ויראלי

זוועה בבתי המלון: מצלמות נסתרות נמצאו בחדרים

יועץ לביטחון פנים לשעבר בארה"ב מזהיר: כיצד תוכלו לדעת לזהות אם בחדר המלון שלכם יש מצלמה נסתרת סודית שנועדה לתעד ולהפיץ תמונות וסרטונים אינטימיים? "זה נעשה לשם שעשוע, בידור, התעללות, גירוי מיני וסיפוק מיני כשזה נעשה ללא ידיעה או הסכמה"
מערכת ice |  3
מצלמה נסתרת (צילום shutterstock)
אחד מכל ארבעה שוהים בארה"ב מצא מצלמה נסתרת לא חוקית בחדר המלון או בחדר ה-Airbnb שהשכיר בשנת 2023, כך על פי סקר שנערך לאחרונה על ידי חברת ההשקעות שאמרו: "בעוד נכסים להשכרה מציעים יתרונות רבים, כך גם פרטיות וביטחון נשארים נושאים חמים, במיוחד כשמדובר במצלמות נסתרות".
מטיילים בחופשות האביב שהם בדרך כלל בגילאים צעירים ובעלי תקציב נמוך, הם בעלי סיכוי גבוה לריגול אחריהם על ידי מצלמות נסתרות לא חוקיות, הזהיר מומחה אבטחת הסייבר מייקל בלבוני. מצלמות אלה יכולות להיות מוסתרות בתוך חפצים כמו שעונים מעוררים, ווים, קופסאות טישו, ספרים, אגרטלים ועוד חפצים יומיומיים. 
 
כמו כן, המצלמות יכולות להיות מוסתרות בפינות חשוכות, ארונות ומזגנים, כך נכתב על פי הבלוג של חברת עורכי הדין להגנה פלילית בניו יורק. הנגישות הקלה של הטכנולוגיה והעלות הנמוכה עוררה את חששותיהם של השוהים החושדים כי הם נצפים על ידי מצלמות נסתרות. 
בלונבי אמר שיש דרכים בטוחות לזהות אפילו את המצלמות והמיקרופונים המוסתרים היטב, שככל הנראה מפוזרים בכמה נקודות שונות בחדר. "מצלמה תוצב בפינת החדר במקום גבוה כדי שתוכל לראות את כל החדר" אמר בלונבי והמשיך: "מיקרופון יהיה מוצב במרכז החדר".
הצעד הראשון הקל ביותר הוא לכבות את האורות ולהסתכל סביב החדר כדי לראות אם יש אור קטן כלשהו שמגיע מאזור שלא היית מצפה לו. בלונבי אפילו המליץ: "לקחת פנס ולהאיר חלקים בקיר, או במזגן, לראות אם יש נצנוץ חוזר של עדשה".
בנוסף, צריך לשים לב לפריטים יוצאי דופן רופפים כגון דובי וחפצים קטנים שמכוונים למיטה, או באזור המקלחת. עוד דוגמה היא לשים לב למראות, במידה והמראה היא דקה וקלה, המראה היא בטוחה, אך אם המראה היא כבדה ולא זזה מהקיר, עולה חשד כי המראה היא דו כיוונית, וזה אמור לעורר חשד. 
עורך הדין לאנס פלטשר תיאר כמה מניעים נפוצים למצלמות אבטחה: "זה נעשה לשם שעשוע, בידור, התעללות, גירוי מיני וסיפוק מיני כשזה נעשה ללא ידיעה או הסכמה, כדי לראות בסתר משהו שאסור, כמו התפשטות, ראיית חלקים מיניים או אינטימיים". בני זוג ששהו בדירה דרך Airbnb שהשכירו ומצאו מצלמה נסתרת בגלאי העשן ובחדר האמבטיה כדי לרגל אחר ילדיהם, אותו עובד שהתקין את המצלמות בדירה, נעצר.
כזכור, אמזון נתבעה לאחרונה על כך שמכרה מצלמות נסתרות שנראו כמו וו בגדים. על פי החשד, מי שקנו את הווים השתמשו במצלמה כדי לתעד ילדים קטנים בחללים פרטיים, ונמצאו יותר מ-600 תמונות ששימשו לפורנוגרפיית ילדים, כך נמסר על פי התובעים מהפרשה. 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מעט עברית תקינה
    אבשלום קור 03/2024/08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ההבדל בין משכיר לשוכר הינו משמעותי. מן הסתם, השוכרים מצאו מצלמות, לא המשכירים
    סגור
  • 2.
    בכל העולם ברוב חדרי האירוח יש מצלמה&מיקרופון נסתרים
    חקי חיון 03/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חקי חיון ראו הוזהרתם : בכל רחבי תבל ברוב החדרים בבתי המלון &ברוב הצימרים וחדרי האירוח.וכו ישנם מצלמות& מיקרופונים נסתרים
    סגור
  • 1.
    תודה על הכתבה (ל"ת)
    ישראלי 03/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור