נדל"ן ותשתיות

שוק דירות היוקרה: בכמה נמכרה דירת 5 חדרים בתל אביב?

תל אביב ממשיכה למתג עצמה כעיר המובילה את שוק דירות היוקרה בישראל. איפה נמכרו הדירות היקרות ביותר בעיר, ומה המחירים? אתר ice עם הדירוג
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
תל אביב, העיר המובילה את שוק דירות היוקרה בישראל, מככבת בצמרת העסקאות בחודש דצמבר האחרון. ניתוח שערך ארגון הקבלנים והבונים של מחוז ת"א והמרכז עבור אתר ice, מגלה שמתוך 5 העסקאות היקרות ביותר בסיום השנה החולפת – 3 התבצעו בתל אביב.
בראש הדירוג עומדת אמנם  ירושלים – כשדירת 6 חדרים בבירה, נמכרה לפני שבועות ספורים תמורת סכום צנוע של 20.45 מיליון שקלים. מיד אחריה ניצבת תל אביב, עם שלוש עסקות יוקרה, ברף מחירים שנע סביב כ-15 מיליון שקלים.
 
העסקה היקרה ביותר בתל אביב התבצעה ברובע 4, סמוך לכיכר המדינה, כשדירת 5 חדרים נמכרה בסכום של 15.1 מיליון שקלים. דירה 5 חדרים נוספת, באותה הרובע בדיוק, נמכרה תמורת סכום של 14.58 מיליון שקלים. בעסקה מסקרנת אחרת, נמכרה דירת 5 עדרים בעיר ב-14.18 מיליון שקלים.
בארגון הקבלנים והבונים של מחוז ת"א והמרכז, מציינים כי השפעת מלחמת חרבות ברזל ניכרת היטב גם בשוק דירות היוקרה, והיא באה לידי ביטוי בהיקף עסקאות מצומצם. בדצמבר נמכרו 12 דירות בלבד בסכומים העולים על 10 מיליון שקלים לדירה – מחציתן, אגב, בתל אביב. בפרספקטיבה שנתית, מדובר בנתון הנמוך בכ-65% ביחס לשנה שקדמה לה. כאשר משווים בין דצמבר 2023 לדצמבר 2021, נרשמה צניחה של כ-71.5%.  
"ההלם בו כולנו היינו לאחר ה-7 באוקטובר, השפיע מאוד גם על תחום הדיור – זה ניכר בכמות העסקאות הכלליות ועסקאות בשוק היוקרה בפרט", מרחיב אבי זיתוני מ"מ יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז ת"א והמרכז. "ויחד עם זאת, אנו מזהים עלייה משמעותית בהתעניינות, מצד רוכשי הדירות בכלל הסגמנטים בגוש דן ובמעגלים הסובבים אותו".
"הקושי העיקרי היום הוא במחסור בכוח אדם", מוסיף זייתוני. "אם הממשלה לא תתעשת ותייבא לכאן עשרות אלפי עובדים זרים בהקדם, אנו נראה איחורים רבים במסירת דירות והמשך ירידה בכל הקשור בהתחלות הבנייה. המשמעויות לכך הן מרחיקות לכת, שכן זה יוביל בהכרח להעלאת מחירי הדיור והחרפת הפערים בין ההיצע לביקוש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה