מינויים

מירי רגב שרת התחבורה: "צריך להעלות את הייצוג הנשי בכנסת ובפורום מטכ"ל"

שרת התחבורה מירי רגב בריאיון ל-ice: "ככל שיהיו יותר נשים בממשלה, קבינט, צה״ל, משטרה, שב״כ, שב״ס, השיקולים בקבלת ההחלטות יהיו רחבים יותר, יצירתיים יותר. גם היום אני מרגישה, כי אני משפיעה על קבלת ההחלטות"
דוד זולדן |  1
שרת התחבורה מירי רגב (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
שרת התחבורה מירי רגב בריאיון ל-ice חושפת סוד גלוי ומשגרת מסר רם וברור לנשים שחוששות להיכנס לפוליטיקה: "אני מכירה את החשש של נשים רבות להיכנס לתחום, אך עם זאת אנחנו צריכות להנגיש את הצלחתן של נשים בפוליטיקה, להביא אותן כדוגמא וישמשו כנורמה להצלחה".
מדוע חשוב שנשים יתברגו בכל צמתי קבלת ההחלטות והאם יש תחומים נניח פיזיים יותר שלא מתאים לנשים להשתלב בהם?  
"חשיבות התברגותן של נשים בכל הצמתים של קבלת ההחלטות קיבלה משנה תוקף לנוכח אירועי השבעה באוקטובר והמלחמה. אם בעבר היה מי שהעלה תהיות וקושיות באשר לסוגיה זו, האירועים בחצי השנה האחרונה ממחישים, כי נשים יכולות וחייבות להיות בכל הצמתים".
 
הייצוג הנשי בכנסת הנוכחית נמוך ביחס לשנים קודמות. האם זו תופעה שיש לקבל בשוויון נפש ולהמתין ליום שבו הנתונים יחמיאו או שיש לפעול כדי לשנות את המשוואה וכיצד לשיטתך ניתן לעשות זאת?  
"אין ספק שצריך להעלות את הייצוג הנשי בכנסת, בממשלה, בפורום מטכ״ל, ברשויות המקומיות, בצבא, משטרה, שב״ס ועוד, צריך לעודד נשים לקחת חלק בתפקידים פוליטיים.
אני מכירה את החשש של נשים רבות להיכנס לתחום, אך עם זאת אנחנו צריכות להנגיש את הצלחתן של נשים בפוליטיקה, להביא אותן כדוגמא וישמשו כנורמה להצלחה. אני נוהגת בכל תפקידי לשלב נשים לתפקידים משמעותיים, כדוברת צה"ל הכנסתי יותר ויותר נשים לעמדות השפעה. כשרת התרבות והספורט בחרתי באישה לשמש כראשת מינהל תרבות ואמנויות - תפקיד מפתח במשרד וכך אני ממשיכה לפעול כשרת התחבורה והבטיחות בדרכים". 
יום האישה 2024 ועדיין נשים נוהגות נתקלות מדי יום בביטויים מזלזלים: "מי נתן לך רישיון?", "רוצה שאחנה בשבילך?" באילו הערות דומות נתקלת בעבר והאם תוכלי לשתף באירוע שוביניסטי שצרוב בזיכרונך?
"במהלך שירותי בצה"ל אני זוכרת את האמירה השוביניסטית של אמנון אברמוביץ כשהייתי דוברת צה״ל במהלך מלחמת לבנון השנייה, אשר במהלכה נתתי מדי ערב הערכת מצב, ובאחד הראיונות כשלא היה לאברמוביץ מה לענות לי על תשובתי, אז הדבר הבא שהוא עשה זה לומר: ״דוברת צה״ל תא״ל מירי רגב סיבוני״ הוא הכניס את שם משפחתי הקודם בכדי להנמיך אותי, אמירה שנועדה להשפיל ולהנמיך אותי ואני בטוחה שלא היה עושה זאת לאף דובר צה״ל גבר".
 
באיזה תרחיש מעמד האישה לא היה סובל איפה ואיפה או במילים אחרות: כיצד היינו נראים בעולם מתוקן?
"בתרחיש מתוקן נשים היו משתלבות בתפקידים בכירים ללא ייצוג מתקן ורק עפ״י היכולות שלהן, בתרחיש מתוקן נשים היו מקבלות את אותן משכורות כמו גברים. בתרחיש מתוקן לא היו הערות סקסיטיות. בתרחיש מתוקן היו מכבדים את היכולת של אישה להיות גם אמא וגם קרייריסטית. בתרחיש מתוקן את כל זה צריכים לעשות יחד, מתוך הבנה שנשים הן 50% מהאוכלוסייה וקולן חייב להישמע ולהשפיע בחברה".
האם המלחמה חידדה את הצורך של נשים בצומת קבלת ההחלטות? (קבינט ללא אישה, פיקוד צבאי בכיר על טהרת הגברים כולל במשטרה ובממסדים משפיעים)
"אין ספק שהמלחמה ביטאה את יכולתן של נשים לקחת אחריות ולמנוע המשך פגיעה בחיי אדם, אין לי ספק שככל שיהיו יותר נשים בממשלה, קבינט, צה״ל, משטרה, שב״כ, שב״ס, השיקולים בקבלת ההחלטות יהיו רחבים יותר, יצירתיים יותר. כמי שהיתה חברה בקבינט בעבר וכחברה בקבינט המורחב בהווה, אני מאמינה, כי מעורבותן של נשים בצמתי קבלת ההחלטות חשובה ביותר. גם היום אני מרגישה, כי אני משפיעה על קבלת ההחלטות". 
מה יש לך לאחל ביום האישה 2024 לנשות ישראל?
"אני מאחלת לנשים שיהיה להן את האומץ והכוח לעמוד בהחלטות ואחרי הבחירות שהן קיבלו. להתייחס פחות לרעשי הרקע והסביבה גם אם הם לא תומכים ולעיתים ״מורידים״.
אני מאמינה בכוח הנשי, בעוצמה וביכולת להקשיב ולתת מקום לאינטואיציה האישית ולזכור את המשפט של נרקיס - ״לא צריך שמלה וכתר כדי להיות מלכה". אני מאמינה בכל ליבי בבחירה של כל אישה לעצמה ובעצמה מה טוב לה; בין בחירה בקריירה ובין כל בחירה מודעת אחרת. לכן, אאחל לכלל הנשים בישראל שנה של בחירה עצמית בנתיב המתאים לכל אחת מהן וכמובן, בריאות וחזרה של כולן וכולם לשלום. מתפללת לשלומם ולשובם הביתה לשלום של החטופות, של החטופים, של המפונות, של המפונים, של החיילות, של החיילים ושל אנשי ונשות המילואים. ליבי עם כולן".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חכיות
    יגאל 03/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיום שרקב נכנסה לכנסת התווספו עוד צורחות ולפני ששמעו את השואל ,עונות ללא הפסקה ממש תרבות מופקרבבזאר המדאני.לא מעט
    סגור