נדל"ן ותשתיות

יצחק תשובה בדרך לעסקה ב-938 מיליון דולר: איתקה תשבור את השוק?

יצרנית הנפט והגז תשתלט על נכסיה של חברת Eni בעסקה שתתבצע כולה במניות. חברת האנרגיה תעביר את עסקיה בבריטניה תמורת 38.5% מהון המניות, בעוד בעלי המניות הקיימים יחזיקו ב-61.5% הנותרים של החברה. החיבור מייצר לשני הצדדים גם פלטפורמה חזקה ומשמעותית
מערכת ice |  2
יצחק תשובה (צילום shutterstock, פלאש 90)
יצרנית הנפט והגז איתקה של קבוצת דלק הודיעה אמש (שלישי) כי תרכוש את נכסיה בבריטניה של חברת Eni ב-938.28 מיליון דולר בעסקה שתתבצע כולה במניות. חברת Eni, חברת האנרגיה הגדולה באיטליה, תעביר את עסקיה בבריטניה תמורת 38.5% מהון המניות של איתקה, בעוד בעלי המניות הקיימים יחזיקו ב-61.5% הנותרים של החברה.
החברה המשולבת צפויה לייצר בין 80,000 ל-87,000 חביות נפט ביום. חברת Eni נתנה לאיתקה תקופת בלעדיות של ארבעה שבועות להציע הצעה לנכסיה בבריטניה בסוף חודש מרץ, כאשר לאחר השלמת העסקה, שהובלה בבלעדיות על ידי ג'פריס מצידה של איתקה, Eni תהיה זכאית למנות שני דירקטורים לא ביצועיים לדירקטוריון איתקה. 
 
על פי הדיווח בביזפורטל, העסקה צפויה להשיא יתרונות משמעותיים עבור שני הצדדים. ל-ENI יש יותר נכסי גז טבעי ואילו לאיתקה יש יותר נכסים המפיקים נפט (כ-70% מסך ההפקה) כך שייווצר גיוון נוסף המצמצם סיכונים לשתי החברות. בנוסף, איתקה העריכה כי ב-2024 שתפיק כ-60 אלף חביות בממוצע ליום ב-2024 כך שהחיבור עם ENI יקפיץ את כמויות ההפקה.
 
החיבור מייצר לשני הצדדים גם פלטפורמה חזקה ומשמעותית יותר שתייצר תזרים מזומנים משמעותי בטווח הזמן המיידי, מה שיאפשר ככל הנראה לאיתקה לחלק יותר דיבידנדים שיגיעו בין השאר לקבוצת דלק. במקביל, אפשרויות הצמיחה של החברה יתרחבו עקב החיבור לענקית אנרגיה בינלאומית. חברת ENI מביאה לעסקה רזרבות מוכחות של כ-100 מיליון חביות נפט במאגריה. לאיתקה יש רזרבות מוכחות של כ-270 מיליון חביות כך שהחיבור עם ENI ייצר רזרבות של כ-370 מיליון חביות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ס ב ל נ ו ת !!!
    מישהו 04/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניית זהב לאורך שנים. להשקיע לקבל דיוודנדים ולתת לה לעבוד. יצאו ממשבר ענק לפני קריסה. עכשיו מתחזקים ובונים מערכת עוצמתית ומפוזרת של השקעות ועסקים במגוון תחומים. תוך כמה שנים תחזור להיות אימפריה חזקה בהרבה מזו שהייתה
    סגור
  • 1.
    ועם כל זה המניה תקועה
    מבין עניין 04/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאז שנכנסה למדד 25 היא ירדה יותר מ-25% ומאז דרוך במקום
    סגור