מדדים ומחקרים

מעצמת הייטק? ישראל ירדה שלב במדד החדשנות העולמי

מגמת הירידה של ישראל במדד החדשנות של בלומברג נמשכת גם השנה, כאשר היא ניצבת במקום השביעי. המדד כולל הוצאות על מחקר ופיתוח, יכולת ייצור, וריכוז של חברות הייטק
ארנולד נטייב | 
חברות הייטק (צילום pexels)
דרום קוריאה זינקה למקום הראשון במדד החדשנות של בלומברג, בעוד שארצות הברית הודחה מבין 10 המובילות בעולם. בין המדינות המובילות נמצאת גם מדינת ישראל הקטנה. זו לא הפעם הראשונה בה דרום קוריאה מובילה במדד, כאשר הפעם המדינה האסייתית הדיחה את גרמניה מהמקום הראשון, אל המקום הרביעי בלבד. 
המדד מתפרסם מזה תשע שנים, מתוכם קוריאה מובילה את המדד במשך שבע שנים. סינגפור ושוויץ עלו כל אחת במקום אחד ודורגו במקום השני והשלישי בהתאמה. המדד של בלומברג מנתח עשרות קריטריונים באמצעות שבעה מדדים שווי ערך, כולל הוצאות על מחקר ופיתוח, יכולת ייצור, וריכוז של חברות הייטק.

מדינת ישראל שמתהדרת בתור מעצמת הייטק, מוצאת את עצמה יורדת במדד, מזה שנה שנייה ברציפות: בשנת 2019, ישראל דורגה במקום החמישי, וב-2020 במקום השישי, זאת לאחר שזינקה מהמקום העשירי בשנים 2017-2018. 
דירוג 2021 משקף עולם שבו המאבק נגד נגיף הקורונה הביא את חשיבות החדשנות לידי ביטוי. בין מאמצים ממשלתיים להתמודדות עם המגיפה, אל התשתית הטכנולוגית המאפשרת לכלכלה להתנהל בצורה ראויה במהלך המגפה, ועד המרוץ לפיתוח החיסונים.
"בשנה של משבר עולמי כמו נגיף הקורונה ומצב החירום במשבר האקלים, החשיבות של התפתחות תחום החדשנות רק גוברת", אמרה קתרין מן, כלכלנית ראשית בסיטיגרופ. "חדשנות נמדדת לרוב על ידי רעיונות חדשים, מוצרים חדשים ושירותים חדשים". יחד עם זאת, היא הדגישה כי רמת השילוב של החדשנות בפועל היא המדד האמיתי להצלחה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה