מדדים ומחקרים

דירוג מניות הבנקים: דיסקונט מדשדשת, מי כבשה את הפסגה?

הבנקים הם בבואה של הכלכלה המודרנית, רק בשנה שעברה נראה היה שעומדת לעבור על מניות הבנקים שנה קשה אבל התחזיות הללו התבדו ומי שהשקיע במניות שלהם הרוויח לא מעט כסף; דירוג מניות הבנקים
ניצן כהן | 
בנקים (צילום Magma Images)
הבנקים נמצאים בחזית המשבר הכלכלי שאנחנו נמצאים בו. בתחילת המשבר כשכולם חשבו שהאנושות הגיעה לקיצה, הבנקים נאלצו למחוק חובות של לקוחות והרבה מהם. לימים האנושות לא הגיעה לקיצה ונראה היה שהבנקים נכנסו ל-Over Shooting מה שיצר הזדמנויות השקעה מעניינות במניות שלהם.
גיא מני, מנהל ההשקעות הראשי של מיטב דש היה מהראשונים שזיהה את התמחור של הבנקים, שלדעתו מתומחרים בחסר ופתח פוזיציות עליהם ונראה שהוא עשה טוב.
השווינו בין מניות הבנקים בחודש ינואר 2021 כדי לבחון איזה בנק הניב את התשואה הגבוהה ביותר.

המערכת הבנקאית מתפקדת מצויין. נראה כי המחיקות שביצעה בתחילת משבר הקורונה היו מחיקות יתר ולכן ברבעונים הקרובים המערכת צפויה למחוק חובות בשיעורים נמוכים הרבה יותר ממה שראינו בשנה שעברה, ואם זה לא מספיק הרי שקונצנזוס הערכות מדבר על ריקברי (גביית חובות שנמחקו) בשיעורים גבוהים מהממוצע בשנים שעברו מה שיגדיל את רווחיות המערכת.
שני נתונים נוספים שתומכים במצב המערכת הבנקאית הם: ציפיות לעלייה באינפלציה מה שיגדיל את הכנסות ורווחיות הבנקים והעליות בשווקים הפיננסים שיוצרים רווחים משמעותיים בחשבונות הנוסטרו שלהם.
בדקנו את מניות הבנקים מתחילת השנה והאם התשואות שלהן תואמות את קונצנזוס ההערכות של הפעילים בשוק ההון. אז מי הבנק שהמניה שלו הניבה את התשואה הגבוהה ביותר מתחילת השנה, ומי הבנק שהמניה שלו אכזבה?


תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה