נדל"ן ותשתיות

פיילוט חדש יקבע: האם הסוף למצלמות הכתומות

פיילוט חדש של המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל ייצא לדרך בשנת 2023 ומטרתו להחליף את מצלמות המהירות הכתומות במצלמות חדשות ומדויקות הרבה יותר
מערכת ice |  3
מצלמת מהירות (צילום מתוך אתר gov)
האם מצלמות המהירות הכתומות מהן אנו דואגים להיזהר בדרך לצאת מחיינו? פיילוט חדש של המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל ייצא לדרך בעוד מספר חודשים בכביש 90 וזאת במטרה לבדוק התכנות החלפת המצלמות, הנקראות א3, במצלמות חדשות המסוגלות למדוד מהירות ממוצעות של מכונית ולא כפי שנמדד כיום.
כיום, המצלמות עובדות על פי עקרון בו ישנם שני פסי מתכת, הנמצאים במרחק של כמה עשרות סנטימטרים, והמהירות נמדדת על פי חישוב הזמן שלקח למכונית לעבור בין שני פסי המתכת. הבעייתיות עם מצלמה זו היא שכיום כלל המצלמות מופיעות באפליקציות הניווט ולכן הנהגים מודעים לקיומם ומאטים לפני ההגעה למצלמה.
 
במשרד לביטחון הפנים אישרו לכלכליסט את קיומו של הפיילוט ומסרו: "המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל עובדים בחודשים האחרונים בעבודת מטה מקיפה ומשותפת על הקמת מערכת שתחליף את מצלמות א3. המערכת החדשה תתאים את עצמה לטכנולוגיות המתקדמות בעולם, בין היתר תשלב מהירות ממוצעת במקטעים רלוונטיים, כאשר ישנה כוונה לערוך פיילוט בשנת 2023 במספר מקטעים בכביש 90".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מה לא יעשו בשביל להוציא עוד כסף מהציבור (ל"ת)
    יונתן 11/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    הגיע הזמן
    Barak810 11/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נוהגים כמו מטורפים. נהגים שחושבים שאפשר לנסוע על 140 בכביש של 90 כי אין מצלמות זה סטנדרט. נדבקים אליך לתחת כי אתה רק על 100 בלי לשמור מרחק ובלי אכיפה. הגיע הזמן להתחדש ולהתחיל לתת כנסות
    סגור
  • 1.
    למה המצלמות החדשות זה אסון - כנסו ותבינו
    מיאו 11/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה יעשה נהג שיכנס לקטע שמודד מהירות ממוצעת ומתקרב לסוף הקטע כשהוא שם לב שעבר המהירות הממצועת ועלול לקבל דו"ח? הנהג יאיט מאד מאד לפני המצלמה מה שעלול לגרום תאונה שיכנסו בו מאחור , או שממש נהגים יעצרו בשול בצד וימתינו שהמהירות הממוצעת תחזור להיות תקינה אז תראו מכוניות שעוצרות בשוליים ומאיטות בצורה קיצונית , זה כבר יגרום הרבה תאונות. אפשר להיות בטוח שיהיו שפע ( יש כבר ) אפליקציות שמחשבות מהירות ממוצעת ומתריעות על חריגה. נניח תוך שנה מפריסת המצלמות לכווולללםם תהיה אפליקציה, וכולם יאיטו מאד לפני המצלמה השנייה בסיום הקטע ואף יעצרו בצד. הפרוייקט הזה נדון לכישלון מראש. בושה למי שיפרוס מערך כזה שיגרום לתאונות ומראות חלם של רכבים עוצרים בשוליים. פרוייקט שתוך שנה יפסיקו אותו ויחקרו למה בכלל נכנסו לכזה דבר. פה זה ישראל , לא אירופה, פה יעצרו בצד עם אפליקציה וימתינו שהזמן הממוצע "יסתדר" ברדק חבלז.
    סגור