נדל"ן ותשתיות

הרכבת הקלה בבשורה מאכזבת: השקת הקו החדש שוב תידחה?

המכרז להפעלת הקווים הסגול והירוק של הרכבת הקלה בגוש דן נדחה פעם נוספת מ-30 במאי ל-19 ביוני. אלא שחברות בינלאומיות סיניות וישראליות פנו לנת"ע בדרישה: אם המכרז יבוטל - יתבעו פיצויים על הנזקים הכספיים. שני הקווים צפויים להיפתח ב-2027 ו-2028 בהתאמה, אלא שהביורקרטיה מקשה לראות את האור בקצה המנהרה
מערכת ice | 
הרכבת הקלה בגוש דן (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, shutterstock)
המכרז להפעלת הקווים הסגול והירוק של הרכבת הקלה בגוש דן נדחה פעם נוספת מ-30 במאי ל-19 ביוני, כך פורסם אמש (חמישי) בכלי התקשורת. שתי קבוצות, בהן חברות בינלאומיות סיניות וחברות ישראליות, שלחו מכתב לחברה הממשלתית נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), ובו איימו כי אם המכרז יבוטל יתבעו פיצויים על הנזקים הכספיים.
ביום רביעי שלחו שתי חברות התחבורה הסיניות China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) ומטרו גואנגג'ואו, יחד עם חברת התחבורה הישראלית מטרופולין, מכתב לנת"ע שבו הן מזהירות מביטול המכרז. החברות ציינו כי עד כה השקיעו בהכנת ההצעה למכרז כ-10 מיליון שקל.
 
בתחילת השבוע חברות התחבורה הישראליות סופרבוס ונתיב אקספרס דרשו מנת"ע לקיים את המכרז כסדרו. גם הן איימו שאם המכרז יבוטל, הן ידרשו פיצויים. הקו הסגול של הרכבת הקלה צפוי להיפתח בסוף 2027, יתפרס לאורך 27 ק"מ עם 46 תחנות בערים תל אביב, רמת גן, קריית אונו, גבעת שמואל, אור יהודה ויהוד-מונוסון.
הקו הירוק בגוש דן, שמתוכנן להיפתח ב-2028, יימתח לאורך 39 ק"מ ויכלול 62 תחנות, והוא יעבור בהרצליה, תל אביב, חולון וראשון לציון. המכרז להפעלת שני הקווים, לתקופה של עשר שנים, פורסם במאי 2023. אחרי כמה דחיות, המועד שנקבע ונראה סופי היה בסוף מאי 2024. מוקדם יותר מסרה נת"ע כי "המכרז מתקדם כמתוכנן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה