מדדים ומחקרים

מהו המוצר הישראלי המבוקש ביותר בארה"ב ואירופה? תופתעו

מכון הייצוא מפרסם את נתוני הייצוא של מוצרים כחול-לבן והכוכב הישראלי והמפתיע של שנת 2021 הוא דווקא היין, בעוד שמדינה חדשה נכנסת לרשימת הקונות של המוצרים הישראליים 
מערכת ice |  1
קניות (צילום vecteezy)
מכון הייצוא מפרסם היום את תוצאות המחקר שביצעה בשיתוף חברת המחקר Euromonitor ובהן מתגלה תמונה מפתיעה בנוגע להרגלי הצריכה של מוצרים ישראליים רבים בארץ בחו"ל דוגמת: יין, דבש, רימונים ותמרים. 
 
נתוני הסקירה מציגים את התמונה בנוגע לייצוא והייבוא נכון לסוף שנת 2021 ובמסגרתם ניתן לראות כי ישנו גידול של 21% במכירות של יין ישראלי ובהתאם לכך האחוז צפוי לצמוח ל-50% עד שנת 2026. יתרה מכך, הנתון המפתיע ביותר הוא היקף ייצוא היין, שעמד על 61 מיליון דולר. 
נכון למחצית שנת 2022 המגמה החיובית הזו ממשיכה עם גידול של כ-12% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2021. כמו כן, נרשם כי 70% מהיין שיוצא היה לכיוון ארה"ב וקנדה והסתכם בהיקף של 38 מיליון דולר. המדינות המרכזיות שקנו יין ישראלי באירופה היו צרפת ובריטניה. 
 
למרות שהיין שובר שיאים, התמרים, הרימונים והדבש לא יורדים מגדולתם בביקוש. בעוד שאינם מראים על צמיחה משמעותית, הנתון העיקרי הוא כי הם מציגים עקביות בשוק והתמרים אף הראו גידול דולרי של כ-32%. 
לבסוף, לצד המדינות המוכרות ברחבי אירופה, אמריקה הצפונית ואסיה, ישנה מצטרפת חדשה לרשימה. בשנת 2021 נרשם ייצוא לאיחוד האמירויות של תמרים, יין ורימונים בטווח של 40 אלף דולר עד כ-200 אלף דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מחירי הייצוא זולים בהרבה מהמחירים בארץ
    רמי 09/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשעליתי ארצה לפני ארבע שנים, הוספתי למכולה שלי עשרים קרטונים של בקבוקי ירדן שרדונה שעלו לי 7.5 יורו לבקבוק כולל מעמ. פה המחיר 60-70 ₪ במקרה הזול. לכו ותבינו...
    סגור