נדל"ן ותשתיות

איפה אושרה תוספת לפרויקט תמ"א בניגוד לעמדת העירייה?

ועדת הערר המחוזית תל אביב קיבלה לאחרונה ערר שהגישה החברה היזמית טל בר ביחס לפרויקט הריסה ובנייה מכוח תמ"א 38, ברחוב משה דיין ברמת גן, והחליטה לאשר קומה נוספת מעבר למספר הקומות שאישרה הוועדה המקומית
מערכת ice | 
עו"ד ענת בירן (צילום יהונתן כהן)
הנה אירוע ייחודי שלא קורה כל יום במסגרת תמ"א 38. תחילתו כאשר החברה היזמית טל בר הגישה בקשה להיתר בנייה לפרויקט הריסה ובנייה מכוח תמ"א 38 (תמ"א 38/2) ברחוב משה דיין 36 ברמת גן, במסגרתו ייהרס בנין בן 3 קומות עם 12 יח"ד ובמקומו יבנה בניין עם 10 קומות ו-36 יח"ד. אלא שהוועדה המקומית בעירייה אישרה ליזם רק 9 קומות עם 32 יח"ד.
חברת טל בר לא התייאשה והגישה ערר לוועדת הערר המחוזית תל אביב באמצעות עו"ד ענת בירן ועו"ד אינה טל על החלטת הוועדה המקומית, בטענה שתוספת הקומה המבוקשת אינה חורגת מהמותר ותואמת את תוכנית האב שאישרה הוועדה המקומית עצמה לשכונת הבילויים, המהווה את המדיניות לפיתוח השכונה ולמימוש תוכניות התחדשות עירונית. עוד נטען שהוועדה המקומית החליטה על צמצום קומה באופן אוטומטי כפועל יוצא של צמצום מס' יח"ד מ- 36 ל- 32 ללא כל נימוק ובניגוד לעמדת מהנדס העיר.
 
ועדת הערר החליטה לקבל את הערר ולהתיר בניית קומה נוספת - כלומר בניין עם 10 קומות. "במצב התכנוני התקף כיום ובהתאם לקבוע בתמ"א 38 תיקון 3א', אין צורך באישור הקלה לצורך תוספת קומה ועל כן ניתן להתיר את הבקשה", נכתב בהחלטה. "בנסיבות בהן היקף השטחים אינו חורג מהמותר, נסיבות בהן מס' הקומות המבוקש תואם את תוכנית האב, נסיבות בהן מס' הקומות משתלב היטב עם הסביבה ומותאם לרחוב משה דיין, הן נסיבות המצדיקות תוספת קומה".
עו"ד ענת בירן: "לא ברור מדוע הוועדה המקומית של עיריית רמת גן לא נצמדת לתוכנית האב שהיא עמלה עליה ועל בסיסה יזמים מגישים תוכניות לאישורה. יזמים רבים משקיעים זמן וכסף בהכנת תוכניות שתואמות את דרישות העירייה, ולבסוף מוצאים עצמם בבתי משפט מבקשים את מה שהעירייה קבעה ותואם את מדיניותה בתחום ההתחדשות העירונית. התחדשות עירונית והגדלת היצע הדירות בכלל ובפרט בעיר רמת גן הוא קריטי וחשוב מאד לעיר ויש לעודד אותה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה