ויראלי

בני בגין עבר לסער ועקץ את הליכוד: "נחליף את השלטון", בליכוד תקפו: "לא תקווה ולא חדשה"

לאחר שבנו של ראש הממשלה המנוח, השר לשעבר מטעם מפלגת הליכוד, בני בגין, הודיע על חבירה למפלגתו של סער, פוליטיקאים ואנשי תקשורת תומכי ליכוד מיהרו לתקוף. סמוטריץ': "התנגד לחוק הלאום וטרפד כל תיקון במערכת המשפט". גדי טאוב: "מפלגת הנסיכים, נושאת עיניה להכרה מהשמאל 'הנאור'
מערכת ice |  8
בני בגין (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
בני בגין, חבר הכנסת והשר לשעבר מטעם הליכוד, ובנו של ראש הממשלה המנוח מנחם בגין, הודיע היום (חמישי) על הצטרפותו למפלגתו של גדעון סער, "תקווה חדשה", והתמודדותו לכנסת ה-24 דרכה. בגין בן ה-77 כיהן בממשלות ישראל כשר המדע, שר בלי תיק וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני. בין היתר, היה חבר במפלגת הליכוד וחירות - התנועה הלאומית שהוקמה על ידי פורשי הליכוד.

"בשנים האחרונות ובייחוד בשנה האחרונה, אנחנו עדים לתופעה מוזרה ומסוכנת. דווקא מן הממשלה יוצאות התקפות חריפות, גסות, נגד מוסדות השלטון המרכזיים במדינת ישראל, המוסדות הממלכתיים שלנו. את התופעה הזו צריך להפסיק. הדרך להפסיק אותה היא באמצעות החלפת הממשלה", אמר בגין.
 
עוד הוסיף: "שמחתי כאשר חברי גדעון, החליט לצאת לצעד הנועז הזה ולהקים מסגרת פוליטית חדשה כדי להביא להחלפת השלטון. יש לנו הזדמנות לעשות זאת בבחירות הקרובות ועל כל אחד מוטלת החובה להשתתף במאמץ הזה ולהביא לחילופי ממשל בישראל".
יו"ר תקווה חדשה ומועמדה לראשות הממשלה גדעון סער, מסר: "מזה שנתיים ישראל מצויה בתוהו ובוהו פוליטי-כלכלי-חברתי-ערכי. הקמתי את תקווה חדשה על מנת להביא להחלפת השלטון, להבטיח עתיד טוב יותר לאזרחי המדינה, להחזיר את היציבות ולשמור על הערכים היסודיים שעליהם קמה מדינת ישראל. את בני בגין אין צורך להציג. השר לשעבר בגין יהיה תוספת חשובה ביותר במערכה על עתיד המדינה. חשוב שישראל תוכל ליהנות מניסיונו העשיר, מתבונתו, שיקול דעתו ומהערכים שהוא מייצג".
הביקורות והעקיצות מהימין המזוהה עם הליכוד ונתניהו, לא איחרו לבוא, ותוך פרק זמן קצר, פוליטיקאים ואנשי תקשורת תקפו את המהלך, תוך ציון עברו הפוליטי של בגין. מיקי זוהר היה הבולט שבהם כשכתב: "אין ספק, הצטרפותו של בני בגין תבטיח את התיקון הדרוש במערכת במשפט. או שלא. מצפים בכיליון עיניים להצטרפותו של מרידור כדי להשלים את המשימה החשובה לחולל את המפכה הדרושה במערכת המשפט. סלחו לי על הציניות אבל זה פשוט מתבקש".
 
חבר הכנסת מטעם הליכוד, אריאל קלנר, תקף אף הוא את בגין וצייץ: "עוד 'כוח עזר' לגדעון סער! בני בגין לא תמך בחוק יסוד הלאום, התנגד לכל רפורמה במערכת המשפט". כתב קלנר והוסיף כי בגין גם התנגד לכל מהלך נגד מימון עמותות ע"י מדינות זרות. "אין ספק שעם בני בגין, סער יעשה רפורמה מפוארת במערכת המשפט". עקץ קלנר והוסיף: "(לא) תקווה (ובטח לא) חדשה".
אחד מן הגולשים הגיב לקלנר וציין כי בבחירות 2015 שריין נתניהו את בגין ברשימת הליכוד לכנסת.  קלנר השיב: "טוב שלא חזר על הטעות הזו מאז". ינון מגל הוסיף: "עכשיו רק חסר לי דן מרידור וזהו".
 
גם יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ, מיהר להגיב על חבירתו של בגין לסער, וניצל את הסערה לחיזוק מסע הבחירות של מפלגתו. "אחרי ההצטרפות של בני בגין, שהתנגד לחוק הלאום וטרפד כל תיקון במערכת המשפט, לתקווה חדשה של סער, הציונות הדתית היא המפלגה היחידה שמחויבת לתיקון מערכת המשפט ולחיזוק המשילות והדמוקרטיה".
 
הביקורת כלפי בגין לא נעצרה אצל הפוליטיקאים, וגם אנשי תקשורת המתנגדים לסער הביעו את דעתם על המהלך. הפובליציסט גדי טאוב עקץ את מפלגתו של סער וכתב: "מפלגת הנסיכים, נושאת עיניה להכרה מהשמאל "הנאור". בציוץ נוסף טען טאוב: "מי שמתכנן רפורמה במערכת המשפט אבל מצרף את בני בגין - עובד עליכם".
 
העיתונאי אבישי בן חיים כתב על החבירה של בגין למפלגתו של סער: "כיוון שעל פי התיאוריה היה סביר מאד שבני בגין יצטרף לתהליך במסגרתו נסיכי הליכוד שוברים את הברית בין יוצאי המעברות ליוצאי המחתרות, אז כבר מזמן הרהרתי במה אכתוב ברגע הזה. ובכן: הסיבה שרוב עם ישראל לא יודעים מי היה בנו של משה רבנו, היא שמשה רבנו לא שייך לבן שלו, אלא שייך לעם שלו.
 

תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    חוק הלאום
    ברק 01/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק בגלל התנגדוותוו לחוק הלאום חוק גזעני ופוגע נצביע עבור בני
    סגור
  • 7.
    בגין לך תתגייר (ל"ת)
    דב 01/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    מרגישים את הפחד, ואיך זולגים המנדטים
    גל 01/2021/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לטובת אנשים ראויים, ולא חדלי האישים שכיום מאכלסים את המפלגה ואין להם דבר להציע מלבד לקקנות. חבל (בשבילכם) שאתם רק מחזקים את האלטרנטיבה בכך שאתם שמים את אור הזרקורים עליה.
    סגור
  • 5.
    זה האיש שהתנגד לחוק הלאום בושה. (ל"ת)
    מוטי 01/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    השמצה ממיקי זוהר זו המלצה
    א 01/2021/21
    הגב לתגובה זו
    9 1
    מי שמקבל ממיקי זוהר קומפלימנט או המלצה - צריך להעלב. אם הוא משמיץ מישהו - סימן שהמושמץ אדם איכותי.
    סגור
  • 3.
    איש משכיל ונחמד ולא יותר..יכולת פוליטית
    לוניו 01/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שואפת לאפס..נוכחות וכריזמה של קישוא..אין לו קולות להביא לסער ולכן " תקווה לא משהוא " יורדת בסקרים בעוד מנדט
    סגור
  • 2.
    בני בגין אדם עלוב נפש @!@!!!!!!!!!
    קהל עדת עם ישראל 01/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 8
    שיחה80 תגובות עם ישראל חי אורח התחבר שלח סדר לפי  הטוב ביותר עם ישראל חי לפני 32 שנ' בני בגין אדם עלוב נפש בלי עמוד שידרה ,להזכירך את צעקת אביך הגדול מנחם בגין זצ"ל בכיכר רבין " אחים אנחנו ",וכו,אתה בני הדיוט עלוב תוכל לראות את זה ביוטובב זה הזמן להתאחד בעם ולא לזרוע עוד הרס ושינאה בעם אין מאחורך כלום או אדם או אשה בעם שיצביעו איפה שאתה נמצא הכבוד אוכל אותך , כאדם שיתחבר לסער שחשב שסער הוא האדם הנכון ועוד אנשים שמביאים מצביעים ורואים אותך שזוחל על 4 לסער ,סער נהייה עלוב נפש כמוך לרדיו אחרי הכבוד ,כשהבת שלו חיה עם ערבי והוא שותק הסיחרון מתחיל לצוף למעלה ומסריח מאוד ,חוזרים לליכוד ונעשה הכל שגם אתה עלוב נפש וסער עם בת שלו והערבי שלה יברחו בבושת פנים השב יש! התגובה שלך פורסמה! אבל רגע...ראה את כל התגובות שלך במקום אחד וקבל הודעה כאשר מישהו משיבלהצטרפות יהודי לפני 3 שע' 0+0=0 השב 9 6 CyanTurtle יהודי
    סגור
  • 1.
    מיקי זוהר, אוסנת מארק, קרעי, ערס-לם - זה הליכוד שלכם?
    טוני קקטוס 01/2021/21
    הגב לתגובה זו
    12 1
    על ראש הביביסט בוער הכובע.
    סגור