מדדים ומחקרים

מניות השייט מזנקות בן לילה, המשקיעים בדרך?

לאחר התרסקות רבתי, מניות ענקיות הספנות מראות התאוששות מפתיעה. האם מדובר בזינוק פיקטיבי, או שאפשר לדבר ברצינות על חזרה לתלם שלפני המשבר?
מערכת ice | 
מניות ענקיות הספנות-אילוסטרציה (צילום נמל חיפה, vecteezy)
העלייה של יום שני נמשכה גם אתמול (שלישי), ומניות השייט עלו בגאות, כאשר בראש נמצאת מניית קרניבל קרוז, שקפצה בכ-11%. חברותיה רויאל קריביאן ונורווג'יאן זינקו גם הן, בכ-7.5% ו-8.5%, בהתאמה.
הזינוק מגיע לאחר שרק בתחילת החודש שלושת המניות צנחו עם פרסום הדוחות של הרבעון השלישי של קרניבל, דוחות שחשפו עלויות גבוהות יותר הקשורות לאינפלציה, שיבושים בשרשרת האספקה ​​ושמירה על פרוטוקולי בריאות ובטיחות. אז מה גרם להתאוששות המהירה?
ייתכן שכמה גורמים פעלו כרוח גבית לסקטור השייט, החל מהערה של בנק אוף אמריקה אתמול. בדו"ח הרווחים שלו, מנכ"ל בנק אוף אמריקה, בריאן מויניהן, אמר כי הוצאות הצרכנים באמצעות כרטיסים עלו ב-10% משנה לשנה בספטמבר ובתחילת אוקטובר - סימן שורי למגזר השייט הפונה לצרכנים.
באופן רחב יותר, יתכן שמשקיעים מהמרים שהאינפלציה - שהתחזקה בחודש שעבר, ומבשרת העלאת ריבית צפויה בנובמבר - עומדת להגיע לשיא וכי הפד יפסיק בקרוב להעלות את הריבית. (אלה יהיו חדשות טובות, אם הן נכונות, עבור מניות שייט עם חובות כבדים, שעלויות החוב שלהן עולות כשהריבית תעלה.)
 
ובכל זאת, למרות שאפשר למנות כמה סיבות מדוע משקיעים עשויים לחזור להתלהב ממניות השייט, למען האמת, יש גם סיבות לא לקנות אותן.
האם דוח הרווחים של BofA היה אופטימי לגבי הוצאות הצרכנים? כן. אבל כאמור, דוח הרווחים של בחודש שעבר לא היה. תעשיית הקרוזים החמיצה קשות את הרווחים ברבעון השלישי והבטיחה למשקיעים שהוא יפסיד כסף גם ברבעון הרביעי. היינו מצפים לראות עוד מאותו הדבר מרויאל קריביאן ומנורוויג'ן במהלך השבועות הקרובים.
בנוסף, קשה לראות איך אפשר להצדיק את התקוות שהצרכנים מוציאים בחופשיות (אם הם באמת עושים זאת) עם הרעיון שהאינפלציה הולכת להתקרר מספיק כדי שגם העלאות הריבית יואטו. שתי האפשרויות הללו מנוגדות בתכלית.
כל זאת ועוד יכול להעיד ששיעורי הריבית החדשים שקרניבל תשלם על החוב שלה הם גבוהים, ושבסך הכל, ההוצאות על חובות של 35.3 מיליארד דולר עולות. אותו הדבר לגבי הריבית שרויאל קריביאן תצטרך לשלם על עומס החובות שלה בשווי 24 מיליארד דולר, וכי נורווג'יאן תצטרך לשלם על עומס החובות שלה בסך 14 מיליארד דולר. אפשר קצת להמתין לפני שמסתערים חזרה על המניות הללו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה