נדל"ן ותשתיות

הר הרצל מודל 2022: זה המתחם החדש שיוקם

עיריית ירושלים אישרה את הקמת מתחם כניסה חדש לאתר הר הרצל, כאשר התוכנית תכלול רחבת כניסה ייצוגית, מרכז מבקרים ואודיטוריום. וכמה דונם מיועד לשטחים פתוחים?
מערכת ice | 
מתחם הכנסיה החדש בהר הרצל. הדמיה: דניאל שטרסבורגר
עיריית ירושלים חרטה על דגלה זה מכבר את קידום ההתחדשות העירונית בעיר, ולצד תוכניות רחבות היקף בשכונות רבות בעיר, מגיע כעת פרויקט חדש ומפתיע. העירייה, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אישרה להפקדה בוועדה המחוזית תוכנית להקמת מתחם כניסה חדש באתר הלאומי הר הרצל.
התוכנית כוללת שטח של כ-3.7 דונם המיועד לשטחים פתוחים, וממוקמת מערבית למבנה שבעת השערים ההיסטורי ומצפון למבנה מוזיאון הר הרצל הקיים. בנוסף, התוכנית מבקשת לחדש את מתחם הכניסה באמצעות יצירת רחבה ומעליה קירוי מרחף, זאת תוך שמירה והשתלבות במבנה השער ההיסטורי.
בנוסף, תחת הרחבה מתכוננים כ- 2,100 מ"ר שטחים לשימוש כמרכז מבקרים, כיתות לימוד, אודיטוריום, חללי תצוגה ומשרדים.
זאת ועוד, התוכנית מתבססת על הצעה זוכה בתחרות אדריכלים פומבית לתכנון רחבת הכניסה. אתר הר הרצל נמצא בסמוך לקו הרכבת הקלה, כך שלמתחם המחודש תתאפשר גישה נוחה למבקרים. מגישת התוכנית היא ההסתדרות הציונית העולמית והקרן הקיימת לישראל. עורך התוכנית היא אדר' דניאל שטרסבורגר. 
 
כזכור, רק לאחרונה קידמה העירייה תוכניות התחדשות עירונית בקריית יובל ובקיבוץ רמת רחל, בהמשך לחזון לחידוש מאסיבי ומתיחת פנים משמעותית לעיר.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הר הרצל הוא סמל לאומי והיום אישרנו את הקמת מתחם הכניסה החדש לאתר. כל פרט בתכנית המתחם קיבל התייחסות מדוקדקת ומחשבה עמוקה, כיאה לאתר בעל חשיבות לאומית והיסטורית לעם היהודי. אין לי ספק שליבנו יתמלא בגאווה מהתוצאה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה