סצנת מועדון חשפנות, שסוללת את התודעה הציבורית לצריכת זנות.
החופש שאותי מעניין הוא לא החופש של צרכני הזנות, אלא החופש של הנערים, הנערות, הנשים והגברים הלכודים בזנות. לא מגיע להם להיות שם. פרסומת כזו מניחה עוד לבנה בחומת הלגיטימיות של צריכת זנות, מה שישאיר את הנשים בגיהינום שהן נתונות בו.
הכותבת עידית הראל שמש היא מנהלת מכון תודעה - למאבק בתופעת הזנות, יוזמת מכתב המחאה החתום על ידי ארגונים לזכויות אדם להסרת הפרסומת
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    בר...ברת מיותרת (ל"ת)
    אלי 10/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    כל זה מפרסומת?
    הלכת רחוק. 09/2014/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רחוק מדי. ואם את חושבת שפרסומתאחת תהרוס את חינוך ילדייך אז: א. אין לך בכלל אמון בהם. ב. כדאי שתפסיקי לנסות לחנך, כי זה לא ממש מחזיק מים.
    סגור
  • 4.
    העמוד בסדר, הסוף שובניסטי
    KO 09/2014/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בר רוקדת על עמוד זה בסדר, הדוגמא של מועדון חשפנות אפשר לכתוב על הרבה דברים (חשפניות משתמשות בליפסטיק ושמלת מיני, אז בו לא נראה גם את זה), הבעיה היא בפואנטה של הסירטון, אם היו עושים בחורה מכוערת ניחה, אבל הבחורה אולי שמנמנה אבל בהחלט נאה. ולכן העיניין כאן הוא לא פמיניזם, העיניין הוא שרזה = יפה ושמנמן = מכוער (הבחורה שמנמנה, לא דבה)
    סגור
  • 3.
    באה לברך ויצאה מקללת
    יואב 09/2014/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הקשר לזנות? זאת הבעיה של הפרסומת העלובה הזאת? זאת פרסומת שלועגת לנשים שמנות, פרסומת שמציגה אותן כפגומות, ככאלה שרק עיוורים יכולים להמשך אליהן. זאת פרסומת שתגרום לבת שלכם לפתח אנורקסיה, זאת פרסומת שגורמת לאשה שלכם או לאחותכם להסתובב עם דמוי עצמי נמוך. אז באמת לא צריך למתוח את זה עד לעידוד לזנות, זה לא שם וזה מסיט את הדיון למקום לא נכון. חבל שיש מפרסמים שמאשרים כזאת פרסומת עצוב שבתעשיה שלנו יש עדיין משרדים שמעזים לעלות כזה דבר, מקווה שכל מי שעובדת שם מתביישת שזה מה שיצא מהמשרד הזה.
    סגור
  • 2.
    סליחה, איך הגענו לזנות? ומאבק בזנות?
    את מקשיבה לעצמך? 09/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הריקוד באיזו פרסומת מעפנה של של כמה שניות מעודד זנות? זה נשמע מגוחך ומופרך. המאבק בזנות הוא ראוי שלעצמו אבל לא צריך לקפוץ על כל סצינה בפרסומת כדי לקבל חשיפה. המאבק הראוי הופך למופע יח"צ מטופש שמוציא גם את מובילות המאבק כצדקניות ומוסרניות.
    סגור
  • מה הקשר לזנות ? טוב ששאלת,
    n 09/2014/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוקיי. חשפנות זוהי תעשיית מין. כמו זנות. תעשיית מין היא אלימה, משפילה ויותר חשוב, הבסיס של התעשייה הוא התעללות. וכדאי לתמוך במאבק בזנות לאור מה שקורה בעולם, והיות כל אישה בסכנה יומיומית רק מגלל שהיא אישה. זה לא צדקנות זוהי הכרה שהמציאות של היום לא בסדר בקטע הזה
    סגור
  • 1.
    בלי דמגוגיה, הפרסומת פשוט צוחקת על נשים שמנות (ל"ת)
    וזהו 09/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גם וגם וגם וגם
    G 09/2014/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מחפיצה נשים, לועגת לשמנות ובכלל קריאייטיב מיושן להחריד ובימוי נורא.
    סגור