נדל"ן ותשתיות

מחירי הדירות יזנקו? חשש בענף הבנייה ברקע ההגבלות מטורקיה

בעקבות הודעתה של טורקיה כי תגביל ייצוא של מוצרים ב-54 קטגוריות שונות אשר מרביתן בתחום הבנייה, עלה החשש כי הדבר יוביל באופן ישיר לעליית מחירי הדירות. יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דוב אמיתי, טען: "הקשיים בשרשראות האספקה ישליכו על יוקר המחיה"
מערכת ice | 
מחירי הדירות בישראל (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, shutterstock)
הבוקר (שלישי) משרד המסחר של טורקיה הודיע כי הוא יגביל ייצוא של מוצרים לישראל ב-54 קטגוריות שונות (מרביתן בתחום הבנייה), וההגבלות יחולו עד אשר ישראל תכריז על הפסקת אש מיידית בעזה. במקביל, במגזר העסקי טוענים כי קיים חשש שחברות נוספות יצטרפו למהלך, וישראל תעמוד בפני חרם בינלאומי, מה שייפגע משמעותית בענף הבנייה הישראלי.
כפי שפורסם ב-N12, בענף הבנייה טוענים כי המהלך של טורקיה עשוי לייקר את מחירי הדירות, ומקבילים אותו לתקופת הקורונה בה הייבוא מסין הופסק. הדבר הוביל למחסור בחומרי הבנייה ולעליית מחירים של מוצרים רבים, שהשפיעו באופן ישיר על המחירים הסופיים של הדירות. יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דוב אמיתי, טען: "הקשיים בשרשראות האספקה ופערי ההיצע שנוצרים ישפיעו באופן משמעותי על התייקרות המחירים, שישליכו באופן מיידי על יוקר המחיה ועל פעילות המשק כולו".
 
נכון לעכשיו, אין לדעת עד כמה ההיקף הגבלות של טורקיה ישפיע על שוק הדירות בישראל, אך אין ספק כי נעמוד בפני תקופה בה יורגש מחסור בחומרי הבנייה, מה שיצריך למצוא פתרונות אחרים מצד הקבלנים והמדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה