דעות

גדי סוקניק: "מדיניות השיסוי של ההנהגה הפוליטית חלחלה לשידורים"

גדי סוקניק מתקשה להירגע מתקיפת אברמוביץ' אמש - הוא מאשים את רה"מ, את מקורביו אבל גם את המנהלים והעורכים של מערכות החדשות. על תקיפת אברמוביץ' אומר סוקניק: "עיתונאי שאינו שופר ישקול 10 פעמים כל מילת ביקורת"   
גדי סוקניק |  20
גדי סוקניק (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של גדי סוקניק)
אל דאגה. הגרוע מכל עוד לפנינו. לא צריך להיות נביא זעם כדי להבין שהתקיפה של אמנון אברמוביץ' היא רק עוד שלב בהצלחתם של ראש הממשלה ומקורביו לדכא עוד את העיתונות החופשית בישראל בדרך להישרדות פוליטית. ברור שאת האספסוף המוסת לא מעניינים קורות החיים של אמנון. לא אומץ ליבו ולא תרומת האיברים שלו לביטחונם.
סביר גם שהם לא שמעו על מקרתיזם ועל ציד-אדם שמוכתב מלמעלה על ידי תועמלנים היסטריים.  אבל כבר יש להם, לתומכי המנהיג הדגול, דם בעיניים, ויש מי שדואג שכך זה יימשך. לטובת האומה כמובן, לא למען מטרות אישיות, חלילה. וזה יסלים עוד. כי כשהשוטרים עסוקים בחיפוש מסיכות קורונה, לך תצפה מהם לשמור על עיתונאים. אבל - באווירת שיסוי, הסתה, פילוג והפחדה אין חסינים -כולם חשופים לה. מה שבטוח - האלימות תעשה את שלה.
עיתונאי שאינו שופר מסומן של השלטון יחשוב עשר פעמים לפני שייצא לסקר מקרוב הפגנת תמיכה בשליט הדגול. ישקול עוד עשר פעמים כל מילת ביקורת. צרורות מעל הראש אינם יעילים למעט בדבר אחד: הם גורמים לך, אינסטינקטיבית, לרדת לשוחה ולהוריד את הראש עד שהסכנה אולי תחלוף. וזה קורה- ויקרה. כל דיווח תקשורתי יישקל שוב. ושוב. ואולי שוב. כל מידע ירוכך בשל החשש ממתקפת נגד אלימה. 
 
