ויראלי

" מה שקורה בארה״ב הוא פרומו למה שעלול לקרות אצלנו"

איש התקשורת שי גולדן התייחס למהומות בוושינגטון וכתב כי תרחיש דומה עלול להתרחש "במידה שיהיה חלק בציבור שירגיש שהשלטון נלקח ממנו שלא בצדק, במרמה, או בשקר, או בתחבולה"
מערכת ice |  6
מהומות בוושינגטון (צילום washington post)
המהומות בוושינגטון של התומכים המשולהבים של טראמפ עודדו תדהמה בעולם, שוטרים מול אזרחים עם נשקים שלופים בתוך הקפיטול. אך האם תרחיש דומה עלול לקרות בקרוב בישראל בכנסת, במקרה ונתניהו יוחלף בראשות הממשלה שלא דרך הקלפי? 
איש התקשורת שי גולדן התייחס לתרחיש אפשרי בפוסט נוקב על המהומות בוושינגטון: "מה שקורה כרגע בארה״ב הוא פרומו למה שעלול לקרות אצלנו במידה שיהיה חלק בציבור שירגיש שהשלטון נלקח ממנו שלא בצדק, במרמה, או בשקר, או בתחבולה. טראמפ משחק משחק מסוכן מאד עם הדמוקרטיה והחוק והחוקה האמריקאים; אבל טראמפ לא טיפש - הוא מזהה סנטימנט. הוא לא יצר אותו, הוא פשוט רכב עליו כל הדרך לבית הלבן. והסנטימנט הזה הוא תחושת המיצוי המוחלט של ציבור ענק מתחושת ההתנשאות והביטול וההגחכה שלו; והציפייה המופרכת ממנו להיוותר שותף במשחק הדמוקרטי כשווה מעמד, רק כל עוד הוא מבין את מקומו האמיתי - לא חשוב, לא משפיע, לא נשמע, לא מחליט באמת. שזה פרדוקס, אבל הדמוקרטיות המערביות מושתתות על פרדוקסים. 
ציבור גדול בישראל חש את אותו סנטימנט. נתניהו לא יצר אותו, הוא זיהה אותו והוא משתמש בו בגאונות פוליטית למקסם רווחים. אבל אסור להתבלבל: לא נתניהו ולא טראמפ יצרו את תחושת הקיפוח, המיאוס ושאט הנפש מכללי המשחק הצבועים והלא באמת שיוויוניים. שניהם הבינו את נהמת ההמון לעומקה, וידעו לרתום אותה לצרכיהם הפוליטיים. 
ועכשיו, כשהציבור הזה קיבל קול וזהות ותחושת לגיטימיות, הוא לא יוותר עליה בכזאת קלות רק כי ב CNN אמרו שהתוצאות תקינות. הציבור הזה מרגיש דפוק, מקופח וקורבן של התנשאות כבר המון שנים. ומי שחושב שעבד שיוצא לחירות יוותר עליה במהירות ויחזור לסטאטוס עבד - לא מבין את הנפש האנושית, החברה האנושית, ובטח שלא היסטוריה. 
המהומות האלימות מאד היום בוושינגטון צריכות לשמש גם אות עבור כל מי שמשתתף במשחק הפוליטי גם בישראל - הציבור לא יקבל את הכרעת הממסד והתקשורת, אם ירגיש שהיא עיוות של האמת. הקהל שמשתולל עכשיו בגבעת הקפיטול פועל עכשיו באלימות מסוכנת וכמעט נעדרת תקדים, שמאתגרת מאד את החוקה האמריקאית ואת כל הדמוקרטיה הזאת. 
ויקיפדיה
שי גולדן, צילום ויקיפדיה 
ובמעבר חד למזרח התיכון: מי שסבור שהציבור כאן יישב בשקט אם ירגיש שגונבים לו את הבחירות והשלטון, או מכניסים לכלא את מנהיגו, לא מזהה בכלל מה מתחולל כרגע בישראל. וגם בעולם, דרך אגב. לדפוקים, למקופחים, למושתקים, למושאי הלעג וההתנשאות - נמאס. והם לא יישבו בשקט. דור העבדים התחיל למרוד באדונים ששמו עליו, משום שהוא איבד בהם אמון - בממסד, בתקשורת, במערכת אכיפת החוק. ומי שמבין זאת ומכיר בכך יודע שהאירועים היום בוושינגטון די.סי הם אזהרה למפרע עבור כל השחקנים במערכות הממסד והמשפט והתקשורת בישראל - שאם הציבור ירגיש שמאכילים אותו בחרא ובחרטא הוא לא יישב בבית. 
זו עת שהכרחיות בה זהירות ותבונה ורגישות, רגע לפני שהשד - שיצא מהבקבוק - יבהיר לכולם למה הוא מכונה ״שד״ מלכתחילה. ואגב, שדים לא נכנסים מרצונם לבקבוקים - מישהו מכניס אותם בכח לשם ומנסה לדכא ולכלוא אותם. אבל אז לשד נמאס, והוא מוצא את דרכו מחוץ לבקבוק. 
ובקצרה: לכל אלה שהכניסו שד לבקבוק כאן (תקשורת, מערכת משפט, ושאר גאונים וקדושים), אל נא תתפלאו אם השד יהיה שד. בכל זאת, הוא שד. ואתם הפכתם אותו לכזה. קחו אחריות על חלקכם ביצירת השד ונסו לתקן. עדיין לא מאוחר לתקן. נותר עוד זמן. השד, בכל אופן, כבר השתחרר. והוא מתהלך בינינו. 
מרד העבדים נפתח היום באופן רשמי. זהו יום היסטורי. מפחיד. מדאיג. אבל גם פוקח עיניים, כמו סטירה מצלצלת לפרצוף. שיהיה בהצלחה לכ-ו-ל-ם. ברוכים הבאים למציאות שייצרתם, במו ידיכם. בארצות הברית. ובישראל.
ולכל המתקרבנים בתגובות למטה שחושבים שהפוסט הזה מסוכן (בו! הו!), אצטט את ג׳ק ניקולסון בסרט ״הבחורים הטובים״, בסצינת הבית משפט המדהימה, שבה הוא מתפרץ על טום קרוז: ״You want the truth? You can’t handle the truth”. תתעוררו, חברים: ההיסטוריה מתרחשת למול עיניכם. מסוכן הרבה יותר להכחיש אותה, מאשר להביט לה בעיניים ביושרה, ובלי פחד. גם אם זה מפחיד. בעצם, במיוחד כשזה מפחיד חשוב להסתכל". 
 

מה שקורה כרגע בארה״ב הוא פרומו למה שעלול לקרות אצלנו במידה שיהיה חלק בציבור שירגיש שהשלטון נלקח ממנו שלא בצדק, במרמה, או...

Posted by Shai Golden on Wednesday, January 6, 2021
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    אולי הכל נכון.. ואני חשבתי
    ג'ו 06/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבן אני מצפה ממנהיג שלא ירכב על סנטימנט לצרכיו הפוליטיים. ויעמיק את השסע ואת השינאה רק לצרכיו האישיים.. לכן ביבי ממש לא ראוי.. ואנו צריכים תהליך של ריפוי כללי .
    סגור
  • 5.
    איש מבולבל.
    ליכודניק 01/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתי בטוח שיאיר נתניהו כותב. יש לך פה מסריח ואתה מנסה לעודד ביביסטים לצאת להפגין באלימות במקרה והתוצאות לא יתאימו לך. איכס פשוט איכס.
    סגור
  • 4.
    נוו באמת....עוד נסיון של השמאל להסית!!!
    שחר 01/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גולדן אנחנו ממש לא קונים את הקישקוק...בינתיים לשמאל קשה לקבל ומפגין כנגד מפלגה שנבחרה באופן דמוקרטי!!!!
    סגור
  • 3.
    אובססיה
    מיקי 01/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה כל פוסט שלו בפייסבוק הופך לאייטם כאן? מיהו בכלל, אפשר להבין?
    סגור
  • 2.
    כל הנוכחים באירוע לא היו המקופחים
    גל 01/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האלימות שהונעה שם הונהגה ע"י ציבור גזעני, שתומך בעליונות לבנה. לא בדיוק מושא קיפוח. ואגב, מי שמשלהב את העניין הזה, של קיפוח, גנבו לנו את הבחירות, התקשורת עויינת, ושל הפופוליזם שנהיה מהשלטון, אלו אותם מנהיגים שמעוורים את הבוחרים שלהם כדי לרכוב על גבם למטרותיהם האישיות. ואם כבר, מישהו רומה פה בישראל, וגנבו ממנו את השלטון בניגוד להכרעת הבוחר, זה דווקא הצד שכיום מפגין מול בלפור. הם לא עושים פה הפיכה אלימה, בניגוד למה שהימין מצייר פה, "אנרכיסטים". וברור שהימין יפעיל את שכירי החרב שלו ביום שביבי יוחלף באופן חוקי (מה שכנראה יקרה בבחירות הקרובות) כדי למנוע את חילופי השלטון התקינים. כבר ראינו אותם פועלים בהפגנות וכבר מאיימים שלא ייקבלו את התוצאות אם נתניהו יוחלף ואיימו שיובילו למלחמת אזרחים.
    סגור
  • 1.
    ושום מילה על כך שאנו נשלטים ע"י נאשם בפלילים? בשוחד?
    אבי פזנר 01/2021/07
    הגב לתגובה זו
    9 0
    זה בדיוק המצב בו ציבור ענק של אוהבי שלטון החוק וטוהר המידות חשים כי השלטון נלקח שלא בצדק, במרמה, או בשקר, או בתחבולה. לך זה לא מציק, מר גולדן?
    סגור