עסקי ספורט

למה רונאלדו מוכר דירת פאר במגדל טראמפ בהפסד ענק?

הפנטהאוז במגדל היוקרה שבמנהטן עם נוף מרהיב לסנטרל פארק נרכש על ידי כריסטיאנו רונאלדו לפני שבע שנים תמורת 18.5 מיליון דולר. אחרי שכבר התייאש, מכר הכוכב את הדירה בפחות מחצי משוויה, ואיך כל זה קשור דווקא לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ?
מערכת ice |  1
כריסטיאנו רונאלדו (צילום freepik, ויקיפדיה/ אנה נסי)
כוכב הכדורגל, כריסטיאנו רונאלדו, מכר בתקופה האחרונה את דירתו שבמגדלי טראמפ במנהטן בהפסד ענק של מעל 11 מיליון דולר.
בשנת 2015 רכש חלוץ מנ'צסטר יונייטד את הדירה באחת הקומות הגבוהות במגדל, דירת עם 3 חדרי שינה ונוף לסנטרל פארק, במחיר של 18.5 מיליון דולר. עתה הוא מוכר אותה ב-7.18 מיליון דולר בלבד. 
קשה לחשוב שהכדורגלן צריך הכנסות מהירות. על פי מגזין פורבס, רונאלדו מדורג שלישי בקרב הספורטאים המשתכרים בעולם, עם שכר של 120 מיליון דולר. על פי הדיווחים האחרונים, רונאלדו עבר בשנת 2021 את המיליארד דולר ברווחים, והונו מוערך בכחצי מיליארד דולר.
 
הסיבה לעזיבתו המפתיעה את מגדל טראמפ בהפסד קשורה ככל הנראה למחירי הנדל"ן שהשתנו מאז. בעת שרכש את הדירה המחיר היה גבוה מאוד גם לשנת 2015, ובגלל זה רצו שמועות על המעבר שלו לשחק בארה"ב. רונאלדו שהבין שרכש את הדירה בעסקה גרועה עבורו, ניסה כבר בשנת 2019 למכור את הדירה ב-9 מיליון דולר - פחות מחצי משווי הדירה אז. בשנת 2020 המחיר כבר כבר ירד ל-7.99 מיליון דולר, עד להשלמת העסקה במחיר הסופי שלה ב-7.18 מיליון דולר. הפסד של מעל 60%.
על פי אתר .marketwatch.com ייתכן וגם מגיפת הקורונה בארה"ב, בלמה את שוק הדיור במיוחד בניו-יורק ועצר את הרוכשים מלבצע עסקאות, דבר שהוביל בסופו של דבר לירידת הערך.
 
מאחורי הקלעים התרחש גם סיפור פוליטי, בכל הקשור לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ. במהלך כהונתו של הנשיא השנוי במחלוקת, דווח מספר פעמים כי בעלי דירות במגדל התקשו למכור את דירותיהם בגלל המותג שרבים רצו להתרחק ממנו. גם רונאלדו עצמו ספג מהלומה מכמה אוהדיו שאספו חתימות בשנת 2017 כדי שימכור את דירתו בבניין. 
על פי מומחית נדל"ן במנהטן, עצם העובדה שטראמפ עצמו מחזיק דירה עם רעייתו מלאניה במגדל הפך לקושי רב עבור הדיירים מאז שנבחר לנשיא, גם עבור מתווכים שרצו להראות את הדירות עבור רוכשים פוטנציאלים. סידורי הביטחון והימצאות של שירותי הביטחון בבדיקות הנכנסים הוסיפו טרחה ואי-נוחות לדיירים.
כך או כך, הכוכב בן ה-37, לא נפגע כספית מההפסד של כמה מילוני דולרים, ונראה כי התייאש מירידת המחירים ובסוף החליט לסגור על בטוח תמורת 7.18 מיליון דולר, את הדירה אותה רכש רק לפני 7 שנים ב-18 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מנהיג של השמאל לא שנוי במחלוקת ?
    בן ארצי 02/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התקשורת קובעת שטראמפ שנוי במחלוקת ..מי שמה את זה על מנהיג שמאלני
    סגור