קראו עוד ב-ice
מי שאחראים גם הם למצב הם המנהלים והעורכים של מרבית מערכות החדשות המשפיעות עלינו. שם יש באחרונה סחף כללי. כשם שחזירי הבר משתלטים על ההר בחיפה כך הקרנפים ומלחכי הפינכה פושטים על האולפנים. מדיניות השיסוי העקבית של ההנהגה הפוליטית חילחלה היטב לשידורים. כלי תקשורת מובילים נגררים יותר ויותר לחלוקת השמאל/ימין של נתניהו וסביבתו, בדיוק כשם שמרבית אזרחי המדינה מאמצים, כמעט באילוץ, את הפלגנות הזו.  שרידי האובייקטיביות העיתונאית נעלמים במהירות ועוד ועוד כתבים ופרשנים יוצאים מן הארון הפוליטי ומייצגים עמדות מפלגתיות במקום, או לצד, העובדות והפרשנות "הנקייה".
כאשר פרשנים וכתבים נושאים תווית פוליטית באולפן הם מאלצים, באופן טבעי, את עמיתיהם, להציג עמדות קיצוניות מנגד. התוצאה מביכה לצפייה או להאזנה. מי שאחראים למצב החדש - שבו עוד ועוד דוברים ומגישים מייצגים בהתלהבות עמדות פוליטיות - הם המנהלים והעורכים של כלי התקשורת החדשותיים. חלקם מונו לשם כך מראש אבל אחרים פשוט נגררו לפינה החשוכה הזו בהדרגה, מרצונם או לא. כך או כך, האחריות עליהם. מיום ליום האזרח הישראלי נאלץ לסנן יותר ויותר מידע, שמגיע אליו מיותר ויותר מגישים וכתבים, על פי הזיהוי הפוליטי החדש-ישן שלהם.
זה מרגיז, מעייף ובעיקר משרת את השלטון: אווירת חשדנות הדדית, אי אמון וייאוש מאפשרת לבלוב של כל קונספירציה ושתילה קלה של מידע נגדי מול כל חשיפה. אם בכלל יש חשיפות. לכל זה תורם כמובן השפל הכלכלי בו שרויים רוב רובם של כלי התקשורת. לעיתונאים אין הרבה ברירות, אין רצון להתמודד עם המציאות העגומה הזו, ההנהלות בלחץ מובן והפוליטיקה מחלחלת בקלות לכל חלקה טובה. הפעם רק קללו את אמנון, פעם הבאה זה עלול להיגמר גרוע יותר.    
תגובות לכתבה(20):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    את עמוק בשמאל... תמיד תהיה נגד
    גבי דולב 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין אדם שאין לו תחליף!! גם רה"מ בנימין נתניהו יוחלף!! זה יקרה רק שהעם יחליט כך. אתה? אני מאחל לך הרבה בריאות!! ובתיאבון...
    סגור
  • 15.
    סוקניק
    סוקה 06/2020/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    השיסוי. וההסתה לא במנהיגים. אלה באנשי תקשורת בזויים ותתי רמה
    סגור
  • 14.
    סוקניק
    יהודיה 06/2020/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גם הוא היה צריך לתת אות שהוא בסביבה מאשים את ראש הממשל על מה ? על זה שהחבר שלך אברמוביץ' התקבל בקיראות בוז מה היה לו שם לעשות , להראו א הכיעור שלו ? או את גסות הרוח שלו.
    סגור
  • סוקניק
    קלייר 06/2020/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מדהים, הם כל הזמן מתבכיינים על הכתבים מימין. כל פישעי השנאה וההשתלחות נשכחים פתאום. איזה בכיינים
    סגור
  • 13.
    אברמוביץ
    רותי יעקבי 06/2020/27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מי ביקש מאברמוביץ לבוא, לא הזמינו אותו, למה הוא בא אם לא למטרה מסויימת, לעשות פרובקציה,זה מה שהוא רוצה פירסום,אם אין לו אז הוא מייצר שיהיה לו,אבל לא על חשבון הפגנה של הימין,, רוע שכזה לא רואים הרבה, לא מספיק שהוא מספק לנו שקרים,גם פו הוא רוצה,,
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    מעניין מי האספסוף
    אליל 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ממש מסוכן ניק
    סגור
  • 11.
    ישראל השמינית?
    אורנית 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם שרה זה ישראל השניה, העוזרות של שרה זה ישראל ה...
    סגור
  • 10.
    סוקניק ושות 'גורמים לשיסוי
    גוגו 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עכשיו הקוזק הנגזל מתבכיין.אתם מביאים ית מצליח ואת גליקמן ואת גילת שופכים אש וגופרית חד צדדית ומצפים שלא יגיבו. חוצפה
    סגור
  • 9.
    העיתונאים הם האשמים במצב.
    אמת 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    העיתונאים הפכו מדליפנים של הפרקליטות ושל גורמים פוליטיים שבוחשים בעזרתם ומנסים להשפיע על הציבור. מעשה זה של הנדסת התודעה הציבורית פסול מיסודו. הדיפ סטייט על שלוחותיה נחשפה בקלונה ובשקריה. אהוד ברק נחשף בקלונו. עוד רבים ייחשפו ונדע על חלקם בפוטש הפוליטי....
    סגור
  • 8.
    גדי סוניק
    גני 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אחרי שקראתי את הכתבה שלך שמחה מאוד שלא רואים אותך ולא שומעים וטוב שכך אתה עיתונאי מאוד סלקטיבי,רואה צד אחד,אין לך ראיה רחוקה יש לך מנטרה כמו כל שמולאן ,אין מה לגיד מה עשו בשמואל עם שפי פז,אין בעיה עם המפגינים האלימים שהיו ליד המועמד,לאוכל לתת לך המון דוגמאות הדמגוגיה שלכם נגמרה ,והאמת נמאסתם
    סגור
  • 7.
    האם זה עיתונאות, או הכפשות ורכלנות, אם זה רכלנות יקרא
    שרון 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רכלנים והכפשות, המוסד לרכילויות, כי בעיתונים לא נותנים לעשות פוסטים רק למי שלא מוצא חן בעניהם, אבל לרכל עוד נותנים ונותנים, כי זה לא רק אני מתלונן, אז איך יאמינו לכם רכלנים, כשאומרים לכם את האמת הכואבת בפנים, לא אסור שזה יעלה, כי זה נוגד את הרכילות שלנו, אז פשוט רכלנים מין הסוג הזה, כמו אותו תנין תפס טרף וזה עוד בפה שלו מפרפר, מזיל דמעות על זה שהולך למות, כי זה מה שאתם, אין דמוקרטיה, וצועקים בקול ניחר דמוקרטיה הציבור צריך לדעת, כמובן חוץ ממה שאנחנו רוצים לרכל,
    סגור
  • 6.
    אברמוביץ הרוויח ביושר את השנאה כלפיו.פרובוקטור שכמותי. (ל"ת)
    רזיאל. 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    אברמוביץ שופר השמאל (ל"ת)
    איכפתניק 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    עיניים להם ולא רואים את עצמם
    בס"ד 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוקניק,כמה אתה נעול ושקרן ומשקר את הציבור ובעיקר את עצמך.לא הוא תבע את הביטוי הנבזה והמושחת מוסרית שיש לאתרג את שרון כל זמן והוא מוציא לפועל את מצע השמאל. אולי אתה צודק והוא איננו שופר הוא זה אשר עיתונאים שופכים לו. אתה וכל חבורת הנוכחים המושחתים מוסרית ממשיכים להציג את עצמכם כהתמימים הנאורים הישרים והאובייקטיבים ואל ורק אוביטיביים. אברמוביץ איננו שופר של השמאל לא הוא שתבע את הביטוי לאתרג את שרון העיקר שיעשה את ה
    סגור
  • 3.
    אתה צודק סוקניק
    צחי 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    4 1
    זה נורא. העיתונות העצמאית מאיימת. יש בעיקר כתבים מטעם.
    סגור
  • סוקניק
    קלייר 06/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון, כל התיקשורת היא מטעם... השמאל.
    סגור
  • הפחדת עיתונאים
    עמי 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    9 1
    ראש הממשלה חייב לצאת ולהוקיע את המסיתים לאלימות מילולית..קרובים מאוד לאלימות פיזית... ביבי לעג לעיתונאים אז למה שחלק מתומכיו לא ימשיך יעשה כך.
    סגור
  • 2.
    ממש לשבת ולבכות כול כך נכון
    בן 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מעולם לא הייתה כהסתה הזאת במדינה וזה רק כשמושחתיהו עלה לשילטון...מרגיש שהעבריינות נעשתה לחם חוק במדינה...מה יהיה?
    סגור
  • מה ביבי יגיד אחרי...?
    אזרחית 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אברמובית' הוא לא בוגד... הוא רק' טועה'...
    סגור
  • 1.
    השמאל מדבר על עיתונאות אןבייקטיבית....
    משה 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    5 2
    חחחחח....
    סגור