מדדים ומחקרים

חמישה דברים שלא ידעתם על פרופ' אמנון שעשוע

הוא ממייסדי הסטארט-אפ שעשה את האקזיט הכי גדול אי פעם בישראל, מקדם מיזמים למען עיוורים ולשילוב חרדים בשוק העבודה, והיום הוא רשם הישג מטורף למורת רוחם של כל הבנקים. 5 דברים שלא ידעתם על פרופ' אמנון שעשוע:
מערכת ice |  6
5 דברים שלא ידעתם על אמנון שעשוע (צילום ויקיפדיה)
פרופ' אמנון שעשוע קיבל את התואר ראשון שלו במתמטיקה ומדעי המחשב מאוניברסיטת תל אביב. בשנת 1989 קיבל תואר שני במתמטיקה ומדעי המחשב ממכון ויצמן למדע. בשנת 1993 קיבל תואר דוקטור מ-MIT, על מחקר שעשה במסגרת המעבדה לאינטליגנציה מלאכותית. את הפוסט דוקטורט עשה ב-MIT, במרכז ללמידה ביולוגית וחישובית.
פרופ' שעשוע הקים לפני כ-22 שנה את חברת "מובילאיי" יחד עם זיו אבירם, וכיום הוא משמש נשיא ומנכ"ל החברה. במקצועו הוא פרופסור למדעי המחשב באוניברסיטה העברית והוא פיתח את הטכנולוגיה שבבסיס מובילאיי במעבדות בית הספר להנדסה ומדעי המחשב של האוניברסיטה, כשלוש שנים לפני שמובילאיי הוקמה.
מובילאיי, המפתחת מערכות עזר לנהגים המבוססות על ראייה מלאכותית, הונפקה ב־2014 בוול סטריט לפי שווי של 5.3 מיליארד דולר, וביומה הראשון בבורסה האמריקאית זינקה מנייתה ב־48%. ב־2017 מכרו שעשוע ואבירם את מובילאיי לאינטל תמורת 15.3 מיליארד דולר – האקזיט הישראלי הגדול ביותר – עסקה שהניבה לכל אחד מהם כמיליארד דולר. לאחר מכירתה של מובילאיי, מונה שעשוע לתפקיד סגן נשיא בכיר באינטל.
שעשוע משמש גם מנכ"ל משותף בחברת אורקם טכנולוגיות, שהקים ב־2010 עם אבירם והיא מפתחת התקן מבוסס ראייה ממוחשבת המסייע לעיוורים ולקויי ראייה. הכנסותיה השנתיות מוערכות ב־100 מיליון דולר, היא מעסיקה כ־200 עובדים ומכוונת להנפקה בשנה הקרובה בבורסת נאסד"ק לפי שווי של 3 מיליארד דולר.
 
בשנת 2019 הצטרף למיזם של מריוס נכט להקמת הבנק הדיגיטלי הראשון. בספטמבר 2019 אישר בנק ישראל את הקמת הבנק. לאחר פרישת נכט מהמיזם הפך שעשוע לבעל השליטה העיקרי.
היום, 10.01.22, הפיקוח על הבנקים העניק רישיון קבוע לבנק הדיגיטלי "וואן זירו" של אמנון שעשוע. הרישיון ניתן לבנק לאחר שזה עמד בכל אמות המידה הפיננסיות וההתניות הקשוחות שהעמיד לו הפיקוח. בסיומו של יום כעת הבנק עשה את השלב האחרון לקראת ההשקעה שאמורה להיות מחוללת תחרות בעולם הבנקאות הקמעונאית (קרי הבנקאות המיועדת למשקי הבית).
 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מאחל מייחל ומברך אותך להגשים משאלותייך
    דייב המעצב 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדון יקר פרופסור ״אמנון שעשוע״ הדלקת את המנוע התחלת לנוע הכת שורשים בנית עסקים צברת נכסים השקעת משאבים ועם כל אלו מלווה אותך אמונה מחשבה תקווה וחלום אתה בדרך לומר ולהוכיח לעולם כי אכן הגעתי עד הלום כאשר אדם צועד באמונה אל חלומו ומשקיע עבור כך את חייו בעודו נותן את מיטבו בכל יום כל היום כל שעה כל דקה כל שניה מקדם אותו בצעדי ביטחון להגשים כל חלום ולכן יש לי אמונה בך פרופסור אמנון שעשוע האציחות מחייבת שם משפחתך יגרום לך להגשים חלומך מתוך שעשוע חלומך בדיוק כמו שם משפחתך הינו שעשוע למקום זה תגיע ומכאן תמשיך לעוד טריליון ותיידע כל אדם וגוף העולם הדרך להצלחה ולהגשמת חלום היא בדיוק כמו הדרך לגיהנום השאלה הנשאלת היא אך אדם בוחר לחיות את חייו מי הוא מה אופיו אמונתו מעשיו והאם זה הכיוון אותו הוא בחר ואינו מוותר בכל מצב אם אין אני לי מי לי ואהבת לרעך כמוך
    סגור
  • 4.
    יש עוד משהו
    ליאור 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 3
    הוא גם קמצן בצורה חולה
    סגור
  • 3.
    כבוד
    ליז 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    6 1
    עירקים עושים הכל בצינעה! כבוד לעדה
    סגור
  • 2.
    מכיר אותו כסטודנט בתל אביב
    רק הצלחה 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל מה שיעשה כדי לצמצם ואו לפגוע בריכוזיות הבנקאית השתלטנית ונכלולית למען שרות טוב יותר ללקוחות יבורך.
    סגור
  • 1.
    כתבת יחצ ממומנת לבנק של שעשוע (ל"ת)
    אלעד 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • מומו לא מומו עשה את זה להסיר את הכובע (ל"ת)
    דודו 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור